Jet van Nederlandse bodem

Alvast even bepaald waar de airbrake straks moet komen:
Eurofighter%20%28105%29.jpg
 
Super foto 2.jpg


Zo vandaag weer vluchten gemaakt en wat testen uitgevoerd. Alle instellingen nogmaals verbeterd en high-speed loops, rollen en spins uitgevoerd. Is bijna een beginners kist. Met canards komt hij na 30 meter los en kan je hem de bocht omgooien.

Wat een fijne kist.
 
SOW, dat waren 4 heerlijke vluchten vandaag.

Eerste vlucht even de instellingen van vorige week testen en zonder canards aansturing rond geknald.
Roll rate was nog te absurd en te gevoelig.

Dus roll rate verlaagd, expo verhoogd, hoogte iets verkleind en iets meer expo.

Vlucht 2 take off met aangestuurde canards, zo dat gaat best vlot los. Rol rate is beter maar nog snel, verder voelde het goed aan.
Tijdens deze vlucht wat rolls en loops gedaan op lage en hoge snelheid.

En lekker door het luchtruim geknald.

Damn wat vliegt ie lekker.

Vlucht 3 beetje hetzelfde, rol rate nog iets verlaagd, en nu eens overtrekjes doen.

Eerst zonder canards aangestuurd.
Nou da`s ook niet leuk, langzaam vol up trekken en de kist rolt langzaam over rechts weg, met vol up getrokken blijft ie dat doen in een hele grote spiraal.
Geen kist om examen mee te vliegen want 3 slagen haal je niet mits heel, en dan bedoel ik, HEEL hoog zit.
Nu een keer met canards aangesturd, geen verschil.

High speed stall, zelfde verhaal, rechtsom in een grote spiraal.

Rugvlucht doet ie wel maar met vol down, dus zwp wat verschuiven en iets grotere uitslagen zou helpen.

Vlucht 4 gewoon weer even lekker wezen knallen met canards aangestuurd, dan is ie echt lekker vlot los, en meteen lekker door te trekken met de Kingtech K70G.


Zwaartepunt mag nog iets naar achter, uitslagen kunnen nog iets gefinetuned worden, maar nu al een heerlijke bak.
Ook zeer goed als eerste jet te vliegen, met canards aangestuurd of niet, net wat je wil. En met matige uitslagen een echte trainer met veel vleugeloppervlakte en daardoor langzaam te vliegen en niet kritisch, een 4,5Kg turbine of vergelijkbare EDF is dan al voldoende om lekker rondjes te draaien.

Met een 7Kg turbine (of EDF) en grotere uitslagen wordt het een rag/racebak die niets te gek is.


Teller staat nu op 5 vluchten, nu gaat alles er weer uit. Airbrake inbouwen, richtingsroer inbouwen (waarom? gewoon omdat het kan) en volledig spuit klaar maken en spuiten.

In de tussentijd gaat de turbine etc. weer in de F-86 Sabre, gaan we weer rustig vliegen ;-)


Damn wat een lekker bakkie!!!
 
Zo weer een aanpassing in de kit. We hebben gezien dat er wat spelling op de canard bussen zit. Dus heb ik besloten ipv een carbon buisje te maken om de pen (arbeids intensief) de 3D printer een blok te laten maken. Deze zal denk ik later van PETG of Carbon gemaakt gaan worden.
Canard hinge blocks.png


Woensdag kijken of het werkt.
 
Ik had van de Sabre nog de inlaatbuis liggen en daar de motor vanuit de Eurofighter de Sabre weer in moest deze meteen ook maar wat ingekort en geplaatst:
F-86%20%2867%29.JPG

F-86%20%2868%29.JPG


Morgen maar weer eens een paar vluchtjes mee zien te maken.
 
Prachtig op schaal vliegbeeld!!!! Erg mooi om te zien.

Zou heel mooi zijn als er ook een Mig 15 in deze uitvoering komt!!

Voor mijn Jet Cat P60 SE . Evo 30 Grumania pipe en de rest van de ingewanden uit de Sting!
Heeft geen haast vlieg voorlopig deze zomer met de STING .
 
Century Jet Models had er ook een in deze maat . Voorheen Ducted Fan met OS 91
De oude site bestaat nog wel maar het bedrijf is al een tijd te koop
Mig-15-Top-View-2.jpg


Deze is van CJM . BoB Violet heeft ook deze maat.
mig15nellis07.jpg
 
Gaaf !!! :yes: ik heb geduld> Het is nu nog vreselijk koud!!!! Ga in het voorjaar met de STING de zomer in en /of door !
En ben ook nog met de Skyraider van Ziroli zoet met bouwen!
 
Zo richtingsroer is gereed gemaakt, alleen nog de scharnieren later verlijmen. Moet nog wel even een passende servo zoeken.
Eurofighter%20%28112%29.jpg


Vleugels zijn ondertussen geplamuurd en geschuurd en spuitklaar.
Rest nu nog even de airbrake end an kan de romp ook geplamuurd en geschuurd gaan worden.
 
Back
Top