jeroen1987's heli beslommeringen

Dáár moet je dus ook NIET voelen.... De backplate is dat holle deksel wat je ziet, als je de heli van onder af bekijkt....
Min of meer het koelste plekje aan de motor.
Ook daar heb ik gevoeld, hier kon ik al beter mijn vinger op leggen... maar niet te lang[emoji56]

Wat ik raar vind.. een nitro heli heeft dacht ik toch ook een pak power..

of moet je om dat te bereiken er 80 procent nitro mengsel in kappen :p

tsss en dan die goeie ouwe trex 700 nog wat de put in duwen ook..

pas maar op dat hij deze nacht geen wraak neemt en die gaui op zen kop mept. :stout:

:D

bon.. ik ga slapen..

Misschien nog 1 iets..

Jeroen..

LAAT DIE ARME VOGELTJES HUN EITJES UITBROEDEN HÉ !!!!! :mad::mad::mad:

:rofl:

slaapwel.

(Even op zijn Vlaams....) Amai zeg!! Natuurlijk heeft een nitro heli power, maar niet zoals een elektro heli uiteraard. Gewoon zorgen dat het motortje niet inzakt.

hahaha die "ouwe" trex zou ik nooit in de put duwen @easy, de X7 vliegt dan welleswaar beter dan de trex maar dat maakt hem niet slecht. Nee het zegt meer wat over hoe fijn een X7 vliegt.[emoji4]

En dan erbij, mijn trex 700 is uitgerust met een 3GX systeem!!! Ja een 3GX!!
(kom er maar in @Sven75 [emoji6])
In weze vergelijk je gewoon een Vbar met een 3GX... En dat is eigenlijk al kansloos, Sven kan je dat veel beter uitleggen....

Nee ik ben blij met mijn heli's, maar die 3GX gaat wel dit seizoen vervangen worden... En vermoedelijk gewoon door een Vbar[emoji106]

Ik zeg maar niks :-)
Maar mocht je thuis je kast recht willen zetten zou ik hem daar plaatsen

Ik ben er geen fan van. Te vaak situaties gezien en mee gemaakt met scheef trekkende swash tijdens optoeren en landen wat kan leiden tot brokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ook daar heb ik gevoeld, hier kon ik al beter mijn vinger op leggen... maar niet te lang
emoji56.png

Dat zou toch een heel licht schraal mengsel kunnen aanduiden. Je kunt heel voorzichtig, EEN klikje per keer, je hoofdnaald wat vetter kunnen zetten, en kijken of het beter word....

Wat ik raar vind.. een nitro heli heeft dacht ik toch ook een pak power..

of moet je om dat te bereiken er 80 procent nitro mengsel in kappen :p

Nee hoor.... Nitro heeft echt wel vermogen.... Maar het is minder dan de meeste electroset-ups, grootste verschil is echter dat het er heel anders uitkomt: meer toerenvariaties, en de motor gaat duidelijk anders klinken.

met een goede pitch-management gaat een nitro heel goed,
kijk eens na de NX7 van Dunkan !!

alleen als je een klimp uit van 3 seconden doet,
dan heeft de motor meer moeite dan een elektro.

Ik zeg maar niks :-)
Maar mocht je thuis je kast recht willen zetten zou ik hem daar plaatsen

Ik ben er geen fan van. Te vaak situaties gezien en mee gemaakt met scheef trekkende swash tijdens optoeren en landen wat kan leiden tot brokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hmm.. tot vandaag heb ik wel zeker 10 verschillende BX units afgesteld en gevlogen maar nog nooit dat wat jij beschrijft meegemaakt.

Hmm.. tot vandaag heb ik wel zeker 10 verschillende BX units afgesteld en gevlogen maar nog nooit dat wat jij beschrijft meegemaakt.
Ik heb een 3GX gehad op mijn 450er 600er en 700er.
Nu moet ik zeggen dat ik met de 450 en 600 nooit geen problemen heb ondervonden.

Maar mijn Trex 700 moet ik altijd de swash blijven rechtsturen met het aftoeren, anders kan hij de heli naar rechts of links sturen. Niet heel hevig, maar je kan maar beter blijven opletten tot de snelheid uit de rotor is.
Ook met het optoeren blijf ik de swash altijd in de gaten houden.

Als de heli eenmaal in de lucht is vliegt het prima!

Ik wel, 450 size heli, gewoon goeie gyro tape eronder... en machine helt gewoon over bij optoeren.. je zag de swash scheef trekken. Setup was goed.

En heb Uwe ook wel eens horen zeggen dat hij bij het aftoeren z'n swash recht moest trekken omdat ie scheef trekt. ( schijnt normaal te zijn ) .

Nou ja, mijn visie is, als systemen dit soort dingen gaan vertonen .. komen ze niet op mijn heli's.
En daarnaast is het afstel gemak van de huidige nieuwere systemen gewoon duidelijker en beter.
Moet je eens als leek zijnde de manual van de 3GX proberen te lezen ...

Afijn, Jeroen weet ook wel dat ik geen fan ben van deze unit. Zo heeft ieder z'n voorkeur.

mijn visie is dat alle techniek maar techniek is.
een hoop sensortjes, waar je maar van uit moet gaan dat die dingen de goede conclusie trekken.

en in heli's kan, door een rot lager, de trilling in een frame nog wel eens veranderen, daarmee ook de conclusie van die sensoren.
zelf al een keer of 3 meegemaakt.

mijn visie is dus dat je gewoon moet sturen en opletten zolang die rotor draait.
doe je dat niet, gaat er een keer een heli om.

ik zou maar zeggen, dat de 3GX reageert op trillingen,
waar de trillingen nu vandaan komen, laat maar staan,
je ziet bewegingen in de heli bij optoeren of aftoeren,
dat vind de 3GX niet leuk, voor v-Bar b.v. is dat geen probleem !

De Align Gpro ten opzichte van een 3GX is een verademing! Dit even om aan te geven dat Align ook niet stil heeft gezeten! :-)

Align brengt nu alles standaard uit met beastx..

de Gpro is denk ik zeker ok maar heeft geen lang leven gehad bij Align.

vlieg op 1 heli ook nog 3gx, ben er matig tevreden over.

scheeftrekken van de swash tijdens op en aftoeren heb ik nog nooit gehad.

dat scheeftrekken was met name de 3g en 3gx.
op de gpro heb ik het nog nooit gezien..

maar het vloog an sich goed.
ik hoor heel veel mensen die klagen over het instelgemak.
dat is een mening, en persoonlijk heb ik het idee dat instellen maar 1 keer gebeurt.
daarna blijft hij hetzelfde staan.
of je moet regelmatig met de parameters of servo´s aan het rommelen zijn.. dan wordt het inderdaad anders.

Dat scheeftrekken heb ik trouwens op wel meer typen estabs gezien.
ook bij beasts.. moet ik zeggen dat er bij de beasts dan ook meestal wel serieus iets aan de hand was.
persoonlijk heb ik zelfs mijn vstab aan de boemel zien gaan.
maar, toen waren er ook echt wel meerdere bijzondere dingen aan de hand.

precies wat je zegt, @Student:

meest is iets aan de hand als de swash scheef trekt,
een kromme as, losse of te vaste bladen,
rotte lagers,
contact met de landing skid op harde ondergrond (ga beter met throttle hold landen),
enzv. .

nou, de 3g had het bij mij standaard.. zelfs met alles in orde.
ene toestel wel, andere niet.
3gx heb ik het ook bij gezien. die series waren er echt berucht om.

Back