Jetbrett EDF

Goed nieuws, de 3 laatst bestelde kitjes zijn klaar. Na de Kerst kunnen ze op de post.
Ik stuur de betreffende bouwers nog een bp-tje met de betaalinfo.

Hoi Ked,
Hij is erg mooi geworden, ik ben erg benieuwd hoe hij gaat vliegen. Ik denk dat je enkel bij de start last hebt van het hoge gewicht. Je zou een bungy kunnen overwegen?

Ja zou kunnen bungee, heb ik ook aan gedacht.
Aan de andere kant heb ik een "trust" van ca. 1.3 kg ( te zien op de filmpjes).
Dus bijna een 1 op 1 aandrijving wat betreft vermogen
Het linke wordt denk ik de landing met het hogere gewicht.
Ben nog wel zoekende naar de goede instelling van mijn Yep 80A regelaar.
Ik heb nu een timing van 12 graden, misschien kan dit nog wel hoger?

Ik heb dit ook gelezen: Jetbrett EDF - Seite 8

Kan altijd nog terug naar de stokoude Wemotec en 4S 2200mah accu zou een minstens een 150 gram gewicht schelen maar denk dat ik dan niet meer als 800 gram "trust" eruit zal krijgen.

Ook een overweging is als de Jetbrett de eerste 10 vluchten overleeft, om een andere impeller te monteren namelijk deze:
68mmn.jpg

Krijg je niet meer vermogen door alleen het geluid wordt wel heel anders:
funjet ultra Alloy DPS Series 70mm fan 10-Blade EDF unit with 2200kv Motor - 1900watt (6s).mp4 - YouTube

Nog eens wat rondgekeken op het net.
Timing van 12 graden is dus te weinig. In de voorschriften staat highest.
Morgen maar eens experimenteren met instellingen en weegschaal.
En dan wachten op goed vliegweer.

Vandaag met hulp van een medevlieger de eerste vluchten gemaakt.
IMG_30371_zps779bcf30.jpg

Eerst de uitslagen zoals voorgeschreven ingesteld.
Na de eerste vlucht de expo van rolroer op 50% en de uitslag met 10% ( dual rate) begrenst.
Hoogteroer heb je de uitslag wel van nodig.
Indruk ..... wauww.
Wat een snelheid, met de knuppel vol voorruit eindeloos stijgen. En zij is snel niet meer zichtbaar.
Landing ver van te voren in zetten en duurt lang voor de snelheid er genoeg uit is.
Was ook heel blij dat ik er iemand naast had staan die mij hierbij hielp.
Bij de start is het handig om ca. een kwart up te houden, ze zakt eerst een stuk naar beneden.
Ga nog eens kijken of ik de zichtbaarheid kan verbeteren.

Proficiat met de geslaagde maiden Ked!

Ik heb net een pb gekregen dat Boluzz z'n kit niet meer wil. Ik hoop dat er nog een liefhebber voor is. Kosten zijn € 46,75 incl verzenden. De tekening en het artikel heb ik digitaal.

De kit die over was is inmiddels verkocht. Er kunnen er altijd nog bijgemaakt worden als daar behoefte aan is.

Ik wil er absoluut nog 1 hebben.
De Jetbrett is een leuke aanvulling mijn modelvliegtuigvloot.
Absoluut een aanrader.
Heb al een andere EDF besteld:
$_57.JPG

Mooi de gelegenheid om daar mee te gaan spelen.

Ook wil ik in de volgende in ieder geval Led's inbouwen. Aantal in de vleugel. Dit om de zichtbaarheid te vergroten.

Geen probleem, volgens mij heb ik er nog 1 op voorraad. Ik wacht nog op reactie van 2 bestellers.

Zeg je mij wanneer ik de poet moet overmaken?
Je hebt mijn mail adres wel.

Hallo Ked,

Ik zou graag het type/merk van de fan
willen weten, en waar besteld?
Alvast bedankt.

M.v.gr. Albertmobiel

Hiero: http://www.ebay.com/itm/XRP-ChangeS...Control_Parts_Accessories&hash=item461882ed1c

Ook op Hobbyking te koop maar nu backorder:
10 Blade High-Performance 70mm EDF Ducted Fan Unit

Is wel een hobby fan, maar op RC groups veel over te vinden:
Change Sun 70mm 10 blade EDF - RC Groups

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1601868

Ik ga er een Mad Thrust motor op zetten en een Turnigy L2855-2800
En dan alles met 4S
Maar dan wat mee spelen en testen om ten slotte de Jetbrett voort te stuwen.

Dr Mad Thrust 3000kv 1300w 70mm EDF Inrunner Motor 4s version (29mm)
Turnigy L2855-2800 EDF Outrunner (630w)

Heb mij vandaag bezig gehouden met het maken van een nieuw kapje.
Nu met Led's erin, kijken of er genoeg licht vanaf komt om dit in de lucht te zien.

IMG_30891_zps2156da60.jpg

Ja licht komt er wel vanaf:

IMG_30861_zpsd8d57db9.jpg

Ze zitten niet helemaal op de ideale plaats maar eerst maar eens kijken of je deze bij daglicht in de lucht kunt zien.

Ik heb weer 2 Kitjes over van bestellers. De een laat niets meer van zich horen, de ander hoeft hem niet meer. Ik baal er goed van. Hopelijk heeft er nog iemand die dit leest zin in een leuk project!
Heb je interesse of weet je iemand die een Jetbrett wil bouwen, laat het me even weten! Alvast bedankt!!

Ben ook een grote fan van deze vlieger, heb die zelf nagemaakt en op PC gezet goed voor CNC, vliegt echt vlotjes, snelheid ken ik vandaag nog niet maar met frisse batterijen van 4000mAh 4s gaat die vlotjes, weegt 1250 gram met batterijen. Lanceer met bungee en zo 'n schuine ramp, geen probleem als je alleen eens wil vliegen. Heb wel gekozen voor de Wemotec minifan evo met 2W20 uitgebalanceerd. Fluisterjet geluid, geen geschreeuw zoals de oudere versies. bij mijn profiel kan je denk ik foto 's bekijken, laat weten als het niet zou lukken, ben tamelijk leek in forums

Back