Is het internet echt zo moeilijk of worden sommigen gewoon erg simpel?

Wanneer heb jij voor het laatst iemand "sorry" horen zeggen?

Ik kan mij dat al niet meer herinneren...

Goede vraag. Maar ja, moet je dan wel de ander uitkafferen? Blijkbaar wel om de focus op je eigen arrogantie af te wenden.
 
of dat onwil, onlkunde of pure domheid van de vraagsteller is laat ik even in het midden.

Vreemd genoeg resulteert dat altijd in een discussie en heel zelden in een sorry dat hij het zelf ook zo had moeten kunnen vinden.

Mag ik dan een advies geven? Als je van mening bent dat het bij de vraagsteller onwil, onkunde of pure domheid is, laat het dan. Want een reactie vanuit die instelling leidt geheid tot 'discussie' en nooit tot een sorry. Scheelt jou ook een hoop frustratie toch ;)
 
Mag ik dan een advies geven? Als je van mening bent dat het bij de vraagsteller onwil, onkunde of pure domheid is, laat het dan. Want een reactie vanuit die instelling leidt geheid tot 'discussie' en nooit tot een sorry. Scheelt jou ook een hoop frustratie toch ;)

Op zich een aardig advies maar ik ben van mening dat als je er niet op wijst dat het alleen maar erger gaat worden. Gelukkig zie ik wel steeds meer medestanders die dergelijke mensen op het gemak van een zoekfunctie of het lezen van een manual wijzen.
 
Ik hou het wel bij modelbouw.
Dat is op zijn tijd al frustrerend genoeg.
Maar uiteindelijk leidt het wel tot wat ik wil, wat met de queeste forumverbeteren nog wel eens een tikje zou kunnen tegenvallen.:D
frustrated-strangle.gif
 
RTR, RTF, Drones, 2ehands markt.

Die achterlijke vragen zie je ook heel veel terug in Marktplaats conversaties (rc auto gerelateerd ).

Net of je een blik waanzinnigen open trekt. Bij vliegtuigen is dat in de regel een stuk minder.



Plug and play trekt een bepaalde groep mensen aan. Kijk hoe groot Traxxas is geworden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die een RTR heeft staan.
Wel voor veel van de mensen die een RTR kopen omdat: Een lipo in een lader stoppen toch wel op de grens van hun kunnen ligt.
Het liefste ook een lader zonder balanceerpoorten.



Als dat RTR spul stuk gaat, tja dan beginnen de vragen. Als men dingen kon opzoeken hadden ze het betreffende model in eerste instantie niet gekocht. Verder dan een paar gesponsorde filmpjes op YT komt men niet. Dat gaat makkelijker dan een topic op RCG van tientallen of honderden pagina's doorspitten.

Je bezit veel kennis Roelof. Ook over Nitro motoren. Denk dat daarom veel mensen hun motor ook door jou laten tunen. Dat dat een uitstervend ambacht is beseft men vaak niet

Ik zou als ik jou was niet meer op bepaalde figuren reageren. Zonde van je energie.

Lekker laten klungelen. Of advies laten inwinnen bij de Intertoys waar het spul (Traxxas) letterlijk in de schappen ligt. althans hier in Emmen.
 
Laatst bewerkt:
RTR, RTF, Drones, 2ehands markt.

Die achterlijke vragen zie je ook heel veel terug in Marktplaats conversaties (rc auto gerelateerd ).

Net of je een blik waanzinnigen open trekt. Bij vliegtuigen is dat in de regel een stuk minder.



Plug and play trekt een bepaalde groep mensen aan. Kijk hoe groot Traxxas is geworden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die een RTR heeft staan.
Wel voor veel van de mensen die een RTR kopen omdat: Een lipo in een lader stoppen toch wel op de grens van hun kunnen ligt.
Het liefste ook een lader zonder balanceerpoorten.



Als dat RTR spul stuk gaat, tja dan beginnen de vragen. Als men dingen kon opzoeken hadden ze het betreffende model in eerste instantie niet gekocht. Verder dan een paar gesponsorde filmpjes op YT komt men niet. Dat gaat makkelijker dan een topic op RCG van tientallen of honderden pagina's doorspitten.

Je bezit veel kennis Roelof. Ook over Nitro motoren. Denk dat daarom veel mensen hun motor ook door jou laten tunen. Dat dat een uitstervend ambacht is beseft men vaak niet

Ik zou als ik jou was niet meer op bepaalde figuren reageren. Zonde van je energie.

