jeroen1987's heli beslommeringen

Helaas is de 2e hands heli-markt dramatisch, dus kon nog wel eens ff duren.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit Sven, vanmiddag heb ik de Trex 450 hier op het forum in het te koop gedeelte aangeboden, en zojuist verkocht..[emoji5]

Er is dus nog hoop... [emoji6]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit Sven, vanmiddag heb ik de Trex 450 hier op het forum in het te koop gedeelte aangeboden, en zojuist verkocht..[emoji5]

Er is dus nog hoop... [emoji6]
Dat is vlot, maar voor die prijs kan ik de warp niet verkopen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is vlot, maar voor die prijs kan ik de warp niet verkopen :-)

Nee dat is uiteraard ook een andere prijs categorie... Kijk alleen eens wat een mooie motor jouw Wrap heeft[emoji108]
Er hoeft er maar een te komen he Sven[emoji6]

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik de motor op de oxy had kunnen bouwen had ik het gedaan ;-)

Nee hij blijft maar even op 't schap staan tot er een koper komt.

Gisteravond ben ik begonnen aan de X7.
Ik heb de Servo's, Vbar + sensor en de Sbus ontvanger ingebouwd.
Wat een geweldige uitvinding zo'n Sbus ontvanger, gewoon geniaal zeg!! Met één servokabeltje sluit je deze aan op de Vbar "that's it"!!
Oké ik heb er een tweede bijgetrokken "just for safety" een voedingskabeltje.
Ook de Vbar heb ik voorzien van een extra voeding.

Het mooie aan de X7 is dat wanneer je even de tijd neemt je alle kabels aan de binnenzijde van het frame kan wegwerken.
Alle kabels zijn netjes gesleeved en de ontvanger en Vbar totaal uit het zicht wanneer de canopy erop zit.

En toen kwam het programmeren van de Vbar.
Aangezien ik met Windows 10 werk moest ik de drivers van de Vstabi handmatig installeren anders linkt deze niet via de USB met de computer.
En daarna kon de setup van start gaan.

Wat een genot is dat als je enkel de 3gx gewend bent!!!
Alles is erg duidelijk en overzichtelijk, je rolt zo door de setup heen.
Moet alleen nog even kijken hoe de Governor mode werkt (heb de pro versie) ben daar gister niet meer aan toe gekomen.
En dan is het enkel nog wachten op de langere motor-shaft zodat ik mijn nieuwe type motor kan monteren.
De maiden komt steeds dichterbij[emoji2][emoji322]

Laatst bewerkt:
Dan maar heel veel succes met de maiden...

Ik vlieg zelf ook met Vstabi en wil niks anders meer op mn heli. De Governor van de Vbar werkt bij mij prachtig in verbinding met een YGE-regelaar.
En het beste is gewoon de support van Mikado/Vstabi. Je krijgt zo hulp , mocht er iets niet werken zoals het hoort.

ja, vbar wordt je erg gelukkig van...
doorgaans is de maiden ook niet spannend. bij mij hangt het eigenlijk meteen als een blok..

alleen het finetunen KAN ff tricky worden.
sommige dingen kun je alleen finetunen als je de pro erop hebt genomen, das wel jammer.
nu heb ik de pro op de mijne gezet, en daar wordt je erg gelukkig van.
kleinste dingetjes kun je aanpassen.
of domweg met een slider schuiven, doet ie het zelf.

Bedankt voor de reactie's mannen, ik kan in elk geval zeggen dat ik al voor de maiden erg tevreden ben over de Vstabi, maar had ook niet anders verwacht van een Mikado product he[emoji6] ....... Bedankt Patriek ik ga hier veel lol aan beleven!

@bones7 ik zie dat je nieuw bent hier op het forum, van harte welkom!! [emoji2]

Gr. Jeroen

Bedankt voor de reactie's mannen, ik kan in elk geval zeggen dat ik al voor de maiden erg tevreden ben over de Vstabi, maar had ook niet anders verwacht van een Mikado product he[emoji6] ....... Bedankt Patriek ik ga hier veel lol aan beleven!

@bones7 ik zie dat je nieuw bent hier op het forum, van harte welkom!! [emoji2]

Gr. Jeroen

Dat klopt , dank je !
Ben normaal gesproken veel op duitse forums onderweg (want ik ben duits) , maar omdat ik een "grensgeval" ben en aardig nederlands kan spreken , heb ik me hier aangemeld. Schrijven lukt ook wel, soms met fouten, maar: nobody is perfect ;) .

Laatst bewerkt:
Kijk dat is een mooie toevoeging voor het modelbouwforum[emoji108]
Waar vlieg je zoal mee?

En maak je maar geen zorgen om de eventuele spelfouten hoor, de meerderheid van de Nederlanders beheerst de Nederlandse taal niet. (Grammaticale fouten, zowel schriftelijk als spraak)

Gr. Jeroen

Nou,
begonnen is alles met een kleine koax-heli , gekregen van mn vroutje (dus ze is zelf schuld, haha). En toen was ik helemaal geinficeerd met de heli-virus ...

