Jetmeeting rozenburg zondag 24 sep.

Hoi allemaal,

de crash lag bij mij zeker niet aan storingen of zender problemen. Ik vlieg trouwens ook op een tussenfrequentie die (in Belgie) maar 1 iemand anders heeft. Dus dat is zeker niet de reden.

Zoals reeds gezegd lag de crash hoofdzakelijk aan een plotse error van de motor (nog steeds niet echt te verklaren want er was bv geen flame out maar de motor ging op iets meer dan het minimum toeren draaien). Wat daarna gebeurde (en dus ook de oorzaak van de crash was) ligt eigenlijk voor een groot stuk bij "anderen" (zoals ze zeggen "de beste stuurlui staan aan wal") maar uiteindelijk door mijn eigen stomme fout en dan een boom die opeens voor je toestel springt. De juiste uitleg komt nog wel maar dan liever in real-life.

@Bigscale : de crash is gebeurd op zaterdag (dus niet op de show op zondag) en ik denk zo rond een uur of vier...

Er was in Willebroek trouwens het hele weekend vanalles aan de hand met de jets. Ik denk dat alleen de jet heli's geen problemen hadden want alle andere jets hadden wel "iets" aan de hand (buitenlanding, wielen die niet uitkwamen met schuif-overkop-landingen enzovoort...).

Een nieuwe kist zal er jammer genoeg niet snel komen. Wij gaan volgende maand beginnen aan de bouw van ons huis en al ons geld steekt daar nu al in !

Ik ben er echt kapot van want ik had nu eens "wat speciaals" waar ik al lang naar op zoek was (zeker voor op shows waar je tegenwoordig jammer genoeg alleen maar met wat speciaals mag afkomen). Maar ja, da's de hobby zeker ? :-(

Groetjes,

Davy

kanaal 183 is in de B-band en is dan frequentie 35.830 volgens het grote boek van Multiplex.

ron van sommeren zei:
Met een goede zenderbewaking vlieg je dan niet op kanaal 183.
nee zo weet ik zeker dat er bijna niemand op deze frequentie zit.
speciaal voor degene die even de zender aanzetten en zeggen:
is da nie een mooi menu?

nou zeg
een deel van mij is het met theo eens een ander deel met de rest en weer een ander deel vraagt zit in hemels naam af waar het heen gaat met de wereld.

laten we in vredes naam op houden met elkaar in hoekjes duwen.
ik heb zelf in het jets over pampa draatje ook even een domme rode waas voor me ogen gehad.
maar nu ik na denk moet ik zeggen dat alle groepen wel andere groepen uitsluiten.
omdat veel turbine vliegers liever geen andere vliegers in de lucht hebben en vliegtuig vliegers in het algemeen liever geen heli's in de lucht hebben, waar van somigen dan weer liever helemaal geen heli's zien of horen.
waar tegen veel heli vliegers zeggen mooi die turbine vliegtuigen. mooi die elektro ducted fan vliegtuigen. mooi die elektro vliegtuigen.
oke ook zullen somige heli vliegers graag als ze een beetje 3d vliegen het lucht ruim even voor zich zelf alleen willen.
het zelfde doen de tubine vliegers en somige f3a en f3ax vliegers. ik zeg geef elkaar de ruimte en tijd. voor de gezamelijk gedeelde hobby namelijk modelbouw vliegen. (ik zeg expres geen tuigen. omdat ondanks dat heli's ook vliegtuigen zijn maar dan hefschroef vliegtuigen. ze niet zo gezien worden)

zien te voorkomen?
met 20 man is dit toch geen probleem?
Nee absolute niet dus gewoon zenders inleveren bij bewaking :?
en mocht men vergeten ze zender weer op te halen hebben we een leuke loterij aan het einde van de dag toch? :wink:

grt
michel

F15 zei:
zien te voorkomen?
met 20 man is dit toch geen probleem?
Nee absolute niet dus gewoon zenders inleveren bij bewaking :?
en mocht men vergeten ze zender weer op te halen hebben we een leuke loterij aan het einde van de dag toch? :wink:

grt
michel

zijn er ook voorzzieningen?
wc koffie en zo?
neem mijn 3 jarige mee.

