vandaag de binnenkant in de epoxy. 25g glasvezel, in twee stroken, met een overlap in het midden. daarbij nog twee smalle strookjes (2cm breed) in de knik van de kim (chine). ik denk dat daar een zwak punt is in de hout-hout verbinding. bovendien komen daar de SB-BB aanvaringen binnen!!
meteen verstijvingen geplakt; lekker dik in het centrum, een brede160g strook dwars en nog een op de kielbalk in de lengte. rondom de koelbox is het dus rock solid, gewicht daar boeit me helemaal niet. het enige vervelende is dat je het plaatje van het bouwgewicht hiermee een beetje verstoord. wat dat betreft had ik het liever later er in geplakt, maar nat op nat werkt toch het beste met epoxy. Ook een klein vierkantje 160g geplakt bij de doorvoer van de hennegatskoker.
Ook heb ik twee stukken fineer met een matje bekleed en gebogen over een mal. dit wordt het kapje van het voordek en de holte in het achterdek. Ik had nog heel oud fineer liggen. beetje bros, maar dit bleek na schuren eigenlijk heel mooi hout. Geen idee welke houtsoort, maar lijkt iets exotisch. dat zal een mooi contrast zijn met het red cedar en het strakke witte achterdek. ben heel benieuwd!
verder een mal gemaakt voor een roer. helaas vergeten daar foto's van te maken, maar simpel gezegd: dummy van roer gemaakt, met bruine tape bekleed en de tape door laten lopen voorbij de randen. Vervolgens een soort kader/ frame gemaakt van twee stukjes multiplex, waar ik het contour van het roer uit heb gezaagd. het ingetapete roer aan twee kanten bekleed met glasvezel/epoxy en ingeklemd tussen die twee frames. het idee is dat ik straks een malletje heb uit twee helften, waar die frames aan vast zitten, zodat je ze goed op elkaar kunt klemmen. daarin wil ik dan een roertje fabrieken. Ook dit is een probeersel en gaan we eens even afwachten