Inschrijving wedstrijd 31 maart open

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 4 mrt 2012.

  1. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Succes allemaal, ik zie de hoge scores wel verschijnen, helaas moet ik werken!
     
  2. knoop

    knoop

    Lid geworden:
    29 nov 2009
    Berichten:
    29
    In Dalfsen

    Er is erg veel wind in Dalfsen maar het was leuk om te zien dat het toch nog goed bezocht is. Men had het erg naar hun zin.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ook ik ben net terug.
    De bedoeling was dat ik Gerben even wat spullen ging brengen.
    Helaas was het zo gezellig dat ik wel moest blijven.
    Ondanks de wind werd er toch gevlogen.
    Echte hollanders laten zich niet wegblazen!
    Speciaal woordje aan Arjan, hij had zichzelf gedwongen om toch maar te komen.
    Hulde!
    En volgens mij heeft hij er geen spijt van gehad.

    Dank aan de organisatie en de mensen van modelvliegclub Dalfsen.

    GJ
     
  4. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Net terug van een turbulente dag, helemaal uitgewaaid.

    Vanochtend voelde ik me niet lekker bij mijn afmelding omdat ik ook had aangeboden te helpen bij het opnemen van de scores. Dus op het allerlaatste nippertje onze Sioux en mijn koffer in de auto gegooid en naar Dalfsen gereden.
    Tot het laatste moment heb ik heel erg getwijfeld of ik wel zou vliegen want het waaide erg hard. Uiteindelijk heb ik wel meegedaan en alles heel gehouden. Of eigenlijk, met epoxy de Sioux de hele dag vliegend weten te houden.

    Er zijn negen mensen aan de start verschenen en heeft iedereen zijn eerste ervaringen opgedaan. Leerzaam, zowel voor de organisatie als de deelnemers.

    Echt thermiek vliegen was er nauwelijks bij; het bleef vooral bij tegen de wind in stijgen en zo lang mogelijk met de neus vooruit blijven hangen. Landen was een listige aangelegenheid. Er waren nogal wat buitenlandingen en radslagen door de vlagerige wind vlak bij de grond. Toch werden er ook mooie vluchten gemaakt met goede doellandingen.

    Degene die dat het meest consequent deed was Ton Reinten met zijn Epsilon Competition; niet gehinderd door motorvermogen waren zijn starts steeds rond de 110 meter. De massa en stabiliteit van zijn Epsilon deden de rest (en Ton stuurde natuurlijk ook geweldig). Van de 5 gevlogen rondes wist hij er 3 te winnen.
    Op de tweede plek is Adrie van Brouwershaven geëindigd met zijn Pike Perfect F5J. Adrie is denk ik de enige die tijdens een ronde echt flinke hoogtewinst wist te boeken en richting de 8 minuten vliegtijd ging. Hij won tweemaal in zijn groep.

    Zelf ben ik derde geworden met één ronde de 1000 punten. Henk Struijk met zijn Pike Perfect eindige als vierde. Hij had het geluk dat er geen zesde ronde werd gevlogen want bij de laatste landing werd hij verrast door de turbulentie en brak de romp van zijn toestel.

    Peter Keim had wat problemen met het inschatten van de starthoogte wat hem de eerste 2 rondes erg veel punten deed verliezen. Zelfs zoveel dat hij op 0 punten totaal uit kwam (starthoogte van 271 meter kost al direct 313 punten, dus als je vervolgens korter vliegt dan 5min13 sta je in de negatieve cijfers....) Toen hij dat eenmaal onder controle had steeg hij gestaag en wist hij zelfs ronde 5 op zijn naam te schrijven.

    Gerben deed een dappere poging met zijn 2-asser Simprop Excel maar startte de eerste ronde onder grondniveau, wat nogal wat balsabreuken opleverde. Met zijn Avionic F5B ging het beter al was het niet handig dat hij in 1,5 seconden al op bijna 200 meter zat - de rest deed daar 30 seconden over en dan was Gerben al weer een heel eind gezakt. Spectaculair was het wel :)

    Dus...een geslaagde dag.
    Een woord van dank aan RMF Friendship te Dalfsen voor de gastvrijheid, de subcommissie elektrozweef voor de organisatie en de KNVvL voor het beschikbaar stellen van de materialen.

