John Deere 7280R schaal 1/8

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Richard 7930, 3 mrt 2014.

  1. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Iedereen bedankt voor de positieve reacties en de belangstelling voor mijn bouwverslag :)

    @ Lucard, ja klopt, ik ben blij dat ik deze fase nu bijna kan afsluiten, dit was ook niet de eenvoudigste fase, je moet zoveel mogelijk de maatvoering van het origineel aanhouden maar er moet ook nog ruimte zijn om alle elektronica en accu's in te bouwen :confused:.

    @ Freek, ik denk dat het geel - groen hem goed staat :):)

    gr. Richard
     
  2. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Start gemaakt met de cabine, het frame van de cabine is nu klaar.

    Het U-profiel in het midden van het dak is voor de bevestiging van twee servo's, één voor het openen van de deur en de andere voor het openen van het achterraam.


    7280R-0231.JPG



    7280R-0232.JPG






    Aan de rechterzijkant heb ik achter het frame een dunne rand van 0,75 mm dikke plaat gemaakt, hierin wordt later met een raamrubber het zijraam gemonteerd.


    7280R-0233.JPG




    Mvg Richard
     
    Rakthi vindt dit leuk.
  3. denman

    denman

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Op de Veluwe
    Ziet er ook weer keurig uit! Ben erg benieuwd naar het totaal plaatje straks!
     
  4. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    @ Denman bedankt,

    Cabine er even los op geplaatst, om te passen.


    7280R-0234.JPG







    Ben alleen nog op zoek naar een bestuurder schaal 1:8, heb op internet nog niets kunnen vinden in deze schaal, weet misschien iemand een adres
    hiervoor :( ( alleen het hoofd en de handen zou al genoeg zijn )

    Mvg Richard
     
    Rakthi vindt dit leuk.
  5. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Het ziet er weer prima uit zeg! Voor de bestuurder kun je misschien een action man gebruiken? Al zijn die schaal 1/6 volgens mij. Ik heb even gegoogled op Action figure scale 1/8 en kwam ook wel wat mogelijkheden tegen. En anders zelf sculpten?
     
  6. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
    Misschien beetje duur, maar 3-d scan van jezelf en dan word die uitgeprint op de gewenste schaal
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  7. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    1 op 8 poppen zijn te vinden


    20 25 cm zoek op action man 6 7 of 8 inch
     
  8. Rutger2012

    Rutger2012

    Lid geworden:
    30 jan 2013
    Berichten:
    46
  9. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Iedereen bedankt, die action man ziet er best realistisch uit :)


    Ik ben nu bezig met de handgrepen die langs de stijlen van de cabine lopen.

    Deze handgreep komt boven het rechter zijraam van de cabine, handgreep gemaakt van 3 millimeter las draad en aan de uiteinden voorzien van M3 schroefdraad.


    7280R-0235.JPG








    Lamphouder gemaakt voor de rechter richting-aanwijzer en het rechter-stadslicht, de gebogen houder is hol van binnen zodat hier later de kabels voor de verlichting door geleid kunnen worden.
    De houder wordt vastgezet met de handgreep voor de rechter zijkant.


    7280R-0236.JPG






    Handgrepen en lamphouder gemonteerd, door de gebogen lamphouder komt de verlichting voor de uitlaat te zitten.

    7280R-0237.JPG





    Mvg Richard
     
    bvdh, demian1290, Rakthi en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    vakwerk de bouw van deze trekker
     
  11. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    bvdh bedankt.

    Ik ben nu bezig met de buitenspiegels, de achterkant van spiegels zijn gemaakt van staalplaat 0,75 mm dik, als spiegel gebruik ik kunststof Spiegelpolystyrolplaat deze worden later na het spuiten in de stalen achterkant gelijmd.


    7280R-0238.jpg








    Eerste deel van de steun aan de spiegels gemaakt, as rond 3 mm, het messing bevestigingspunt wordt later nog vast gesoldeerd aan de spiegel om verdraaiing te voorkomen.


    7280R-0239.jpg




    Mvg Richard
     
    Rakthi en peter 55 vinden dit leuk.
  12. excavator

    excavator

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    257
    volg je al een tijd in stilte mee maar nu moet ik toch zeggen wat een vakwerk en zeker wat betreft metaal bewerking petje af,

    Gr Johan
     
  13. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    @ Johan bedankt voor het compliment :).


    Het messing bevestigingsdeel vast gesoldeerd aan de achterkant van de spiegel.

