heyz
ik heb dit draadje ook opgepikt
was naar lange tijd niet op het forum te zijn geweest weer eens alles aan het naarlezen/kijken.
toen kwam ik op de topic wiesel en heb hier eens goed rond gekeken.
toen heb ik een mede forumgebruiker gemailt of hij het spantenplan nog op juiste forumaat had omdat ik het niet zag schitteren om deze eerst uit te rekenen ed.
gelukkig mailde die me de tekening toen (bedankt) waarnaar ik ben gaan printen.
half uur later was de boel uitgeknipt en opgeplakt op stukken triplex wat ik nog had liggen.
naardat ik de boel had uitgezaagd met de machine heb ik de spanten opgeschuurt zodat de geraafelde randen glad waren .
toen hek ik van de tekening af de maten genomen en overgezet op een plaatje mdf zodat me bouwplank onstond
toen alle spanten strak gezet tussen 2 latjes en vast gespijkerd.
ik heb een touwtje van de punt naar achter gespannen zodat ik 99% zekkerheid heb dat ze op 1 lijn zaten.
hiernaar ben ik begonnen methet beplanken van de romd met balsa wat ik een x heb mee genomen bij de modelbouwwinkel in doesburg.
toen dit klaar was ben ik met de neus verder gegaan en deze ook dicht gemaakt.
hiernaar ben ik de boel gaan bijschafen en schuren zodat alles goed en netjes op elkaar aan sloot.
heb overgens pu lijm gebruikt van bizon uit de bouwmarkt (wel handig met het vullende vermogen)
hier heb ik de boot in de eerste laag polyester gezet en dit laten drogen om de vezels te kunnen schuren
hier heb ik naar veel vemier de schroefas er in gemaakt en gekeken of het in lijn lag met de motor
hiernaar ben ik met de polyesteren en geweven matjes in de weer gegaan
omdat naar uitharding de romp nog niet volledig glad was ben ik met de dremel in de weer gegaan en heb uit eindelijk nog een mat er over gepolyesterd en dit is het resultaat
meer volgt