Bouwverslag Inspira deel 31
18-3-2013 Vervolg bouwverslag “INSPIRA”
Beide rompen zijn nu aan de bovenzijde dicht en het is weer eens tijd voor een bakkie!
Zie onderstaande foto’s.
Nu gaan we, voordat we de onderzijde sluiten, eerst de cockpit eruit snijden / zagen.
Hiervoor hebben we een kartonnen mal gemaakt zodat we links en recht exact dezelfde maat en vorm hebben. Aan de onderzijde van de cockpit hebben we 3 mm balsa weggesneden.
Hier lijmen we straks op de romp- en cockpitrand 1,5 mm triplex.
De schuine zijden hebben we gezaagd met een 6 en 12 inch ( 300 mm ! ) zaagblad.
Zie onderstaande foto’s.
En toen hadden we een cockpit, netjes met schuinen kanten en erg stabiel!
Aan de onderzijde hebben we de 1,5 mm strips gelijmd. Deze komen ook op de romp.
Zie onderstaande foto’s.
Aan het kielvlak hebben we een tong gemaakt van 3 mm multiplex.
Hiervoor hebben we in de romp en in het kielvlak een gleuf gemaakt van 3 mm breed en ca. 4 cm lang. De tong hebben we vast in het kielvlak gelijmd. Wij denken dat het kielvlak hierdoor een stuk sterker aan de romp verlijmd zal zitten.
Zie onderstaande foto’s.
18-3-2013 Vervolg bouwverslag “INSPIRA”
Beide rompen zijn nu aan de bovenzijde dicht en het is weer eens tijd voor een bakkie!
Zie onderstaande foto’s.


Nu gaan we, voordat we de onderzijde sluiten, eerst de cockpit eruit snijden / zagen.
Hiervoor hebben we een kartonnen mal gemaakt zodat we links en recht exact dezelfde maat en vorm hebben. Aan de onderzijde van de cockpit hebben we 3 mm balsa weggesneden.
Hier lijmen we straks op de romp- en cockpitrand 1,5 mm triplex.
De schuine zijden hebben we gezaagd met een 6 en 12 inch ( 300 mm ! ) zaagblad.
Zie onderstaande foto’s.






En toen hadden we een cockpit, netjes met schuinen kanten en erg stabiel!
Aan de onderzijde hebben we de 1,5 mm strips gelijmd. Deze komen ook op de romp.
Zie onderstaande foto’s.




Aan het kielvlak hebben we een tong gemaakt van 3 mm multiplex.
Hiervoor hebben we in de romp en in het kielvlak een gleuf gemaakt van 3 mm breed en ca. 4 cm lang. De tong hebben we vast in het kielvlak gelijmd. Wij denken dat het kielvlak hierdoor een stuk sterker aan de romp verlijmd zal zitten.
Zie onderstaande foto’s.


Laatst bewerkt: