Het verven van het kanon nadert maar dit zou, uitgaande van het filmpje inside the chieftain's hatch van WOT gewoon wit worden:
Al vond ik na wat zoeken ook nog een groen exemplaar:
Enfin enerzijds is wit wel strak maar ook weer saai gezien het spierwitte interieur, groen mag dus en zou het kanon meer doen afsteken bij de rest van het interieur, ik ben er nog niet uit.
Dan is er nog de kwestie van hoe de 3 verschillende soorten munitie te schilderen, het zou tenminste gaan om:
"During World War II, UOF-412 round carried the 15.6 kg (34.39 lbs) F-412 high-explosive fragmentation shell. Anti-tank ammunition available from World War II until the late 1960s was based on the UBR-412 round, including the BR-412 armour-piercing high-explosive projectile, with the ballistic-capped BR-412B and BR-412D ammunition becoming available in the late 1940s. There was also a D-412 smoke shell.
Okay dus de BR-412B en BR-412D en de D-412 rook shell. Maar na enig zoeken zie ik de juiste projectielen niet. Wel kan ik gissen aan de hand van dit soort foto's:
90 mm T 34/85 shells
Hoe een andere modelbouwer dit interpreteert
En nog weer een andere....enfin wie heeft voorbeelden van deze 3 soorten munitie?
Inmiddels het munitierekje links op de hull weer gesloopt (foto hierboven) want dat ding is mij te scheluw, iets op zien te vinden. Na wat afkijken bij andere bouwers nog een paar pietepeuterige details gevonden in de inrichting die weer lekker onhandig aangegeven waren, maar na keer op keer bekijken van de bouwtekening vind je ze dan toch. Enfin toch echt voor verbetering vatbaar die bouwtekening blijf ik vinden. Een kleine hendel links van de chauffeur 90 graden gedraaid, hier viel althans voor mij a.d.h.v. de tekening niet op te maken wat de juiste stand was c.q. hoe de samengebouwde onderdelen eruit moesten zien...maar okay ik blijf kritisch dus ik check mijzelf a.d.h.v. andere bouwers

Moet wel goed worden tenslotte.
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/hussar/hussar16004-5.htm
Hussar Productions levert wel accurate shells voor de Trumpeter T 34 kits, maar helaas niet voor de SU 100.