Ja, ja... Had het zaakje zo bliksemsnel voor elkaar dat ik het moet slopen om het te tonen/fotografren. De antenne laat ik nu liever zitten. Die zit zo prachtig.
Een tik-tekst en fotoreconstructie achteraf is nu meer werk. Serieus!
Is toch wat?
Zo... weer een paar uur verder ten behoeve van de didactiek!
Let wel... inbouwen van de modulle... 3 kwartier!!!!
Foto's bewerken, editen etc... dikke 2 uur! Voor jullie!!!!!
Wel... ik ben weer goed bezig.
Vergeef me de schrijffoutjes her en der....
LAN-antenne inbouw
Wil nu de antenne niet lekker op z'n plaats komen? Dan kan je de antennehouder uitbouwen. Iets meer werk, maar minder kans op slopen.
Daarbij is een Torx TX6 schroevendraaier nogall handig. In de MPX kast zit een sleuteltje... gaat ook... maar minder vlot.
Onderstaand de spots waar je dan wezen moet.
De unit hierboven schuif je er dan zo uit. Let op het veertje + kogeltje dat er onder te voorschijn komt. Niet weg laten knallen.
De antenne zelf zit met 4 boutjes vast. Ook daar kom je na demontage van de displaykap makkelijk bij. Los schroeven en je hebt het kogelgewrichtje in je handen.
Deze hoef je niet verder open te breken en kan je de antennevoet er in klemmen.
Niet vergeten de antenne eerst door de schuifantenneschacht te steken!
Okee! De Jeti Duplex TMe 2.4 Ghz module.
Die heeft af fabriek geen goede passing op de printplaatstekker van de Evo's.
Geen ramp. Schoonsnijden!
Volgens Herr Donocik van RC-Easy in Beieren Duitsland standaard procedure! Dus geen gemopper. Bijsnijden zonder garantieverlies! Mooi! Mes er in.
Hmmm... Ook een fluitje van een cent.
Beziet de close-up's
Alles is reeds getest binnens kamers... Voorzover... werkt het netjes.
Software van deze zender No2 is nog V1.40
Nu is het wachten op de leraar/leerlingkabel om te verbinden met de sinthesized 40 Mhz PPM zender op V2.50 software. Alle software gelijk trekken? V3.30 stesten?... Anders alles bij het oude, V2.40... of zelfs 1.40?
Ergens jammer dat ik dit gekocht heb... MPX heeft nu z'n schitterende 2.4 Ghz klaar. Je weet gewoon dat het goed doordacht is.
Doch Jeti met steun van de EU, is thans ook niet meer de minste.
Volledige telemetrie voorhanden via de JetiBox. Mooi assortiment electronica.
Ook niet te versmaden!
Enjoy!