Jetbrett EDF

@Rob.M : Die van mij is klaar voor de eerste lucht doop.

Kan je hier ook wat foto's van plaatsen?
Ik doe dat zelf door de foto's te kopiëren naar Photobucket en dan hier een link te plaatsen.

@MadRay66: mal voor uitlaatconus EDF ?

Jij gaat door voor de koelkast.

Weet iemand hoeveel dB die Wemotec minifan Evo produceert ? Blijft dit onder de 72 dB of ga je er over heen ? De 12-blads fan met 2500 kV motor op 4S in mijn Durafly Venom zit op ruim 74 dB en dat is te veel voor ons veld in Dordrecht. Het zou mooi zijn als ik ook hier met een EDF zou kunnen vliegen.

Ik weet niet of je al een EDF fan hebt.
Maar kwam deze site tegen:
DS-30-AXI HDS

Geweldig mooi, stil.
Alleen de prijs is een beetje jammer.
Carbon is denk wel het materiaal voor een goede EDF, aluminium is te zwaar, gewoon kunststof te slap.
Aan de andere kant voor de Jetbrett misschien toch wat overdreven.

Als je vol gas over de 72db gaat dan geef je toch wat minder gas als ze je model willen meten. De Evo fan zou in de Jetbrett echt heel stil moeten zijn. Je moet wel voor een mooi ronde inlaat zorgen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand aan dat geluid aanstoot kan nemen. Een brandstofmotor klint in mijn oren veel hinderlijker.

hoi
hier een paar foto´s van de bouw en eindresultaat van mijn jetbrett 1

image_zps2a9677d2.jpg

image_zpsf720580c.jpg

image_zpsafcde3d4.jpg

image_zpsa16c5bbd.jpg

image_zps72520afd.jpg

image_zps33a21153.jpg

Rob

mijn accu licht achter in voor het zwaartepunt met een stuklood van 110 gr
ik wissen de accu via de voor kant.
image_zps172c833c.jpg

De driehoekslijsten waar de vleugel op ligt buig ik eerst voor.
Eerst flink natmaken, en ook een uurtje in de nattigheid laten liggen.
Dan kan je balsa heel goed buigen.
IMG_30031_zpsa97f8661.jpg

Ik heb ook een speciaal verzoek gekregen met de vraag hoe de fan gemonteerd op de romp moet worden.
Volgens de bouwaanwijzingen kan je de fan op twee manieren vastzetten met boutjes of met houtschroeven. Voor houtschroeven is het handig om achter de gaten een extra verstevigingsplankje te lijmen zodat de schroeven genoeg "vlees"hebben.
Ik ga voor zeker en gebruik boutjes.
En dan wil ik deze ook gewoon makkelijk kunnen bereiken.
Nu heb ik twee verschillende Fans ( EDF units) en die wil ook allebei hierop kunnen monteren. Ik heb daarom twee verschillend bevestigings punten op de romp.
IMG_29971_zpsaca46b15.jpg

IMG_29982_zps20987db3.jpg

Hier met krimkous aangeduid waar dadelijk de kabels door heen moeten.
IMG_29991_zpsf4436d15.jpg

De andere EDF-unit
IMG_30001_zps2803d043.jpg

En met staart:
IMG_30011_zpsaf24d6d4.jpg

Aan de laatste fan moet dan natuurlijk nog een stuwkoker gemonteerd worden.

IMG_30021_zps7e2fb472.jpg

De staart lijkt op de foto zie ik nu krom te staan maar in werkelijkheid is alles recht, kan ook moeilijk anders met een stuk stevig 3mm vliegtuigtriplex.

Vandaag de maiden gehad. hij doet het boven verwachting. Maar hij kam wel wat harder er zit nu een prop op van 9-5 er kan wel een 8- 8 op denk ik dan gaat hij wat harder
Het totaal ge wicht is 1.160 Gr.

Rob

Mij in het weekend met dit bezig gehouden:
IMG_30181_zps956dbf35.jpg

IMG_30191_zpse72f6ecb.jpg

Eigenlijk compleet verloren tijd want wat vond ik in de doos met mallen:

IMG_30201_zps8dbc4e76.jpg

Ach ja.
Vandaag een moment gevonden om aan de hand van dit topic:
jet-bret

En deze opmerking:
ziet er zelf gemaakt uit.
eenvoudig te maken.

Mij hiermee bezig gehouden:
IMG_30131_zps8a8a71f6.jpg

IMG_30141_zpsa1e1d780.jpg

Beetje warm maken:
IMG_30151_zps0b94a8fd.jpg

IMG_30161_zps840a03c5.jpg

Ook nog met dit geprobeerd:
IMG_30171_zps1c5dc06b.jpg

Dat werkt wel maar een stuk moeilijker dan het andere materiaal, ook nog met een boterkuipje geprobeerd werkt ook maar is dan weer aan de dunne kant.

Eigenlijk ben ik wel zou ver om de Jettbret te folieen.
Ik heb de Jettbret van Rob zien vliegen, dat geel wat hij gebruikt is echt heel goed te zien in de lucht echt een goede keuze.
Maar heb nog een aantal meters HK folie liggen. Wordt in ieder geval met wit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ver alle andere bouwers zijn?
pic.gif

Ikzelf ben deze week tot hier gekomen:
IMG_30211_zps5e066471.jpg

IMG_30231_zps11c64ab1.jpg

IMG_30251_zps99df33e3.jpg

Toen ik de folie er op had zitten, had ik het idee dat het ergens wel heel veel op leek.8O

Dat schiet al lekker op. Wanneer is de maiden?
Ik heb inmiddels mijn Fan en tailcone binnen. De bouw ligt even stil ivm groot onderhoud aan de woonkamer. Dat gaat helaas even voor nu.

Ked

Ziet er al mooi uit. Ik heb inmiddels de mijne bestikert. Bij ons op school staat Een mooie cnc volie Snijder ook wel een plotter genoemd. Met jetbrett op de vleugel

Rob

Laatst bewerkt:
Hoi

Vandag met de jetbrett gevlogen met een nieuwe propeller 8x8 en gaat een stuk sneller. Een klubgenoot zegt dat hij hardergaad dan een habbu een habbu gaat rond 100 mp\h.
En hij vliegt super strak.

Rob

Mijn Jetbrett is nu klaar voor de eerste vlucht.

IMG_30281_zpscb61fe08.jpg

Helaas valt het gewicht behoorlijk tegen, ik denk dat de zweef eigenschappen ongeveer als een steen zijn die naar beneden kukelt.
Het hoge gewicht komt denk ik dat er een behoorlijk zware EDF is geschroefd is.
Nu heb ik de accu al helemaal voorin zitten, maar ik moest toch nog een 75 gram lood in de voorkant monteren. Nu had ik al de voorzienende kijk om de neus in ieder geval uit te hollen. Zodat in ieder geval het lood helemaal voorin ligt.

Vind trouwens wel dat de EDF heel netjes draait, geen onbalans.
En ook de kracht valt absoluut niet tegen kon effe de 1,4 kg aantippen ( helaas niet op film) maar ook met een legere accu is de kracht volgens mij nog voldoende:
MVI_3032_zpsaa3a0395.mp4 Video by kedguzzi | Photobucket

MVI_3033_zpsa4db65da.mp4 Video by kedguzzi | Photobucket

Back