Hallo Ronald,
De Wiesel is een boot in de ECO klasse en wordt in wedstrijdtrim gevaren met zeven cellen NiMH (7,2V) of 2S Lipo (7,4V).
Toerental aan de prop rond de 25000.
Motorsuggestie op dat voltage:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-45 3600kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $34.95)
Er is niks tegen om de Wiesel op 3S te varen, maar met de motor, die je hebt uitgezocht kom je aan ruim 43000 rpm, da's erg veel, het resultaat is waarschijnlijk veel schuim en weinig snelheid, vanwege het kleine propje dat gebruikt wordt (Graupner 29K).
Een motor met iets van 2250KV is dan beter geschikt.
Als je er eentje uitzoekt met een 4mm as, dan is er daarvoor ook een starre koppeling te krijgen:
Hobby-Lobby Modellbau - Graupner Kupplungsbuchse Ø 4,0 / 4,0 mm , #3382 3382
Deze motor zou ook passen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95
maar dan zit je weer met die 3,2mm as.
Daarvoor heb ik alleen deze koppeling gevonden:
Hobby-Lobby Modellbau - Graupner flexible Wellenkupplung Ø 3,2 / 4,0 mm , #3344 3344
Relatief groot en zwaar met de noodzaak van een perfect uitgelijnde schroefasinstallatie met een binnen(kogel)lager.
2BrothersRC in Bussum kan je ongetwijfeld aan een starre koppeling 3,2 op 4 mm helpen, da's een standaard maat.
Of deze motor de fut heeft van de eerder genoemde (die ik zelf heb), weet ik dus niet.
Welke Lipo je kiest is een kwestie van financiën en voorkeur en hangt ook af van de gekozen motor.
Een akku met b.v. 2S 4000mAh 25C kan maximaal 100A leveren (25 x 4A) en kan dus een motor zoals hierboven gemakkelijk van stroom voorzien.
Vaartijd is, sterk afhankelijk van bootgewicht, afstelling en vaargedrag, 10-15 minuten.
Groeten, Jan,