    Einduitslag:
    1. Ton Reinten, Epsilon competition, 3897 punten (100%)
    2. Adrie van Brouwershaven, Pike Perfect F5J, 3670 punten (94%)
    3. Arjan Harmans, Valenta Sioux, 3247 punten (83%)
    4. Henk Struijk, Pike Perfect, 3145 punten (80%)
    5. Jan Willem de Wolf, Simprop Excel Competition v1, 2596 punten (66%)
    6. Frans Doff, Spirit V, 2491 punten (63%)
    7. Peter Keim, Next Flash, 2085 punten (53%)
    8. Juun Albers, eigenbouw, 1865 punten (47%)
    9. Gerben van Berkum, Simprop Excel/Avionic F5B, 963 punten (24%)
     
  6. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Heren,

    Mooi verslag van een turbulente dag met mooie resultaten, vandaag regelmatig aan jullie gedacht. En ook een bevestiging van mijn besluit (alhoewel dat ook met de genoemde dubbele gevoelens is).

    Op naar de volgende wedstrijd, tot ziens.

    Groet,

    Jacob Bos
     
  7. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Fijn dat er toch nog gevlogen is. Maar als ik dat zo lees is de hoeveelheid balsasplinters ook niet gering... en wat dat betreft stond ik al op voorsprong, ik had niet zo'n zin om alwéér een Elipsoïd te gaan kopen...
     
  8. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    9. Gerben van Berkum, Simprop Excel/Avionic F5B, 963 punten (24%)

    Normaal haalt ie meer punten in één ronde met zijn avio ;)

    Voor de fotografen?, mag ik de foto's op de site plaatsen?

    Als ik de data binnen heb plaatst ik die op de site :)
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij viel alle schade nog wel mee.
    Gerben crashte niet vanwege de wind maar omdat hij downmix op het gas had staan, stuurfout/programmeerfout dus.
    En de volgende ronde vloog hij weer met de balsa Excel, met dank aan de secondelijm van Arjan.
    En Henk Struik knikte zijn romp.
    Wat ik gehoord heb is dat heel simpel te repareren, was een schone strakke breuk.
    Dus ach.. op een gemiddelde clubdag bij mooi weer gaat er meer stuk...

    @Mark.. hebben we een FTP server of zo waar de foto's naartoe kunnen?
    Anders moet iedereen die foto's heeft even een PBtje sturen naar Mark zodat er wat heen en weer gemaild kan worden.

    GJ
     
  10. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Bart de balsa splinters lagen niet aan het weer maar aan de piloot ik geloof de kanaaltjes gereversed.
    Na wat lijm vloog hij de tweede ronde gewoon weer.
    En ik moet inderdaad de complimenten geven aan Arjan onze vliegende reporter toch op karakter komen omdat hij belooft had te helpen maar dan ook gaan vliegen en als je dit dan kunt verzilveren in een derde plaats algemeen toppie
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Inmiddels ben ik ook weer aangekomen in het Rotterdamse. Wat een leuke dag, gezellige club, leuke groep vliegers en en dat allemaal samen voor de eerste F5J wedstrijd :)

    Zelfs de de goude ouden dame, de oer- Excel, van 800gr (op 2.30mtr spanwijdte) was te vliegen. Heb me er goed mee vermaakt. Wel een kleine schade, mja dat was bij windstil weer ook gebeurd (er staat een stevige downmix op het gas en daar had ik even geen rekening mee gehouden). Tuurlijk was er wat schade, dat gebeurt nou eenmaal op een vliegdag, maar toch wel beperkt, en volgens mij minder dan bij de proefwedstrijd in Oudenbosch. Oftwewel er is een knap stukje vliegwerk laten zien door de piloten, met deze stevige wind.

