J-3 Clipped Wing Cub 50%

Meer foto's:

de hoogteroerservo's passen maar net, er is freeswerk nodig om ze gewoon op hun plaats te krijgen.

En als ze er dan inzitten, Hoe zet je ze dan vast? Wordt een oplossing voor gebouwd met alu hoekprofielen.

Een blik van de binnenkant.

Verder servo's plaatsen.

Servosteunen maken voor de hoogteroerservo's.

En ook dit is werken, inventariseren en bestellen wat nog nodig is voor deze bouw.

Groeten, Bart.

Man man man,

Het lijkt wel een fabriekje hoe jullie daar bezig zijn :o:p.
Het lijkt me ook wel erg leuk en gezellig met zo'n groepje aan een vliegtuig
te bouwen.

mooi mooi mooi, ga zo door.

Grtz.

wie niet Jens ?

moet je er hebben ? ik ga er volgende week halen

11 euro per liter

Ik vlieg er al op vanaf het begin.
Ik heb nog een redelijke voorraad, mijn vader vloog met deze olie op zijn ulm.
Ik kreeg zijn stock als hij overstapte naar andere olie :-)
Ik zit nog voor een paar jaar goed.

Ik wist niet dat er veel mensen deze olie gebruiken, ik heb al wat mensen horen klagen, ik heb er alvast niet over te klagen.

De bevestiging voor de hoogteroerservo's:

Alumiunium L-profieltjes maken en gaatjes tappen met M2.5

Het hout rondom wat wegfrezen om alles verzonken te kunnen installeren

Nog wat gaatjes voor schroeven met verzonken kop

Klaar!

En voor het gewicht hoef je het niet te laten. 2 steunen met schroeven wegen minder als het bijgeleverde servodeksel. Dit gaan we niet gebruiken, ik ga alles dichtbespannen.

Groeten, Bart.

En voor het gewicht hoef je het niet te laten. 2 steunen met schroeven wegen minder als het bijgeleverde servodeksel. Dit gaan we niet gebruiken, ik ga alles dichtbespannen.

Mooie oplossing, wel veel werk of niet? al die L profiellen zagen boren en tappen?

Op het gewicht hoef je volgens mij zowiso al niet zo op te leten , wel?
Grtz.

Mooie oplossing, wel veel werk of niet? al die L profiellen zagen boren en tappen?

Op het gewicht hoef je volgens mij zowiso al niet zo op te leten , wel?
Grtz.

Veel werk? Het is meer werk als de standaard oplossing, maar die stond ons niet hard aan. Als je een lintzaag hebt valt het wel best mee.
Over het gewicht, tja je zal denken wat maakt een paar grammetjes op een kist van +25kg? Niet veel maar je moet wel kijken waar je het gewicht steekt, helemaal achter in de staart is niet echt de beste plaats. Als je zo begint te denken heb je er binnen de kortste keren weer een kilo bij.
Hij moet wel 3D-capable blijven hé.

Groeten, Bart.

Premiere La Ferte Gaucher

Met deze toestellen hebben we een premiere in La Ferte Gaucher (link): de eerste ARF's in categorie B. (LES PREMIERS ARF CAT B SERONT PRESENTS: 1 PIPER CUB ET 1 EDGE AU 1/2)
Er staat dus een deadline op om de Piper en de Edge vliegend te krijgen. La Ferte wordt ook de eerste show waar deze toestellen vliegend te bewonderen zullen zijn (als alles volgens de planning verloopt).

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Edge niet gaat klaar zijn voor Ferté :sad:
De Cub hopelijk wel!

De wielen recht gezet
080525%2023%2001.JPG

Met vleugelsteunen
080525%2023%2002.JPG

Powerbox Royal
080525%2023%2003.JPG

080525%2023%2004.JPG

3W 170 geïnstalleerd
080525%2023%2005.JPG

080526%2000%2006.JPG

Het begint al op een Cub te lijken
080526%2000%2007.JPG

Erg mooie en grote kist :worship:
Al enig idee wanneer de Maiden ongeveer zal zijn ??? (voor jullie Flyinn ???)
en waar we deze kist kunnen gaan bewonderen dit jaar (geplande shows)
Gaan jullie bv naar Euroflugtag 2008 (die zochten nog belgische piloten/deelnemers met grote modelen)

succes met de verdere bouw/afwerkig

Laatst bewerkt:
Erg mooie en grote kist :worship:
Al enig idee wanneer de Maiden ongeveer zal zijn ??? (voor jullie Flyinn ???)
en waar we deze kist kunnen gaan bewonderen dit jaar (geplande shows)
Gaan jullie bv naar Eruroflugtag 2008 (die zochten nog belgische piloten/deelnemers met grote modelen)

succes met de verdere bouw/afwerkig
De maiden is hopelijk nog voor onze fly-in, daar gaan ze naar het schijnt te bezichtigen zijn. De "bouw" heeft juist 3 dagen vertraging opgelopen door "een beetje" wateroverlast. Maiden dus misschien volgende week.
Veel shows staan nog niet op het programma, tot nu toe enkel La Ferte.

supermooi en lekker formaat :lol:
wat is het uiteindelijke gewicht ongeveer??
Uiteindelijk gewicht is 29 kg. Heb ik zo opgegeven voor de keuring dus daar moeten we maar naar bouwen ;)

De Menz props zijn ook binnen, nu nog enkel wachten op de SWB rudder-tray en Powerbox schakelaars en batterijen. Hopelijk is alles deze week nog binnen, dan is hij (als het slecht weer is) in het weekend af.

Zitten jullie ook met dat vervelende probleem dat als het goed weer is je moet gaan vliegen? :-)
Maar toch verkies ik goed weer.

Koen

Mss bedoelt Koen dat de vingers kriebelen om te gaan vliegen als het goed weer is, ipv van te bouwen...
Da's idd een probleem;), ik heb zodoende nog -tig onafgewerkte projecten liggen:D

Dat was gewoon als een grapje bedoeld, he Alex.

Gewoon, als het goed weer is ga je vliegen (ik toch), maar dan blijft de bouw van een nieuw project liggen. Dat is uiteraard geen probleem, maar als je dat model wilt afkrijgen tegen een deadline...

Dit even ter verduidelijking

Koen

Zitten jullie ook met dat vervelende probleem dat als het goed weer is je moet gaan vliegen? :-)
Maar toch verkies ik goed weer.

Koen
Gaan vliegen is niet de enige afleiding. In de werkplaats staan shockflyers, is een sim, er staan crossmoto's en sinds kort nog "klein RC ongedierte". Altijd wel iets te doen dus :p
Tussen al die afleiding door toch ook nog wat gedaan. Veel vooruitgang is er niet te zien, het zijn de kleine prullen die ook moeten gebeuren maar toch veel tijd in beslag nemen: schakelaars, batterijen, tanks,... monteren. Het zit er nog niet allemaal in, maar we komen er wel.

1212947532.jpg

1212947408.jpg

Back