Het blijft chinese zooi he

Dacht ik dat hij goed liep en ook wel zo zo blijven lopen als ik eraf zou blijven, zit hij opeens vast. Na 3 normale vluchten in emmeloord liep het turbine wie flink aan. De laatste vlucht en cooldown nog niet....... gek.
Alles gedemonteerd en weer gemonteerd maar het was lastig om hem goed vrijlopend te krijgen. Dremel erbij maar ook dat resulteerde niet in het gwenste resultaat. Uiteindelijk leek het goed maar na de eerste run liep hij in de cooldown weer aan. Even in de draaibank maar de beitels gingen harder weg dan de ngv

Weer gedraaid maar weer liep hij vast in de cooldown. Muurvast.........
Toch eens beter gekeken waarom hij netjes vrijloopt en in de cooldown klem komt te zitten. Nu leek het alsof hij onderin veel heter wordt dan bovenin. Dat moet in de brandkamer zitten. En ja hoor, de naalden boven zaten in het midden van de sticks. Ik haat die brandstof ring zoals hij hierin zit. De ring kan draaien want je krijgt hem nooit muurvast in de 3 klemmen en daardoor verbuigen de naalden continu. Ik heb de naalden anders gebogen zodat ze naar binnen wijzen en niet opzij. Nu zit de ring beter vast en zal een verdraaing niet tot losse naalden leiden. Of minder tenminste. Het is alleen een pokke werk omdat weer netjes inelkaar te krijgen. Lukte ook niet echt. Ik was er klaar mee en heb de boel toch inelkaar gezet en gemonteerd.
Gisteren de motor weer getest maar enorm veel trilling. Bij de laatste aanloop zal het turbine wiel wat afgesleten zijn en niet meer in balans. Ik heb alleen de stuwconus eraf gehaald en gekeken of de wielen tov elkaar gebalanceerd waren. Dat was niet zo gelukkig. Beetje met plakband zoeken op het turbine wiel en al snel was de precieze plek gevonden. Dremel erbij en weg onbalans

Motor weer opgetoerd en hij draaiden mooi zuiver. Temperaturen en alles zijn nog goed dus de kamer en naalden werken goed. Vlam is ook mooi constant en zuiver maar toch heb ik het idee dat hij onderin heter wordt. Ik zie alleen onder 2 sticks orangje gloeien maar verder nergens.
Ik heb het idee dat hij nu veel minder opwarmt en dat kan betekeken dat hij onderin een stuk koeler draait nu. Hij koelt nu sneller af....
Zondag (met goed weer) gaat hij weer vliegen