hoi sandor

er is een wc aanwezig, in onze kantine is altijd koffie en limonade aanwezig.
en als het goed is komt er ook een frietkraam.

en anders stel ik mijn vriendin aan als oppas jufrouw :wink:

gr maikel

en anders stel ik mijn vriendin aan als oppas jufrouw
ha kan die alvast een beetje oefenen :lol: :lol: :lol:

maar inderdaad alles is aanwezig dus meenemen die kidz 8)

nummer 20:Dolf Schelvis - Hot Dog

grt
michel

blijft wel bij oefenen.
ze zegt dat ze aan een al genoeg heeft in huis.
daar zal ze mij wel mee bedoelen denk ik :oops:

weet je wat ik nu zo leuk vind?
iemand klaagt dat je op deze meeting niet met electro ducted fan modellen mag vliegen.
maar als deze persoon op een meeting is, waar dat wel mag, hij dat niet doet :rolling:

Kijk Nico, wat ik nou zo leuk vind is dat je niet alleen geen goed Nederlands kan schrijven maar het ook niet eens goed kan lezen.

Die persoon die jij bedoeld heeft het helemaal niet gehad over dat hij niet op de Jet-Meeting mocht vliegen. Die persoon heeft het gehad over het minimum gewicht wat gesteld werd voor Electro Jets, nl 1,5 kg en dat hij dat discriminerend vond voor de kleine modelvliegsport.
En als die persoon op een meeting is, waar jij dan toevallig eens een keertje komt, zal hij daar wel zijn rede voor hebben als hij niet vliegt.
Maar dat zal je wel vergeten zijn te vragen.

Janneman :zon:

F15 zei:
Op Zondag 24 September 2006 Vanaf 10 uur organiseert de E.M.C.R. in Rozenburg
(Zuid Holland) een gezellige vliegdag speciaal voor de Jetvliegers.
Ook Impellervliegtuigen (brandstof of elektro vanaf 1.5 kilo) zijn van harte welkom.
Aanvang: 10.00 Uur.
Het wordt een gezellige dag met de nadruk op: informatie uitwisselen en in een ontspannen sfeer vliegen.
Iedereen is welkom zowel bezoekers als piloten.
Als men wilt komen vliegen, opgeven via dit forum of per e-mail m.kelvin.adelaar@wanadoo.nl zodat we weten hoeveel piloten er komen.

Er is zenderbewaking (indien nodig)

Het veld meet 100 bij 250 meter, waarvan 80 bij 200 meter regelmatig kort gemaaid wordt.
De vliegruimte is 1000 X 500 meter. De pits is verhard en er is een clubhuis met koffie en limonade, tevens is er toilet.

Route beschrijving:
Het veld ligt aan de Noordzeeweg nr 7, op de landtong in Rozenburg. Neem, komende via de A15/N15 de afrit “Industrieterrein Pothof” / “Havens 5300 – 5500”. Vanuit Rotterdam gezien ligt deze afrit vlak vóór de Calandtunnel. Volg deze weg tot aan de einde weg situatie. Daar rechtsaf de Noordzeeweg op. Na 4½ km ligt aan de rechterkant de Mini Airport E.M.C.R. Volg, komende van de veerpont Maassluis – Rozenburg, de weg vanaf de pont naar de dijk. Rechtsaf; weg volgen en einde weg weer rechts de Noordzeeweg op.

Voor meer informatie over deze club zie: www.modelvliegclub-emcr.nl

Tot ziens in Rozenburg :bye:

kan me iemand even een straatnaam geven?
is dit in rotterdam ? of een buitengemeente?
makkelijker voor mn navi

Noordzeeweg nr 7
rozenburg

onder aan de afrit links
u naderd een opgebroken weg met een stoplicht,
u rijdt nu met de tegenliggers over 1 baan.
komend bij de t krijsing rechts af en helemaal door rijden dan kan het niet meer missen. :wink:

Back