jeroen1987's heli beslommeringen

Bedankt Uwe![emoji106]
Nu nog een leuke setup erin...

Ik heb toch maar besloten de Scorpion motor welke ik heb liggen niet te gebruiken (4035 530kv Power Decker)

Toch maar meteen een maatje groter voor extra power!!!
Het wordt een "4530 500kv" met een 160A esc..

De fbl unit wordt een Vbar .
De Servo's ben ik nog niet over uit... (Wel of geen HV)

Nu heb ik naast mijn Align heli's eindelijk een ander merk erbij[emoji41]

Gr. Jeroen

bij HV servo's en een s-Bus ontvanger kan je alles op 2s lipo zonder BEC laten lopen, handig, simpel, geen factoren, die fout kunnen gaan, ik zelf heb niet eens een schakelaar tussen de 2s en de ontvanger, v-Bar enzv,
alleen moet je opletten, dat je de stroom-verzorging splitst, een kabel op de v-Bar is niet genoeg,
ik heb 2 naar de v-Bar en 1 naar de ontvanger, dacht ik ...

welke ESC gebruik je dan, man, en je moet dan behoorlijk wat lipo's hebben,
mijn 60/120 C Gens krijg ik wel in 5 minuten leeg, ha ha

en kijk bij je nieuwe motor ook, welke merk,
ik heb geen idee, of ieder motor de power ook brengt, die hij belooft.

Mooi ding die Gaui X7 !

Groet
Uwe

Mooie heli Jeroen!
bijna zo mooi als een Raptor 700 ;)
nee serieus, knap ding. :thumbsup:
4800w voor die scorpion klopt dat?
Al enig idee wat je totaal gewicht gaat worden?
ik ga van de 700 raptor een lichtgewicht proberen maken :)
Zit ong 4400w power in maar denk dat hij bijna 800gr minder gaat wegen dan een (mijn) trex 700

helaas ligt het met hem effe stil, de kleine blade 450x heeft wat verpleging nodig (in de halve donker 's avonds de oriëntatie even kwijt geraakt) weer een les geleerd dus.
maar het vliegen zelf begint beter en beter te gaan :) fun fun fun :)

Laatst bewerkt:
@Heli-Uwe

Oké dat is inderdaad een goede rede om voor HV Servo's te gaan, als er meer poespas er tussen zit kan er ook meer kapot!

Ik had eigenlijk een futaba r617fs liggen voor de x7, deze blijft dan maar lekker liggen waar hij nu ligt en ga ik uitkijken voor een s-bus ontvanger!

Wat betreft de stroom splitsing op de Vbar, is dit enkel op de Vbar mini, of ook op de full sized?
Zit nog beetje te twijfelen tussen deze twee.. Beide hebben zo z'n voor en nadelen.

Ik heb gezien dat de Xnova en Scorpion qua prijs niks verschelen, daarom denk ik er hard over na voor een Xnova motor te gaan.
De esc word een Castle Creations 160A.

Dit alles word gevoed door 12s 5300mAh 60c-120c lipo's[emoji41]
En deze setup zal absoluut "te" zijn voor mijn vliegstijl, maar ik denk vooruit he[emoji108] mijn doel is toch ooit "hard 3D" te gaan vliegen!

@easy

Hahaha mooi he, ik heb gister nog een mooie Raptor 800 gezien, dat is ook mooi speelgoed!!!

Ja de Scorpion is idd 4800W, en de Xnova doet 5000W.
Waar het totaal gewicht op uit gaat komen heb ik werkelijk geen idee van maar dat ga ik je achteraf laten weten goed[emoji12]

Jammer van die crash joh, maar het blijven toch leermomentjes.. Hoort en nou eenmaal bij..
Ik heb besloten mijn Trex 450 pro te gaan verkopen, deze staat echt stof te happen en dat is en blijft zonde!

