John Deere 7280R schaal 1/8

Loges bedankt.

Achteras samengebouwd.

7280R-0265.JPG

Het gedeelte gemonteerd waar de motoren komen aan de versnellingsbak. De servo op de voorgrond is voor het sper in het achter differentieel, en de andere servo is voor het inschakelen van de voorwiel aandrijving.

7280R-0266.JPG

Motoren geplaatst en de kruiskoppeling voor de voorwiel aandrijving :).

IMG_0039.JPG

Mvg Richard

@ Graag wil ik iedereen bedanken voor de reacties .

Ik heb nu de vooras gemonteerd :)

7280R-0268.JPG

7280R-0269.JPG

Op de foto's hieronder is het kantelen van de vooras goed te zien, op de eerste foto staat de vooras horizontaal, op de tweede foto met de maximale uitslag. In het frame zijn uitsparingen gefreesd zodat de stuurservo vrij van het frame blijft.

7280R-0270.JPG

7280R-0271.jpg

Mvg Richard

@ iedereen bedankt voor de reacties.

@ denman, ik moest even googlen, ik had geen idee waar je het over had :weetnie:, maar de Ibanez is de gitaar van mijn dochter, die staat tegen de muur :)

De getande riem, die zorgt voor de aandrijving tussen motor en versnellingsbak, geplaatst.

7280R-0272.JPG

Servo's geplaatst, servo-hevels op maat gemaakt en afgesteld.

Voor de zeilservo heb ik een nieuwe gekocht, ik moet hem nog vervangen, de huidige is constant in beweging, ik heb geen idee waar dit door komt, de nieuwe heb ik getest en deze werkt zoals het hoort :yes:.

7280R-0273.JPG

7280R-0274.JPG

Mvg Richard

@ Saxxon bedankt voor de reactie, ook iedereen bedankt die via "leuk" reageert :).

Bovenste hef-armen gemonteerd.

7280R-0275.JPG

De wielen samengebouwd.

7280R-0276.JPG

De wielen even met twee boutjes vastgezet, ziet het er gelijk anders uit :).

7280R-0277.JPG

Iedereen alvast hele fijne Kerstdagen toegewenst
en een voorspoedig en vooral gezond 2017
.

Mvg Richard

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de bodemplaat gemonteerd tussen de achterwielen.

7280R-0278.jpg

Aan de linkerkant van de bestuurder, rechts op de foto komen drie glaszekeringen, deze zijn voor het 6 Volt circuit en de beier soundmodule USM-RC-2.

7280R-0280.JPG

Op de blauwe steun worden met klitteband de beide rijregelaars bevestigd, ik heb de kabels van de regelaars zover mogelijk ingekort.

7280R-0279.JPG

Mvg Richard.

@ Mitchell bedankt voor de reactie.

Voor de bediening van aanbouw-werktuigen ga ik aan de voor en achterzijde ter hoogte van de hefinrichting elektrische contacten maken.
De 6 Volt voor de servo stroom gaat via 2 mm inbouw bussen, ik heb hiervoor verschillende kleuren gebruikt om later verwisseling van de stekkers te voorkomen.

7280R-0281.JPG

7280R-0282.JPG

7280R-0283.JPG

Voor de stuurstroom naar de servo's gebruik ik een 2,5 millimeter jackplug, hiervan komen er vier aan de achterkant zodat ik vier servo's/schakelaars apart kan aansturen.

7280R-0284.JPG

De grote inbouwbussen zijn rond 4 millimeter, deze zijn voor de 12 Volt aansluiting.

7280R-0285.JPG

Mvg Richard

Mooi Richard, zoals altijd!
Wat zijn dat voor bussen in de eerste 2 foto's? bus maat, draad maat en waarvandaan; wat is het oorspronkelijke gebruik van deze?
Ik heb ze nooit eerder gezien
Cor

Geweldig, wist niet dat er zulke kleine waren; en als je daar bent, dan zijn de bijbehorende stekkers ook makkelijk te vinden.
Weet nu waar ik op moet zoeken, bedankt nogmaals voor de moeite!
Cor

Back