Heb dan mn eerste CP Heli gekocht (E-sky RTF setje), maar dat ging helemaal mis. Die was zo kapot, want ik dacht vliegen kan niet zo moeilijk zijn.
Uiteindelijk heb ik dan een betere zender gekocht en ging intensief op een simulator oefenen. Dat lukte dan wel aardig na een paar maanden.

Dus heb ik mn eerste 450-heli gekocht ... hoe kan het ook anders, het was n Blade 450X. Daarmee heb ik het vliegen geleerd en heb hem nog steeds... nooit gecrashed.

Op gegeven moment (ca 1 jaar geleden) wilde ik een grotere heli, en mn keuze viel op de Logo 550SX van Mikado. Dat was mn eerste heli , die ik zelf opgebouwd heb. Ik was trots als een klein jongetje, toen ik de maiden achter de rug had.

Ik ben nu nog n beetje aan't rondkijken. Meschien komt er dit jaar toch nog mn eerste heli uit de 700 - class. Wie weet ... Ik moet sparen, we hebben pas een mooie Scirocco gekocht ;).

Dus, lang verhaal kort: Ik heb een Logo 550SX en een Blade 450X.

20150607_150916-jpg.199382

20140609_180734-jpg.199383

Bijlagen

• 20150607_150916.jpg
    20150607_150916.jpg
    394,3 KB · Weergaven: 257
  • 20140609_180734.jpg
    20140609_180734.jpg
    397 KB · Weergaven: 263
Laatst bewerkt:
top jonge, heel mooi !!!!!!!!!!!!!!
en v-Bar is wel een topje,
ik vlieg ze nu op bijna alle helis, behalfe T Rex 700, die wil grag met de 3GX, ha ha
Groet
Uwe

en veel suc6 met vliegen !!

Dat is een mooi (en tevens een herkenbaar) verhaal van jouw vliegcariere Michael.
Grappig dat het bijna bij iedereen op die manier is begonnen, bij mij is het eveneens zo begonnen!!
In eerste instantie begonnen met een Coaxial heli'tje waar ik naar een paar dagen al snel op uitgekeken was..
Vervolgens een Walkera Master cp Rtf kit aangeschaft, maar ook ik had het allemaal wat onderschat waardoor de heli vaker op de werkbank stond dan ik de lucht rondvloog.
Toen maar geinvesteerd in een echte zender en m'n eerste Trex 600 efl pro gekocht, gevolgd door een trex 450 en een trex 700e dfc...

Inmiddels heb ik de Trex 450 verkocht (deze staat klaar om verstuurd te worden) en heb ik een mooie gaui x7 aangeschaft.
En ik ben nu bijna een jaartje actief in deze hobby, in Maart vorig jaar kocht ik namelijk de eerst Walkera Rtf kit.

Gr. Jeroen;)

Ja die vliegt dit voorjaar zeker! [emoji106]
Alleen nog de motor inbouwen, en nog een stel vlieg lipo's aanschaffen.
Ik kan niet wachten[emoji6]

En hoe staat het met jouw plannen voor een nieuw project Sven?
Ik ben aardig nieuwschierig wat het gaat worden[emoji5]

ik wacht nog steeds tot jij mijn warp koopt jeroen ... haha

Als die de deur uit is, komt er een Logo 550 SE, dus met 600 bladen.
Wil wat meer " Big-Air" vliegen met wat mild 3d.

3d zoals ik nu vlieg vind ik leuk, maar heb nog niet echt de illusie dat ik een harde 3d vliegen ga worden.

Vandaag de keus voor de 550SE.

Ik vind serieus dat je een mooie Wrap hebt Sven, ik
Kan zelf alleen niet zo goed met de "kleinere" heli's overweg.

Een mooie Mikado Logo 550 SE, dat is absoluut geen verkeerde keuze man!
Wil je dan een combo of ga je zelf een mooie setup samenstellen?

zelf een setup,

Iets met Savox, Hobbywing platinum, Scorpion of Xnova.

Eerst moet 't frame er komen, de rest komt wel.
zal wel zien hoe 't loopt gezien ik over 1,5 maand weer voor mijzelf ga beginnen als freelancer, dus dan word 't elke maand ff keuzes maken ;-)

Ja zo is dat, je kan in de tussentijd mooi met de Oxy vliegen toch?

Kijk eens aan, je gaat als freelancer aan het werk.
Ik weet niet in welke sector, maar dan bekijk je de inkomsten/uitgaven inderdaad per maand.

Ik ben sinds een korte periode ook een eigen onderneming gestart met een compagnon.
Vandaar dat ik dit jaar nog geen tijd gehad heb om te vliegen.
Maar het lijkt erop dat ik binnenkort wat meer tijd vrij kan maken voor de hobby. Precies optijd wanneer het betere weer begint [emoji6]

Back