Jet Legend L-39 Albatros

Gisteren de L-39 eens opgebouwd en aan een unster gehangene.

Zit nu op net over de 14kg.
Moet er nog in, peut in de UAT, een ontvanger en een schakelaar/stroomvoorziening.

Zal met de hoofdtanks leeg dus tegen de 15kg uitkomen, niet slecht denk ik zo.

Zwaartepunt zal ook goed uitkomen zonder extra lood dus dat is ook weer meegenomen.

Hoi berto,,goed bezig vandaag die van mij gewogen iets onder de 14 kilo natuurlijk zonder brandstof

Gr. Ruud

Heee Ruud,

Nog de beste wensen.

Was nog even gezellig vrijdag

dat is netjes.

Mijn belasting komt ergens uit op de 255 gr/dm2, lege main tanks dan.

Heb net m`n turbine gemonteerd zoals die zou moeten komen, nog even een screen ervoor en dan zou ie er helemaal niet meer uit hoeven.

Denk dat ik de R12 ontvanger van m`n F15 er even in zet kan ik al even spelen en ben ik bijna vliegklaar.

Kan in de F-15 een nieuwe R10 geplaatst worden.

Heb mezelf tot einde van deze maand gegeven :roll:

Grt,
Berto.

Berto,, jij ook nog de beste wensen en een gelukkig en een gezond 2012,,,
En inderdaad vrijdag was gezellie,,doen we nog een keer over, pfff leuk een kado aan je eigen zal ik ook eens doen, haha

Gr. Ruud

Hee Ruud,

haha, maar of ik er iets mee opschiet :roll:

Enne, je zegt het maar we spreken zo weer af hoor :yes:

Heb nu de kist weer in elkaar staan, ben de deuren wat aan het vertragen geweest en ook het gear.
Ben nu tevreden hiermee, kissie staat nu ook al een 10min onder 10 bar met de wielen uit en de deur dicht en heb nog vrijwel 0 lekkage.

Zo even de wielen in en dan kijken voor lekkage.

Remmen werken ook heb ik net bemerkt.
Ga maar snel die R12 inbouwen hoef ik daar ook niet meer naar om te kijken.

Nog zat te doen trouwens :roll:

Zag net dat de stickers voor het kielvlak ook van geen kant kloppen, misschien eens kijken naar een Tailor setje of zelf maken ........

Heb trouwens wel wat geklooid aan het hoogteroer, voelt wat zwaar aan maar de servo drukt hem met gemak elke kant 40mm op.
Heb maar 25 tot 30 nodig met deze turbine dus dat zit wel goed.

Ook nog een klein blokeerbalkje onder de richtingsroerservo gemonteerd, die zat al vast maar kan nu echt nergens meer heen.

Heb echter wel een grote fout ontdekt, wat ik daar mee ga doen weet ik nog niet, kan op deze manier wel vliegen maar weet nog niet of ik het zo laat (zal wel niet ;-) ).

Even een nieuw lijstje:
- balanceren voor het juiste zwaartepunt,
- invliegen :D

Hehe, dat is het wel eigenlijk, maar nee wil dit nog even doen:
- Jeti R12 ontvanger monteren,
- (tijdelijk) Jeti Max Bec 2D spanningsregelaar monteren,
- LiPo vergrendeling maken in de neus,
- LiPo verlengkabels maken voor van de neus naar de Jeti Max Bec 2D,
- kijken of ik de main deuren beter gesloten krijg maar denk dat ik dan langere slag cilinders nodig heb maar misschien lukt het wel met deze cilinders,
- klepje achter de neuspoot voorzien van veer zodat die ook mee dichtgaat,
- neuswielstruurservo monteren, wacht alleen nog op dit bracket dat onderweg is,
- fodsscreen monteren maar die hebben we nog liggen,
- decals?
- balanceren voor het juiste zwaartepunt, maar dat is vrijwel goed,
- invliegen :banana:

Laatst bewerkt:
Ah met wielen uit durf ik wel te vliegen, na dik 40 min nog geen eens op de 8 bar.
Dat komt wel goed denk ik.

Dat is wel een hoop druk. Heeft hij zoveel nodig? Bij welke minimale druk gaat hij nog uit de locks, down en weer locken?

Hoop? m`n F15 pomp ik altijd zo hoog op (8 a 9 bar).

Hij heeft niet zoveel nodig, met 5 bar werkt het ook nog net, maar tijdens het vliegen zal dat wel niet meer zo zijn ivm met de luchtweerstand.
Zijn ook best grote wielen met een grote arm die bediend moeten worden.

Op RC Universe komt ook voorbij dat deze poten redelijk wat druk nodig hebben.

We zullen zien wat ze tijdens het vliegen doen, de restrictors zijn nu zo afgesteld dat met 6 bar alles feilloos werkt, daarboven gaat het allemaal wat sneller.

Ik heb altijd maximaal 6 bar. De tankjes zouden tot 10 bar moeten kunnen, toch blijf ik dat eng vinden :)

Ik heb ook grote zware wielen nu op het behotec onderstel en die kan op 4bar nog mooi cyclen en locken. De kleinere kisten gingen ook altijd met 6bar weg.

Zolang ze maar uit gaan en locken, dan is de rest mooi meegenomen ;)

De tankjes zouden tot 10 bar moeten kunnen, toch blijf ik dat eng vinden
Kan je vertellen dat ze dat met gemak houden :yes:

Met 4 bar uit en locken lukt wel met dat gewicht, maar in? nee dat gaat hem niet worden dan zijn de deuren eerder dicht dan de wielen in zijn :lol:

Met gear up lekt ie iets harder, van 9 naar 7 bar in 4 uur tijd.

Ah, goed genoeg :yes:

Naar aanleiding van een discussie op het jetforum JetCat eens gecontact met wat de juiste afstanden zijn voor een pijp zonder grote kelk.

Nou die zijn duidelijk:
pijpzonderkelk.jpg

Ook de L-39 maar even aangepast dan:
l39a142.JPG

Steekt de pijp wel weer iets uit :-(
l39a143.JPG

Eens kijken of ik tzt ook de pijp van de F15 ga aanpassen want deze zit ook wat in de pijp.
Werkt overigens prima :roll:

Hij is mooi hoor Henk :yes:

Paar stickers erop, pilootje erin en vliegen maar :banana:

Hee Ruud,

Henk en bouwen :rolling:
Hij laat z`n kisten bouwen, net een beetje als jouw ;-) maar hij doet nog minder :roll: :lol:

Grt,
Berto.

Vandaag ook de servoplaat gekregen voor de neuswielbesturing.
Zal snel weer eens verder gaan de kist moet af.

Back