pompebled
Forum veteraan
Hoi Niels,
Als de mat een structuur heeft, waarbij de vezels alle kanten uit lopen en de mat vrij dik is, heb je te maken met glasmat, heel geschikt voor reparaties aan een auto.
Voor een boot (en zeker een kleintje) is het véél te zwaar, in plaats van een speedboot krijg je een pantserkruiser...
Glasweefsel is heel soepel (uiteraard afhankelijk van de gekozen dikte) en heeft een duidelijke structuur.


Op het plaatje is het witte spul glasweefsel, je ziet de structuur.
Het gele stuk ernaast is Kevlar, een stuk dikker en stugger, dit gebruik ik om een relatief dunne glasvezelromp te verstevigen, door het aan de binnenkant te lamineren met epoxy (24h).
Ik zou de Alabastine dicht laten en glasweefsel en epoxy gebruiken, dan kun je straks ook nog snel varen...
Groeten, Jan.
Als de mat een structuur heeft, waarbij de vezels alle kanten uit lopen en de mat vrij dik is, heb je te maken met glasmat, heel geschikt voor reparaties aan een auto.
Voor een boot (en zeker een kleintje) is het véél te zwaar, in plaats van een speedboot krijg je een pantserkruiser...
Glasweefsel is heel soepel (uiteraard afhankelijk van de gekozen dikte) en heeft een duidelijke structuur.


Op het plaatje is het witte spul glasweefsel, je ziet de structuur.
Het gele stuk ernaast is Kevlar, een stuk dikker en stugger, dit gebruik ik om een relatief dunne glasvezelromp te verstevigen, door het aan de binnenkant te lamineren met epoxy (24h).
Ik zou de Alabastine dicht laten en glasweefsel en epoxy gebruiken, dan kun je straks ook nog snel varen...
Groeten, Jan.
Laatst bewerkt: