Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

ik heb die clymax fun gister besteld met as maar iemand die ik ken heeft hem er ook in zie gewoon eerst wel wel bedankt voor de info als ik tijd heb maak ik fotos en zet ze in dit topic

gr robin

hallo,

vandaag heb ik mijn clymax motor en as gekregen.
en ik had deze regelaar in gedachten.

Afm.: (lxbxh) 46 x 42 x 27 mm
Belastbaarheid (1s / 30 s / 5 min.): 120 A / 100 A / 80 A
BEC-gegevens: 5 V=/1 A
Permanente stroom: 80 A
Kloksnelheid: 2 kHz
Motorbegrenzing (turns): 18 turns
Setup: 3 acceleratiecurven
Cellenaantal NiCd/NiMH: 6 - 8
Voedingsspanning: 7.5 - 9.6 V
Massa: 72 g

Hey,

nogmaals: een autoregelaar in een boot is link en het koellichaam is alleen maar extra gewicht, er zijn bakken water rondom een boot, dat is vele malen efficiënter om mee te koelen. je kunt beter voor een bootregelaar of een vliegtuigregelaar gaan. een vliegtuigeregelaar is dan het mooiste omdat ze erg licht zijn en je ze omdat ze bijna altijd een krimpkous eromheen hebben makkelijk van waterkoeling kan voorzien. ook is dit nog eens super veilig omdat een rem en een achteruit bijna nooit aanwezig zijn.

ik heb zelf een vliegtuigregelaar te koop staan(een robbe aircontrol 870(is een veel beter merk als modelcraft)) met waterkoeling en bec(dat maakt van je accustroom een stroom die je ontvanger nodig heeft.) hij gaat tot 70Ampere, dat is meer dan zat voor dat motortje. en hij gaat tot 30 cellen. met deze regelaar kun je dus als je nog is wat anders wilt makkelijk kunnen uitbreiden. je mag de regelaar voor 27,50 euro inclusief verzenden van me kopen, dat is nog goedkoper als de 29,99 euro die die autoregelaar zonder verzendkosten kost. ik wel er eventueel ook nog wel de goede stekkers aanzetten als je eventjes vertelt wat voor stekkers je hebt aan je accu(moet ik ze wel hebben liggen) ook kan ik hem eventueel als je dat echt wilt van een doorzichtige krimpkous voorzien. als je intresse hebt kun je me een pm sturen of mailen naar: Furiousnl(apenstaartje)live(punt)nl wel eventjes duidelijk vermelden dat het om de snelheidsregelaar gaat. hier is nog de link naar de originele advertentie met foto's erbij: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator:
hey,

gewoon niet remmen maar je gas loslaten en sturen. ook voor je boot uitkijken is wel erg handig en als er dan toch iets in het water ligt zoals een tak die je niet hebt gezien en je kunt het niet meer ontwijken dan ben je misschien een breekboutje van het roer kwijt. dan schroef je er een nieuwe in en je kunt weer varen.

als je namelijk gaat remmen (wat niet efficiënt is bij een boot omdat alleen maar de as gaat stilstaan) krijg je zo een grote kracht dat hij de schroef er in 1 keer afdraait en die ben je dan gelijk kwijt. als je achteruit gaat draaien (wat je meestal doet om echt te remmen) ben je hem zekerweten kwijt. je kunt dit dan oplossen door er een dog-drive in te zetten maar of je dat nou overhebt om te kunnen remmen??? meestal ben je toch al te laat met remmen want als je iets ziet en je remt sta je toch ook niet gelijk stil.

als je een paar keer hebt gevaren zul je merken dat het zonder achteruit ook kan, het is niet zo moeilijk als het lijkt.

Groetjes,

Jelmer

oke, harstikke bedankt voor de info en over die regelaar.
ik heb nu nog niet het geld want wou het lieft zender met regelaar gelijk op conrad kopen.
of heeft u nog een zender met ontvanger enz te koop . het liefst met accu en servos en lader erbij

gr robin

Hey,

nee, sorry dat heb ik helaas niet, het is puur de snelheidsregelaar. het maakt natuurlijk alleen niet uit of ik hem nou gratis naar u toe verzendt of dat u hem met de spullen van conrad mee laat komen, bij conrad heeft u toch al verzendkosten.

ik kan eventueel ook wel eventjes rondkijken naar wat spulletjes maar wat wilt u maximaal uitgeven aan dit allemaal(inclusief snelheidsregelaar)?

Groetjes,

Jelmer

zijn er nog meer mensen die denken dat die regelaar niet kan of zeggen sommige dat het wel kan.

of is die beter?

gr robin

Laatst bewerkt:
Conrad verkoopt ook de losse tamiya aansluitingen. Maar beter is om die aansluitingen te vervangen door goudstekkers. Tamiya stekkers hebben nogal de nare gewoonte om aan elkaar vast te smelten als ze te warm worden. Mocht het dus eens fout gaan, dan krijg je de stekkers niet meer los..

Nu zal het met de wiesel wel meevallen met de stromen die er getrokken worden, maar het is maar dat je het weet :)

groeten Jurriaan

@ jelmer, je bent weer veel te aardig om het op te zoeken ;)

@ Robin, lees dit topic eens lekker door. Er staat heel veel informatie in over de wiesel zelf en ook de setups van verschillende mensen zijn hier te vinden. Zelf wat initiatief tonen en dingen uit zoeken word gewaardeerd. Uiteraard is het forum om elkaar te helpen, maar sommige dingen zijn zelf goed te vinden, als je maar zoekt :)

succes met de zoektocht en de bouw!

groeten Jurriaan

De linkjes verwijzen naar Tamiya stekkers. Heb dat zelf ook gedaan en het resultaat is te bewonderen op pagina 17 van dit topic. Hierna heb ik er 4 mm goudstekkers opgezet. Bestelnummer 233562-89 bij Conrad.

groeten, Frank

Hey,

dat resultaat heb ik ook al een keer gehad met mijn stekkers, ik vind het ook maar rampenstekkers maar het is uitendelijk zijn keus. ik zou ook goudstekkers aanraden. ze zijn alleen wel verschrikkelijk duur bij conrad, bij 2brothers rc in bussum kun je ze voor 2,50 euro halen. de verzendkosten zullen waarschijnlijk niet opwegen tegen de prijs van die stekkers bij conrad.

Jelmer

Laatst bewerkt:
Back