    Later op de dag voor de afwisseling overgeschakeld van 200W naar 5000W en de Avionik gepakt, motor uit op 110mtr, en dan doorschieten naar een starthoogte 194 meter, ook leuk :):).
    Maar vooral genoten van het vliegen van de andere piloten, het spel met de wind wat iedereen goed afging, lekker samen bijpraten, electronica probleempjes oplossen en wat hobbyen.
    Iedereen bedankt voor een mooie dag, Rob bedankt voor de wedstrijdleiding, top!

    Groet,
    Gerben
     
  12. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Als iemand iets wil uploaden kan die een pbtje sturen, stuur ik de juiste gegevens even door :)
     
  13. reinten

    reinten

    Lid geworden:
    22 jun 2003
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Renkum
    Geweldig

    Wat heb ik genoten vandaag. Heerlijk gevlogen en onverwacht goed gepresteerd. Het was gezellig, leuk en leerzaam. De Epsilon ga ik toch maar voorzien van wat meer vermogen om een volgende keer wat hoger te starten hoewel dat vandaag geen handicap is gebleken.

    Organisatie en modelvliegclub Friendship bedankt voor de gastvrijheid en de goed geregelde dag. Als "outsider" voelde ik mij direct op mijn gemak en werd ik goed geholpen.

    Ton
     
  14. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Ik sluit mij aan bij de vorige schrijvers. De organisatie, de onderdakverleners en de deelnemers, veel dank voor deze winderige eerste F5J vliegdag. Het was erg leuk om te doen.
    Meerdere piloten kozen een ander toestel dan dat ze een week geleden in gedachte hadden want het waaide behoorlijk. Af en toe een beetje steiging en veel stoeien met de wind. Aan de landingen was dat ook wel te zien. Wat een dwarrelwind zo dicht bij de grond. Wel een dag met vervolg voor mij.
     
  15. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Jeetje....kijk eens naar de landings-scores! Dat geeft wel aan hoe moeilijk het was. Ronde 2, groep 1: niemand punten voor de landing.
    Adrie is de enige die het landen echt door heeft geloof ik :)

    En ook interessant om te zien wat starthoogte doet met je punten.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zit even te kijken.
    Volgens mij heb ik de eerste ronde Henk Struik gecoacht.
    En die landde volgens mijn slechte geheugen op de stip, dus op 0 meter, ik heb ook 0 opgeschreven omdat het 0 meter van de stip is, zo is het me ook uitgelegd.
    Maar ik zie daar 0 punten voor de landing.
    De hoogte klopt wel want ik zei dat ie op 140 meter zat en ik zat er maar 7 meter naast.
    Dus Henk zit hoger in de punten.

    Kan gebeuren op een eerste wedstrijd, hebben we ook al in F5B meegemaakt.

    GJ
     
  18. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Heren de eindscore is nog niet definitief er zit een bug ik het programma en ik ben met de maker bezig om te kijken die naar boven te krijgen.
    Johan,Arjan en ik meende het probleem zaterdag al te zien bij het invoeren.
    Ik heb gisteren wegens omstandig heden echter geen tijd gehad om er mee bezig te gaan.
     
  19. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Heren vliegers,

    De bug is opgelost in het nadeel van Ton Reinten.
    Het probleem zat inderdaad zoals Gert Jan aangaf in de landings punten
    de ene keer kende hij wel punten toe voor een doellanding en de andere keer niet. Ik heb gisteren avond een nieuwe update gekregen en vanmorgen geïnstalleerd en na vijf keer opnieuw de score's in gevoerd te hebben waren ze nu alle vijf keer het zelfde.
    Ik wil echter voor dat ik de score's bekend geef nog 1 controle doen om zekerheid te hebben.
    Maar zoals ik zaterdag al aangaf lig mijn vader slecht en hellaas gaat dit alleen maar slechter dus ik moet het tussen de bedrijven door doen mijn excusses.
     
  20. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Robert. Heel veel sterkte voor de komende tijd toegewenst.
     

Deel Deze Pagina