aan 1 kant lijken de bladen iets warmer te worden
Kan niet....door het toerental wordt alles precies even warm...
Probleem zit hem nu in de hotspots die je gehad hebt na de slechte verbranding als gevolg van die brandstof naalden die verkeerd zaten, daardoor trekt je NGV ring krom. Dit is pér gedraaide hotspot meestal maar éénmalig dus je kunt het wel verhelpen met wat gedult. (als je wéér een hotspot krijgt zal het dus weer opnieuw krom trekken snap je?)
Je kunt héél voorzichtig met een dremel en slijpschijfje het turbine loopvlak schoonslijpen waar hij geraakt heefd, nét voldoende slijpen zodat de aanloop sporen weg zijn. Let op dat je er niet té veel afhaald want dan ben je straks je vermogen kwijt in ruil voor hogere temperaturen. Ik weet niet of je iets van voelematen hebt maar de speling zou rondom per blad ongeveer 0,1mm tot 0,15mm moeten zijn, niet meer dan 0,2mm.
Geregeld effe checken of de passing goed is voordat je verder gaat. Als laatste kun je met een schuurpapiertje #200 het hele loopvlak nog effe glad maken. Wél met perslucht iedere keer goed schoonblazen vér weg uit de buurt van je lagers, dat slijpsel mag absoluut niet tussen je lagers komen want daar gaan ze stuk van. Mochten ze wel vervuild zijn moet je ze met brandstof weer schoon spoelen en uitspuiten met perslucht.
Ik raad je verder ook aan om de combinatie van NGV en behuizing zoveel mogelijk in elkaar te houden om vervorming te voorkomen. Probeer bij demontage dit geheel in elkaar te houden. Net wat je zegt, kwaliteit is niet super dus zal het iedere keer anders zitten als je het in elkaar zet, gewoon niet meer uit elkaar halen dus. Ook geld voor álle onderdelen, zet zie precies in de zelfde hoek terug in elkaar, zet kleine streepjes op de onderdelen met een stift om dat te helpen herinneren. Dit kan namelijk ook een reden geweest zijn dat het is gaan aanlopen.....
Ik lees zo dat je niet al té veel ervaring hebt met turbine sleutelen, geeft niet, we geven je hier gewoon wel effe een crash-cursus....
Groet,
Gerald