    7280R-0240.JPG









    Steun gemaakt voor de bevestiging aan de cabine stijl, de arm van de spiegel is in lengte verstelbaar.


    7280R-0241.JPG









    Spiegel gemonteerd :)


    7280R-0242.JPG





    Mvg Richard.
     
    VOLVO FH 16 750, Vonk, bvdh en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    dat menze handen dit kunnen maken mooi he.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  15. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Super !! :thumbsup::rulez:


    Groetjes, Charlotte :bye:
     
  16. Han377

    Han377

    Lid geworden:
    26 aug 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Sterksel
    Heel erg mooi model Richard. Ziet er super uit!
    Mag ik weten waar je de banden gevonden hebt? want ik kan alleen VollGummi versies vinden. zoek eigenlijk ook de holle. en je banden hebben een heel mooi profiel.
    Ook de differentie sper is erg interessant! weinig over te vinden op schaal 1:8

    mvg Han
     
  17. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Iedereen bedankt voor de complimenten :)

    Han, de achterbanden heb ik in 2008 via Euromaster van Agriband gekocht ,maat 3.00-4 (± 260 x 80 mm ) met ARGI-40 profiel van het merk Implement. Ik heb nog op internet gezocht maar volgens mij bestaat Agriband niet meer, op ebay staan er nog wel enkele te koop, zie de link.
    ( http://www.ebay.co.uk/itm/300-4-ope...or-cleated-lug-implement-260x85-/330954716880 )
    De voorbandjes heb ik ook rond 2008 tweedehands via marktplaats gekocht, deze hebben de maat van 8-2,5-4 en komen uit China, ik heb nog gegoogled op de naam die er op staat maar is niets meer van te vinden.
    Han, ga je ook een tractor bouwen schaal 1 op 8 ?



    Mvg Richard
     
    Han377 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  18. Han377

    Han377

    Lid geworden:
    26 aug 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Sterksel
    Dat ben ik wel van plan Richard. ik heb jaren geleden eens een RC fendt van Carson gekregen. Deze heb ik toen uit elkaar gerhaald met het plan om hem uit te voeren met front en rear hef inrichting. Dit is toen niets geworden wegens gebrek aan info en middelen.
    Ik ben sinds die tijd bouwverslagen op verschillende forums aan het volgen. En sinds dit jaar erg geïnteresseerd in de 1:8 modellen. Ze liggen veel realistischer in het zand dan de 1:14 en 1:16 tractoren. En de ruimte om hydrauliek toe te passen. Dus heb ik besloten om te beginnen aan een mooie tractor op schaal 1:8
    Ik ben op het moment allerlei informatie aan het verzamelen. Waar ik de vele onderdelen kan kopen en welke technieken er mogelijk zijn om erin te proppen. En tot nu toe is het moeilijkste de banden. Het liefste heb ik holle banden omdat deze een beetje in kunnen zakken door het gewicht wat een realistischer effect geeft. En wil eigenlijk zelfs de banden druk op afstand aan kunnen passen. Maar hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.

    Heb vandaag het model op schaal 1:32 binnen gekregen. Een Claas Xerion 4000 trac vc van Weise. Van daaruit wil ik het uit gaan werken op de computer in 3d.
    Nog een lange weg te gaan maar deze uitdaging wil ik graag aangaan.
    Mvg, Han
     
  19. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Han, ik wens jou heel veel succes met de bouw van de Claas Xerion 4000 trac vc van Weise, ik hoop dat je ons op de hoogte houd van de vorderingen in een bouwverslag hier op het forum :).

    De holle banden heb ik zonder binnenband, deze banden zijn ondanks dat ze hol zijn toch nog behoorlijk stevig waardoor ze niet gelijk inveren, dus of een banden druk regeling echt effect heeft is afhankelijk van het gewicht van de trekker.

    Mvg Richard
     
  20. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Hallo Allemaal,


    Na drie maanden weer eens tijd gevonden voor de verdere bouw van de John Deere, ik ben nu bezig met het maken van de linker deur, deze is gemaakt van plexiglas, ik heb deze door warmte gebogen in de ronding van de cabine. Verder heb ik de scharnieren gemaakt en de reling aan de binnenkant, de handgreep aan de buiten zijde ontbreekt nog.

    7280R-0243.JPG







    Deur in elkaar gezet en in de cabine gemonteerd.


    7280R-0244.JPG



    Mvg Richard
     
    Rakthi, bvdh, rc kevin en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina