Inschrijving Arnhem 5april

Volgens mij zit er bij de plaatsing wel een paar foutjes in. Zo staan Peter en Goswijn op een gedeelde 3e plaats met een verschillend aantal punten. Dit gebeurt verder op in de score nog enkele malen. Zo gaat de plaatsing maar tot een 15e plaats terwijl er ruim 20 deelnemers op papier staan.

Dat viel mij ook op, maar de Duitse deelnemers doen niet mee in de ranglijst voor het NK. Vandaar de 'gaten' in de ranglijst.

Bij Peter en Goswijn is het wel vreemd.

ah joh, maakt niet uit, geef ze alle 4 (of 5) alvast een beker :).

@Bas, Martin heeft zijn kistje opgehaald en is er blij mee! Zou ik zeker zijn zeg. mooi ding!

Leon heeft trouwens wel een beetje gelijk. Bij die 1,2,3,4 min vlucht was elke sec op de grond een minpunt zegmaar. Bij de mini's kon je zelfs rustig even rondkijken waar de lucht goed was en dan pas gooien. De 5x 70S was ook wel apart, voor velen toch een uitdaging, dus toch een goede taak volgens mij. Maar ik timede Leon, Hij moest echt ff goed blijven hangen in een belletje om de 70 te halen, maar zonder bel haalde hij alsnog wel rond de 50/60 sec. Tsja, en dan zag je ineens Jurgen 2x zo hoog er langs schieten, volgen mij is 70 sec zijn dead-air time? Nou zegt dit trouwens eerder iets over het gestoorde gooien en vliegen van o.a. Jurgen en Frans waarschijnlijk... hahaha
Strakke score trouwens, Frans!

En theo, je gooide altijd al wel eng, maar meestal kwam dat door flutter enzo. Nu gewoon puur omdat je zo hard gooit! Goed gedaan hoor!

@Bas, Martin heeft zijn kistje opgehaald en is er blij mee! Zou ik zeker zijn zeg. mooi ding!

Sietse,

gelukkig is Martin er blij mee, ik moet er toch niet aan denken dat ik hem terug zou krijgen. Nogmaals dank voor het regelen van de overdracht!

Bas

Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer in Frankrijk hebben Jurgen en ik staan smijten met de dlg's toen het windstil was en zo goed als donker (opruimen deden we bij de lichten van de auto). Dus ik mag wel aan nemen dat die omstandigheden redelijk still-air waren. Jurgen haalde toen tijden van meer dan 90 sec.

Kevin

Was wel leuk idd Bas, 3 fullsize DLG's eerst in de auto, daarna in de trein en laatste stuk nog op de fiets :).

Kijk Kevin, dat bedoel ik idd.. Maarja, ik haalde s'ochtends met de 1,5M voor de wedstrijd 1m40 zonder echt stijgen... Later tijdens de taken af en toe moeite om 1m05 te halen...

Wel leuk dat ik s'avonds nog aardig mee kon komen met wat mini's met de Backpackflyer, toch zeker een geslaagd prototype :). En in de pauze natuurlijk leuke belletjes gepakt, dat dingetje draait echt leuk kort en stijgt prima.

Alex,

Je hebt gelijk, er staat 2 x plaats 3 en dat is niet goed. Alles schuift dus een plaatsje op. Ik probeer teveel tegelijk te doen en terwijl ik achter de laptop bezig ben wordt ik ook nog door de familie aangesproken welke boodschappen er bv nog gedaan moet worden ;). Ik moet de meterkast maar gaan verbouwen tot F3K kantoor.
De buitenlandse deelnemers worden wel opgenomen in de score maar krijgen geen plaats zoals Leon al aangaf.

Mini vliegers.
Op de taken voor de mini's hebben we allemaal inspraak. Aangezien de F3K-Mini geen officiele klasse is buiten Nederland kunnen we met z'n allen besluiten om een taakverandering door te voeren. Dit kan besproken worden in het F3K vliegersoverleg dit najaar. Over dat eventuele voorstel kan dan gestemd worden.

theo was ook weer erg actief :lol:

bild1894.jpg

Mini vliegers.
Op de taken voor de mini's hebben we allemaal inspraak. Aangezien de F3K-Mini geen officiele klasse is buiten Nederland kunnen we met z'n allen besluiten om een taakverandering door te voeren. Dit kan besproken worden in het F3K vliegersoverleg dit najaar. Over dat eventuele voorstel kan dan gestemd worden.

Hier ben ik al een tijdje over aan het denken, maar tot nu toe heb ik het nog niet aangedurfd om het in de groep te gooien, bang dat de verschillen tussen top en sub-top bij mini nog groter worden.
Mijn dilemma is:
- F3K mini is een instap klasse, waarbij de lat niet te hoog moet worden gelegd. Dit zou nieuwkomers af kunnen schrikken.
- Van de andere kant moet het ook niet te makkelijk worden om een 1000 te scoren, want dan worden de verschillen juist weer te klein.

Misschien wordt het dus tijd om eens een poll op te starten in een ander draadje.

Greetz,
Jurgen

Nu ik weer eens bij de mini's heb meegedaan viel het me inderdaad op dat je veel makkelijker hoge scores haalt bij de mini's dan bij de full-size. De enige taken die ik mogelijk zou veranderen zijn de taken met max 70 sec vliegtijd (bijv 5x70). Een aantal mensen (incl ikzelf) vliegen inmiddels dead-air tijden van 70 sec of meer, dan wordt 1000 punten wel erg makkelijk. Zal o.a. komen doordat de vliegtuigen (lees: mimi's) een stuk beter zijn dan voorheen. Andere taken geven 120 of 180 minuten max vliegtijd, daar moet iedereen enigszins zijn best voor doen. Dat je wat meer denk- en kijktijd hebt dan in de F3K is juist lekker voor de beginnende wedstrijdvlieger, moet je zo houden.
Een van de dingen die de mini-klasse leuk maakt is dat ook de mindere goden nog een beetje leuke scores kunnen halen.

Even aan de binnenkant van de oogjes bekijken....

bild1894copy.jpg

Jurgen,

Mijn dilemma is:
- F3K mini is een instap klasse, waarbij de lat niet te hoog moet worden gelegd. Dit zou nieuwkomers af kunnen schrikken.
- Van de andere kant moet het ook niet te makkelijk worden om een 1000 te scoren, want dan worden de verschillen juist weer te klein.

Precies, zo zie ik het ook.
Lastig genoeg voor de beter geoefende vlieger en niet te moeilijk voor de instapper.
Aan de andere kant, de kampioen mag al lekker toch niet meer mee doen in het opvolgende jaar :)

Frans

gisteravond een mooi verhaal naar theo gemaild dus als het goed is verschijnt dat dan tzt wel op de f3k site ;)

niet ontvangen theo?? dan is er blijkbaar iets fout gegaan, nouja komt er zo nog een keer aan dan ;)

uhh?? ikkuh jij snappe niet :lol:

nouja het probleem is opgelost en het verslag staat al lang op de site....

Back