Jeti Duplex 2.4GHz

Yep, je schuift hem er gewoon tussen.
En da`s een must daar ik ook nog op de 35mHz vlieg :-)

Haha, ik wist het :yes:

Voordeel van dit is dat het eraf kan :-)
Hoef niet elke vlucht de jetibox erop te hebben, dus vandaar verwijderbaar gemaakt, dat kan hier tenminste mee ;-)

En die antenne stand is lekker belangrijk voor de foto :roll:

Ben naar mijn modelbouwzaak gegaan.
Binnen tien minuten hadden ze de Jeti 2,4 met schakelaar tussen 35 en 2,4 ingebouwd in de MC 19.
Daarna de nieuwe R14 eraan "gelinkt".

Thuisgekomen de 35-ontvanger eruit en de R14 in de PAF-trainer (aangedreven door een MVVS benzinemotor) geplaatst en naar het vliegveld. Hoefde zelfs de uitslag van de roeren niet te wijzigen, stonden hetzelfde als bij de 35-ontvanger!

Tot op de max-zichthoogte gevlogen ( de Eagle hoogtemeter gaf daarbij 310 mtr. aan)en alles OK.

Doen dus; prijs, kwaliteit, inbouwgemak, mogelijkheid voor Jetibox, enz. OK!

Gr.

Jan.

Laatst bewerkt:
jullie hebben me overtuigd dat dit het mooiste systeem vwb de 2,4 Ghz is.

Als ik overstap dan is Jeti de kans hebber. voornamelijk dus om de goede berichten en de telemetrie. De prijs is echter ook niet verkeerd.

Kan iemand ook zeggen of er tuimelschijf mixers in de ontvangers te programmeren zijn? Mijn MC-20 heeft namelijk nogal vertraging bij het mixen waardoor de servo's niet altijd simultaan lopen.

Groet, Steven

In de ontvanger kun je de servo`s met elkaar mixen, weet niet wat je precies voor je tuimelschuif moet mixen maar met de Jeti box kun je servo`s mixen zonder tussenkomst van je zender.

Yep, de 10 en 12 kanaals vullen dat grote gat tussen de 8 en 14 nu goed op :-)

De GPS sensor laat schijnbaar nog even op zich wachten :-(

Dat is geen GPS sensor maar een sateliet.

Zo`n sateliet wordt gebruikt als extra ontvangerantenne die je ergens anders in de romp of vleugel kan plaatsen voor een nog betere ontvangst.

Bij de R18 is 1 zo`n sateliet standaard geleverd, bij de andere grotere ontvangers kan je die eventueel erbij kopen.

jullie hebben me overtuigd dat dit het mooiste systeem vwb de 2,4 Ghz is.

Als ik overstap dan is Jeti de kans hebber. voornamelijk dus om de goede berichten en de telemetrie. De prijs is echter ook niet verkeerd.

Kan iemand ook zeggen of er tuimelschijf mixers in de ontvangers te programmeren zijn? Mijn MC-20 heeft namelijk nogal vertraging bij het mixen waardoor de servo's niet altijd simultaan lopen.

Groet, Steven

Hoi Steven,
helaas is er geen tuimelschijfmixer in de ontvangers aanwezig.

Maar eh, vertraging bij het mixen ... ??

Bas

De mixers zitten NOOIT in de ontvanger maar in de zender. Alleen wanneer je mechanische mixers of electronische mixers tussen de ontvanger en de servo's gebruikt heb je geen mixers in de zender nodig.
De vertraging tussen de servo's bestaat maar die zijn naar mijn ervaring zo klein dat je het niet of nauwelijks zal merken. Die ervaring heb ik met mijn 4 punts aangestuurde Vario SkyFox. De apparatuur die ik gebruik is een oude trouwe Futaba FC-18 zender in PCM mode. In de zender zitten mixers voor 2, 3 en 4 punts tuimelschijf aansturing ingebouwd. Vertraging tussen de servo's heb ik niet echt kunnen ontdekken. Dat kan komen doordat men bij Futaba er voor gezorgt heeft dat de stuurcommando's voor die 4 servo's in de PCM mode allemaal tegelijk worden verstuurd. In de PPM mode worden ze direct na elkaar verstuurd dus zal de maximale vertraging tussen de eerste en de vierde servo ongeveer 7,5msec zijn. Dat is zo kort dat je daar geen problemen mee zult krijgen.
Voor zover ik weet doen alle merken dat dus zou je ook bij een MC-20 geen problemen moeten hebben als je de voorgeprogrammeerde mixers gebruikt.

De mixers zitten NOOIT in de ontvanger maar in de zender.
Ehhh, Jeti heeft de mogelijk heid om diverse kanalen in de ontvanger te mixen.

bijvoorbeeld, rolroeren, flaps, V-mix.

Mocht je dus een zeer eenvoudige zender hebben dan kun je met Jeti dit in de ontvanger laten mixen.

Maar met een MC20 moet je zeker genoeg mixers ter beschikking (dat heeft mijn MC19 ook).

Back