Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

hier 2 foto van de montage in de wiesel van de nieuwe setup

un0wp.jpg

2dw0sh.jpg

denk mischien om morgen ochtend eens te gaan proberen om te zien of hij nu beter vaart

mvg pedro

inderdaad de moter kan er mooi in en de regelaar mooi opzij

met de vorige setup zelfde type (merk) moter was dit heel krap ook de regelaar viel groot uit en nam bijna 8cm in beslag vandaar hij onder de lipo hing

we gaan als alles mee zit morgen eens testen eens zien of het nog wel vaart en nog rap genoeg is zonder over kilt te zijn

mvg pedro

zal men best doen maar word een drukke dag vandaag
straks moet de kleine gaan spinnen (koers training) en deze namiddag waarschijnlijk eens op stap met de familie

als het niet lukt word het eerst daags geprobeerd

mvg pedro

hoi
intussen zijn we een test vaart gaan doen
de moter is nog meer dan sterk genoeg voor de wiesel op volle gas wipt hij nog steeds ondanks de as hoek verminderd is en de setup veel lichter

de moter en regelaar waren na 20min varen nog steeds koud de batterij was zelfs nog niet leeg dus een zeer zuinige moter

[media=youtube]H7MPu8AGSMw[/media]
mvg pedro

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

mijn gedacht moet het nog veel platter op het water liggen
kan je niet iets meer naar voor schuiven ????

gr raf

hoi jan de schroef is een 29 van graupner plastiek versie als acuu de lipo ik had een 2c 4000mhp 40c

de boot kan rapper varen hoor maar dan behind hij terug te stuiteren op het water het is beter dan voorheen maar hij neigt nog steeds los te komen waardoor de schroef los komt uit het water de as hoek is nu nochtans sterk terug geschroefd beter was zoals ik al eerder aangehaald had een flex as gelijk met de romp te laten lopen zodat er geen opwaardse stuw kracht kwam

mvg pedro

de volgende keer ha ik de batterij helemaal vooraan plaatsen nu zat ze op 5cm van de voor kant van de kamer net boven de koppeling as en moter

Hallo Pedro,

Dat je zo ontzettend lang op één lipolading kunt varen is natuurlijk prachtig, maar het is wel een indicatie, dat je qua set-up bij benadering niet aan de grens zit.

In een wedstrijd set-up vaar je zo'n accu in 6-8 minuten leeg, dan gaat het wel aanzienlijk harder...

Groeten, Jan.

ja jan de zoon vind het plezand hij lekker lang kan varen das het voor naamste
ha nog proberen iets aan het wippen te doen dan kan hij volle bak gaan varen ook ze zal dan wel niet zolang mee gaan

mvg pedro

hoi jan
de zoon is al tevreden als hij zolang kan varen das het voor naamste

ha nog iets proberen doen aan het wippen hopelijk krijg ik dat goed

vandaag een 3s lipo 1450 binnen gehad eigenlijk voor de transmitter volgens gegevens van hobby king past deze in de ff7 nu dikke pech ze past dus niet

als ik het wippen onder controle krijg ha ik eens proberen met de 3s lipo en ok de schroef verzwaren naar 31prop

mvg pedro

goedeavond ik zou graag ook een wiesel bouwen maar ik zou is willen horen of er iemand een documentje heeft van de spanten op schaal 1/1
als er iemand dat heeft zou die dan ook zo vriendelijk willen zijn om dat hier te posten dank bij voorbaat

hallo

wil je een licht bootje neem je balsa
wil je een stevig bootje neem je beton plex

gr raf

Back