Gr. Jeroen[emoji106]

Ik heb besloten mijn Trex 450 pro te gaan verkopen, deze staat echt stof te happen en dat is en blijft zonde!

idd zonde want ik vind dat die kleine helis niet moeten onderdoen voor bvb een 600, vliegt alle 2 goed. maar hoe groter hoe indrukwekkender hé en je ziet ze ook beter :) kan wel is handig van pas komen voor mij ;) en het geluid dat die grotere rotors maken..super mooi.

maar ik zeg altijd met een lach dat een 700 size eigenlijk meer voor bejaarden is, als de ogen slecht zijn en je reacties wat traag worden ;) dus ik hoor daar ook bij want ik vlieg er ook mee (te weinig maar bon voel mij dus nog niet te bejaard dan ;) )

Hoe groter hoe meer geweld hoe meer herrie er van de rotor af komt, des te indrukwekkender ik het vind! Zelfs het fenomeen "overspeed" vind ik geweldig!:koud:

En wat ook een leuke bijkomstigheid is..... hoe groter de heli, hoe hoger en verder je van jezelf af kunt vliegen wat opzich best handig is wanneer je nieuwe figuren/tricks aan het oefenen bent... Zodra het op grote hoogte mis gaat heb je meer tijd om te corrigeren dan dat je met een 450 kunt laag bij de grond.

overspeed klinkt leuk, maar overspeed kan ook je hele machine uit elkaar rukken.

Zijn wel filmpjes van te vinden.
De machine word onder meer stress belast dan normaal, en dat gaat nog wel eens mis.

overspeed klinkt leuk, maar overspeed kan ook je hele machine uit elkaar rukken.

Zijn wel filmpjes van te vinden.
De machine word onder meer stress belast dan normaal, en dat gaat nog wel eens mis.

Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd met mijn heli's, maar ik zie het erg vaak op youtube voorbij komen, en dat blijft toch erg leuk om naar te kijken. Van grote hoogte met veel geweld naar beneden duiken, dan volle overspeed en gevolgd door een flip en een auto:kwijl::kwijl::kwijl::kwijl:

Zie hier wat er zoals gebeurt, geen keiharde overspeed.. maartoch.

En ze noemen het wel Spinblades failure .. maar dat gebeurt natuurlijk niet zomaar.
De crash laat wel mooi zien en horen hoeveel spanning er op de machine staat tijdens een overspeed.

Best part op 1.14

Mmm.. volgens mij heeft die kerel van dat filmpje nog wat spare parts voor jou X7 liggen Jeroen ;)

Daarom ga ik dus niet naast een hardcore 3d piloot staan, nu weet ik het weer ;)

hahaha ja maar die kromme onderdelen komen niet op mijn X7!
Nee maar deze video heb ik al redelijk vaak bekeken, en het bevestigd inderdaad dat het niet best is voor je heli.
Maar ben ik dan de enige die het zo lekker vind klinken? En als ik naar naar deze video kijk, dan (kan er niks aan doen) vind ik ook het bladfarten een heerlijk geluid haha!!
Mischien heeft mijn motor verleden er iets mee te maken, tsja daar is het geluid ook niet weg te denken. :yes:

Je bent niet de enige :rolleyes:

Ach ja hij zag er nog altijd nadien beter uit dan deze sukkelaar :p

f5d43f80a38a72727524814e647e16bf.jpg

maar als je het geluid zo mooi vind dan zou ik in de toekomst opteren voor een 3 blad 700...

dat is gewoon..

wauuuwww ;)

merci merci :banana:

maar 2 weken geleden heb ik net dezelfde 3blade goblin 700 bij ons op de club door jonas schelpe zo zien vliegen en het geluid..

in real life..

klinkt het nog zo veel beter :) :kwijl:

maar goed wetende dat ik deze geluiden nog ga horen kan ik nu met een gerust hart gaan slapen :rofl:

Ja dat geloof ik direct!
Ik kan echt niet wachten tot ik weer wat meer tijd heb om te gaan vliegen.. en zoals het er nu uitziet is dat pas eind februari.
Maar dan was mijn bedoeling er weer volledig voor te gaan! Is iemand bekend met "Rotor Manager" van rotorplay? Ik werd er gister op gewezen, en ik moet zeggen dat het erg interessant lijkt. Een online dienst waar je je vliegscills mee kan verbeteren voor zowel beginners als experts.. ook het leren vliegen op muziek is mogelijk!
http://www.rotorplay.nl/

Back