JetJoe 1400 nader bekeken

Er zit achter in de tunnel een veer en een bus. Ik weet de voorspanning niet, die heb ik nog niet gemeten.

veer

Ik had een probleem met de voor spanning door middel van een golf ring voor.
Tijdens het starten druk je het lager naar achter de glofring is dun 0.25 mm.
Wat gebeurd er nu tijdens het starten draaid af en toe het veerje mee rond maak een groef in de tunnel dit gaat net zo lang tot de groef zo diep is dat de golf ring blijft hangen.
met als gevolg geen voor spanning scheef aan drukken lager .
Dus ga ik nu een druk veer voor maken met bus ben ik van dit probleem af.

Dit probleem heeft veel tijd gekost om er achter te komen om dat je het bij na niet kunt zien.
met vriendelijke groet Gerrit Jan

Je zou zeggen dat de voorspanning meer moet zijn dan de druk van de starter. Dan zou het geen probleem zijn.

Hoe kan de veer mee gaan draaien? De druk wordt hoger dus zou hij vaster moeten zitten. Zit er wel een rubber ring om het lager heen? Deze zorgt er ook voor dat het lager niet kan gaan mee draaien in de tunnel. Dan zou de veer nooit kunnen gaan meedraaien, wat er ook gebeurd.

Jj 1400

Al met al hebben jullie dus de JJ 1400 redelijk betrouwbaar aan het lopen gekregen.
Ik heb er zelf sinds korte tijd ook een (heeft nog niet bij mij gelopen)
Ik heb de discussie een beetje gevolgd ,maar wat zijn de veranderingen nu die ik zou moeten doorvoeren om een redelijke motor te hebben.
Bij Jet Joe hebben ze me aangeboden om de verbrandingskamer te vervangen door eeen met inconel sticks voor een coulanceprijs maar die prijs is gewoon de catalogusprijs?????
Mijn motor heeft volgens de ecu 23 minuten gelopen
Ik kan later eventueel de sticks vervangen want ik heb de puntlasmachine van de GTBA een paar jaar geleden nagebouwd voor de bouw van mijn kj 66
Alvast bedankt

Eric

Hoi Eric,

Punten die ik zou nakijken / veranderen:
- Brandstof ring goed nakijken en testen op lekkage / slechte injectoren
- FOD weglaten
- Wren NGV monteren
- Goede brandstof pomp aanschaffen zodra je maar iets geks merkt aan de brakke jetjoe pomp
- Ventielen weggooien en 1 goede voor de brandstof leiding aanschaffen
- Oneway klep op gas en gas met de hand regelen tijdens starten

Stuw conus kan misschien orgineel blijven. Wil je levensduur dan is een 2 delige een goede optie en zit je rond de 5kg stuwkracht met erg lage temperaturen. Met de 1 delige zit je iets boven de 6 maar ook snel 100 graden heter.

Verder alles goed schoonmaken en nakijken. Tunnel en lagers moeten mooi passen en soepel lopen. Het is een beetje op gevoel :)

jj 1400

Is de NGV helemaal niet bruikbaar?
Ik dacht dat de JJJ een matige kopie was van de wren.
wat kost een wren NGV ongeveer.
Ik heb voor de motor maar 250 EURO betaald dus ik ga er niet al teveel in investeren

NGV is wel bruikbaar maar deze slijt erg snel. Ook zorgt deze voor wat hogere temperaturen waardoor deze nog meer slijt.

2e keus NGV bij wren kost iets van 75 euro. Deze zijn vaak niet perfect en daarom gebruikt wren ze zelf niet. Voor ons zijn ze meer dan voldoende :)

Haal in het begin de stuwconus er ook eens af. Dat scheelt enorm in temperatuur en zo kan je de motor goed testen.

Jj1400

Hallo Tadango

Bedankt voor de tips
Ik ga over een tijdje als ik wat meer vrijetijd heb er eens aan beginnen,ik moet eerst mijn Kangaroo nog afwerken

Bedankt voor de moeite
Eric hendriks

Het blijft chinese zooi he ;) Dacht ik dat hij goed liep en ook wel zo zo blijven lopen als ik eraf zou blijven, zit hij opeens vast. Na 3 normale vluchten in emmeloord liep het turbine wie flink aan. De laatste vlucht en cooldown nog niet....... gek.