Lekker laten klungelen. Of advies laten inwinnen bij de Intertoys waar het spul (Traxxas) letterlijk in de schappen ligt. althans hier in Emmen.

Toegeven dat RTR/RTF een hoop ellende bij de RC vraagbaak heeft gegeven en in de bashers groepen zijn het ook heel veel die iets onbekends 2e hands kopen en daarna heel snel de ellende begint.
Maar als je kijkt naar de Futaba 7PX(R)/10PX groep praat je over zenders van 700 euro die geen enkele beginner zou kopen, die kopen dus zo'n zender omdat ze er de behoefte aan hebben of als opvolger en blijkbaar al de nodige ervaring hebben.
 
  • Like
Reactions: Cnn
soms is het ook wel eens grappig..
zeker de facebookgroepen.

Ik zit dan in een reeks vliegtuig gerelateerde groepen.
zie je iemand komen met een vraag over waarom 2 servo's anders reageren terwijl ze gelijk moeten lopen.
je ziet 20 mensen (inclusief ikzelf) reageren dat 1 van de 2 servo's gewoon fout is.
1 persoon begint een beetje dom te lullen over een zenderupdate. die vent doet dit dus.
laat trots een filmpje zien dat het probleem weg is (terwijl je in het filmpje duidelijk ziet dat het probleem niet weg is..)
alleen wat minder toont..

dus nu is het wachten op het crash topic, met de vraag "waar kwam dit door?"
 
  • Like
Reactions: Cnn
je ziet 20 mensen (inclusief ikzelf) reageren dat 1 van de 2 servo's gewoon fout is.
Dat is een kei fout antwoord, het komt door de onderlinge component tolerantie.
Nu zijn er wel servo's die synchroon lopen en dan ook nog niet eens een opeenvolgend serienummers hoeven te hebben.

En nu is er ook nog iets met synchroon lopen wat zender / ontvanger afhankelijk is, er zijn rc zend/ontvangers die de servo's 1 voor 1 aansturen of in groepjes of in allemaal tegelijkertijd.
Alleen dat is met het blote oog niet te zien en met gewoon film spul ook niet te filmen.
 
die snap ik..

maar, het ging over 2 elevator vlakken. 2 losse servo's op een 3d toestel (dus een uitslag van 45 graden omhoog, en 45 omlaag..)
in het eerst filmpje zag je netjes dat het ene vlak netjes de stick volgde, de 2e bleef rond midstick een beetje hangen, om daarna opeens naar de eindstand te gaan.
je zag ook dat bij snel bewegen de boel redelijk gelijkwaardig ging, maar bij langzaam bewegen bleef de ene servo rond midstick gewoon achter.

ik heb dit vaker gezien bij mijn eigen toestellen..
altijd was de pot ingesleten rond midstick.
of vies. zoiets.
iig, potmeter niet 100%
ik kon zelf de servo op 1 punt stil krijgen, terwijl de 2e op een eindpunt zat.
tik tegen roervlak, en opeens liep hij daar naartoe.

Ik heb zelf een paar toestellen met zo'n setup, en eigenlijk heb ik deze gewoon qua eindpunten zo gezet dat alles op het toestel qua eindpunten gelijk staat..
qua snelheid ontloopt het elkaar een fractie..
alleen te zien als je heel snel beweegt, en heel erg kritisch kijkt..
maar dat is niet wat de facebookmeneer op zijn filmpje liet zien:D
 
Maar als je kijkt naar de Futaba 7PX(R)/10PX groep praat je over zenders van 700 euro die geen enkele beginner zou kopen, die kopen dus zo'n zender omdat ze er de behoefte aan hebben of als opvolger en blijkbaar al de nodige ervaring hebben.
Oh ja?
Sommigen willen gewoon het duurste van het duurste hebben om er mee te pronken.
Dat blijven prutsers.
 
Oh ja?
Sommigen willen gewoon het duurste van het duurste hebben om er mee te pronken.
Dat blijven prutsers.

Dat ontken ik ook niet, je hebt altijd mensen erbij zitten die of geld te veel hebben of graag pronken met dure speeltjes en daarvoor een week op water en brood leven. Maar de meeste RTR rijders zien sowieso geen nut in een betere zender en als ze dat wel zien dan mag het vaak nog steeds niet veel kosten. Wat betreft Futaba komen ze veelal uit bij de 3PV of 4PV en een enkel geval de 4PM die ook de SR mode van de duurdere 7PX/7pxr/10px/7xc kent.
 
Back
Top