jeroen1987's heli beslommeringen

oké dus de uitlaatgassen vreten de slangen op, en aangezien de brandstof door de druk van de uitlaat wordt opgevoerd is het raadzaam om de uitlaatgassen uit de slangen te verwijderen. Dit doe je door de heli eerst volledig af te tanken (uitlaatgassen eruit, brandstof erin) en vervolgens laat je de brandstof of erin of je tapt alles af en start eventueel de motor leeg alvorens de heli wordt opgeborgen. Thanks voor deze wijze les!! Hoeveel delen zullen er nog volgen @Student?? haha

Wat betreft het 2 in 1 startsysteem, dit gaat inderdaad ten koste van je aantal vluchten, maar ik ondervind er vast veel gemak van dat ik wel meerdere 3s lipo's meeneem om dit gat op te vangen[emoji6]

Ja, zag ook dat het niet goedkoop was.

Ben zelf ooit begonnen met een Hirobo Shuttle, met trekstarter, en een 2V accu (zon tonnetje) en dan een spuitfles met brandstof.
Later een startkist gemaakt, met een speciaal voor mij gelaste rvs tank er in.
Heb inmiddels ook nog eens eengrote startkist gekregen, en de Shuttle heeft een 2 in 1 startsysteem.
Eerst maar eens vliegen, dan zie je vanzelf wat handig is.

Groeten,
Arie

Laatst bewerkt:
Helaas telefonisch niet gelukt, mochten mensen willen helpen graag, krijgen scorpion esc niet aan pc verbonden.

Weet niet of het al gelukt is

Download hier de software en bekijk het filmpje van mr mell

http://www.scorpionsystem.com/catalog/speed_controllers/software_1/ESC_Pv148/

Hier de driver mocht het verbinden niet lukken: (4de van boven)
http://www.scorpionsystem.com/downloads/

Zie onderstaand mijn instellingen (160a opto en fullsize vbar)

4a049018a44350411a1bd13b5fb0d629.jpg

74e98f927df07bb7d70dd7eaf7b14acc.jpg

c9abff9725f958aeaddb1c5ee00c1783.jpg

Succes

Hé Ruud, bedankt voor het meedenken!! Het is me inderdaad nog steeds niet gelukt.
De software had ik al op de computer staan, ook de driver voor de Vlink had ik al geïnstalleerd(meerdere malen zelfs)
En de filmpjes van mrmell heb ik gevolgd, maar helaas..... Ik krijg gewoon weg geen verbinding
Wanneer ik in de computer bij "apparaten" kijk, staat er een uitroepteken bij de usb poort waar de vlink in zit. Poort handmatig op "COM1" gezet maar dat hielp niet.

De Governor op de Vbar krijg ik helaas ook niet werkend... Bij de 2e tabblad (GOVII)
Bij het "motor off" gedeelte moet volgens het filmpje van mrmell de motor aan gaan zonder delay.. dit heeft bij mij zo'n lage waarde dat de esc niet meer "armed".
Ik heb nu een hobbywing rpm sensor besteld welke ik tussen de motor draden ga solderen, hopelijk lukt het hiermee[emoji16]

Kijk eens of er een com poort in je bios is opgegeven voor je usb.
Com1 is meestal nog gereserveerd voor de seriële poort, het lijkt er op dat je een dubbele pakt, of niet degene die daar ingesteld staat

Groeten,
Arie

Laatst bewerkt:
Kijk eens of er een com poot in je bios is opgegeven voor je usb.
Com1 is meestal nog gereserveerd voor de seriële poort, het lijkt er op dat je een dubbele pakt, of niet degene die daar ingesteld staat

Groeten,
Arie
Ik ben zelf niet zo thuis is die computers, maar vanavond komt er iemand op bezoek die er veel meer van weet, mischien dat hij even voor me wilt kijken ghehehe[emoji4] [emoji4] [emoji4]

Ik zorg eerst dat de ontvanger contact heeft met de zender, daarna sluit ik de vliegaccu aan zodat de esc armed is...

*edit Ik gebruik Windows 10

Zal deze driver niet compitabel zijn met Windows 10?

I think I found the problem. The Scorpion VLink Cable I received is defective. Take a look at what I found in the attached Prolific Driver Installation Manual. Page 5:
Warning!!!
If you are encountering yellow mark (Error Code 10) for device in Device Manager, you need to contact the cable vendor or manufacturer for Prolific genuine chip validity. Prolific does not manufacture any end-user cable products and will not provide direct support to end-users.

Dit zegt dus dat de kabel kapot is.

groeten
Arie

Oké dat zal bij mij niet van toepassing zijn, ik had uit wanhoop al een nieuwe gekocht.. Nu heb ik twee kabel welke niet werken.. Ik ga Scorpion gewoon even mailen met de vraag of ze een driver voor Windows 10 beschikbaar hebben...

Of is er hier iemand die het werkend heeft met Windows 10?

Back