Alles gedemonteerd en weer gemonteerd maar het was lastig om hem goed vrijlopend te krijgen. Dremel erbij maar ook dat resulteerde niet in het gwenste resultaat. Uiteindelijk leek het goed maar na de eerste run liep hij in de cooldown weer aan. Even in de draaibank maar de beitels gingen harder weg dan de ngv :( Weer gedraaid maar weer liep hij vast in de cooldown. Muurvast.........

Toch eens beter gekeken waarom hij netjes vrijloopt en in de cooldown klem komt te zitten. Nu leek het alsof hij onderin veel heter wordt dan bovenin. Dat moet in de brandkamer zitten. En ja hoor, de naalden boven zaten in het midden van de sticks. Ik haat die brandstof ring zoals hij hierin zit. De ring kan draaien want je krijgt hem nooit muurvast in de 3 klemmen en daardoor verbuigen de naalden continu. Ik heb de naalden anders gebogen zodat ze naar binnen wijzen en niet opzij. Nu zit de ring beter vast en zal een verdraaing niet tot losse naalden leiden. Of minder tenminste. Het is alleen een pokke werk omdat weer netjes inelkaar te krijgen. Lukte ook niet echt. Ik was er klaar mee en heb de boel toch inelkaar gezet en gemonteerd.

Gisteren de motor weer getest maar enorm veel trilling. Bij de laatste aanloop zal het turbine wiel wat afgesleten zijn en niet meer in balans. Ik heb alleen de stuwconus eraf gehaald en gekeken of de wielen tov elkaar gebalanceerd waren. Dat was niet zo gelukkig. Beetje met plakband zoeken op het turbine wiel en al snel was de precieze plek gevonden. Dremel erbij en weg onbalans :) Motor weer opgetoerd en hij draaiden mooi zuiver. Temperaturen en alles zijn nog goed dus de kamer en naalden werken goed. Vlam is ook mooi constant en zuiver maar toch heb ik het idee dat hij onderin heter wordt. Ik zie alleen onder 2 sticks orangje gloeien maar verder nergens.

Ik heb het idee dat hij nu veel minder opwarmt en dat kan betekeken dat hij onderin een stuk koeler draait nu. Hij koelt nu sneller af....

Zondag (met goed weer) gaat hij weer vliegen :)

Mmh.... break my day :(

Deze JJ zou inconel sticks hebben... zoniet gaat hij de vuil container in en is het gewoon jammer van het geld geweest.

Uiteraard wens ik je alle succes met het verhelpen van je probleem maar:

zonde, mocht dit nog gebeuren dan stel ik mijn zolder beschikbaar als vuilcontainer!
stuur me maar een pb dan!!!

klopt

klopt als een bus! ff niet gezien dat er nog een paar pagina's achteraan kwamen.

goed om te horen dat hij weer draait!!!

Ik kreeg net de grw lagers voor de andere 1400 binnen :) Net even inelkaar gezet en voelt goed aan maar bij het laatste stukje uitdraaien klemt hij wat en loopt hij zwaar.... gek. Bij deze loopt de ngv ook erg stroef over de as tunnel dus deze zit veel beter inelkaar. Nog even controleren op onbalans (zit aardig wat in zo te voelen) al draaide hij de vorige keer erg zuiver.

De ngv mag niet strak over de astunnel schuiven Herman, daar krijg je juist het klemmen door ,en trilling.
Die moet je er los opschuiven ,met een honderste speling.

mmh, dan zal ik de boel weer uitelkaar halen en de astunnel even goed polijsten :) iets zegt me dat je dat al eerder hebt gezegd...... ;) Toch is de speling zoals ik die heb weer veel te veel......

klemmen was er ook met puur de as in de tunnel opgespannen met de wielen........

hoi herman
je ngv zet minder omdat die van rvs is en je as tunnel in van aluminium en zet meer uit.
dus als je ngv al strak zit als hij koud is dan kan je astunnel niet meer uit zetten als die warm is en dan knijp die je lager in elkaar.
Gr Limme

Back