Goedemiddag!
Ik ben (al heeeel lang) de bezitter van een mini Avanti met een K45-G2. Deze heeft twee jaar terug 2 vluchten gemaakt, waarvan de tweede eindigde met een flame out. Gelukkig goed neer kunnen zetten (kudos voor Niels). Ook waren er wat probleem met het signaal. Door wat privé zaken kwam het modelvliegen even op een wat lager pitje te staan, maar dit seizoen moest de Avanti maar weer eens vliegen. De signaal problemen waren snel opgelost, er zat een breuk in de antenne. Ik meende ook een fout in het brandstofsysteem gevonden te hebben, ik had het brandstoffilter horizontaal ipv verticaal geplaatst. Eventuele lucht zou daar dan kunnen blijven hangen en vrijkomen tijdens de vlucht. Positie van het filter aangepast en tevens alle leidingen vervangen door verse leidingen.
Vanmiddag moest het dan maar weer gebeuren. Maar tijdens het testdraaien vond ik het wel heel erg makkelijk om een flame out te forceren. Met de tank een kwart vol even de Avanti voorover houden was genoeg. De klunk hangt dan even niet in de brandstof en er wordt lucht aangezogen. Wat mijn dan verbaasd is dat de bubble trap niet echt iets doet, dus lucht schiet meteen door de pomp in. Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden:
Overdrijf ik het nou door de kist te lang voorover te houden en maak ik mij zorgen om niets, of is dit niet de bedoeling?
Uiteraard niet gevlogen net...
Bedankt alvast!
Ik ben (al heeeel lang) de bezitter van een mini Avanti met een K45-G2. Deze heeft twee jaar terug 2 vluchten gemaakt, waarvan de tweede eindigde met een flame out. Gelukkig goed neer kunnen zetten (kudos voor Niels). Ook waren er wat probleem met het signaal. Door wat privé zaken kwam het modelvliegen even op een wat lager pitje te staan, maar dit seizoen moest de Avanti maar weer eens vliegen. De signaal problemen waren snel opgelost, er zat een breuk in de antenne. Ik meende ook een fout in het brandstofsysteem gevonden te hebben, ik had het brandstoffilter horizontaal ipv verticaal geplaatst. Eventuele lucht zou daar dan kunnen blijven hangen en vrijkomen tijdens de vlucht. Positie van het filter aangepast en tevens alle leidingen vervangen door verse leidingen.
Vanmiddag moest het dan maar weer gebeuren. Maar tijdens het testdraaien vond ik het wel heel erg makkelijk om een flame out te forceren. Met de tank een kwart vol even de Avanti voorover houden was genoeg. De klunk hangt dan even niet in de brandstof en er wordt lucht aangezogen. Wat mijn dan verbaasd is dat de bubble trap niet echt iets doet, dus lucht schiet meteen door de pomp in. Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden:
Overdrijf ik het nou door de kist te lang voorover te houden en maak ik mij zorgen om niets, of is dit niet de bedoeling?
Uiteraard niet gevlogen net...
Bedankt alvast!