K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

Mm raar dat de foto niet zichtbaar is. Maar dat was idd het probleem, ben idd benieuwd wat interairco te zeggen hebben hierover.

Geoff
 
Antwoord van Intairco: "Owja, dat gaatje moet inderdaad dicht zijn bij een mini trap, sorry"

Goed... Het probleem is in ieder geval gevonden en de boel is nog heel zullen we maar zeggen.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Antwoord van Intairco: "Owja, dat gaatje moet inderdaad dicht zijn bij een mini trap, sorry"

Ha ha ha....:rofl::hammer: Sorry dat je bijna een dure turbine kist kwijt bent geraakt...! Boeing zou ook wel graag willen dat ze er met een sorry van af konden komen met de Max...dat koste ze bijna de kop! Oke, iets té groot verschil wellicht, maar op zn minst konden ze je paaien met wat onderdelen zou je zeggen.
 
Gelukkig is het allemaal goed gekomen !! Nu ga ik wel de airtrap nog fff chkk voor de maiden van de sabre denk ik:hammer::zoeken:
IMG_2189.JPG IMG_2188.JPG
 
Goedemiddag

Hier ook een probleem.
Maar wordt opgelost
Groet Richard
 

Bijlagen

  • B274E3C2-C9BC-4514-B2B1-7FA947E15F60.jpeg
    B274E3C2-C9BC-4514-B2B1-7FA947E15F60.jpeg
    193,9 KB · Weergaven: 228
Wat is de gedachte achter het gat dan? Lijkt me niet dat de cnc bank die er stiekem bij in boorde
 
Tsja, de vraag is gesteld aan Intairco maar tot op heden nog geen reactie van de andere zijde van de aardbol (maar het is bekend dat reageren soms wat langer duurt vanwege de afstand :koud: ).

Mocht iemand nog een 'oude' versie mini trap hebben en hem niet vertrouwen dan kan deze omgeruild worden voor de nieuwe versie.
 
In het mailtje van ik van Intairco kreeg leken ze erop te hinten dat deze stop voor meerdere traps wordt gebruikt. Bij de mini trap zou het gaatje dan dicht moeten zijn... Maar heel duidelijk was het niet hoor. Handig is anders als je het mij vraagt, kan je makkelijk een kist kosten...
 
In het mailtje van ik van Intairco kreeg leken ze erop te hinten dat deze stop voor meerdere traps wordt gebruikt. Bij de mini trap zou het gaatje dan dicht moeten zijn... Maar heel duidelijk was het niet hoor. Handig is anders als je het mij vraagt, kan je makkelijk een kist kosten...
Het lijkt erop dat ze een klant helemaal niet serieus willen nemen en dat is toch vreemd.
Je wilt je goed naam toch niet kwijt raken.
Want er vliegen heel veel mensen met dit merk.
En het ziet er ook gewoon mooi uit daar ligt het niet aan.
Ze hadden je op zijn minst een nieuwe op moeten sturen met een goede excuus brief erbij.
En met aanbeveling dat de kwaliteit controle beter gaan doen omdat dit echt niet voor mag komen.
Nederland is natuurlijk maar klein misschien als het op een ander forum had gestaan dat ze het iets serieuzer hadden opgepakt.
 
Ik had hem al klaar staan om een bericht op FaceBook te plaatsen en deze zojuist met een duidelijk foto gepubliceerd.

Benieuwd of er meer foutieve mini-traps boven water komen, met 1 had ik nog iets van dat kan een keer gebeuren maar met 2 foutieve mini-traps dan gaat er dus echt wat fout.
Het is nou ook niet dat ik er honderden verkocht heb afgelopen jaren maar als er 2 foutieve tussen zitten in dat aantal wat ik over de toonbank heb geschoven dan geeft dat toch te denken....

-------------------

WAARSCHUWING Intairco mini-trap 'oude versie' gebruikers.
WARNING Intairco mini-trap 'old version' users.
Hebben jullie een 'oude versie' Intairco mini-trap ingebouwd in het model (of nog op de plank liggen) controleer deze dan of het gaatje is dichtgelijmd door Intairco.
Zo niet dan zal de mini-Trap sneller lucht aanzuigen met een flame out als gevolg.
Zie bijgevoegde foto.
In Nederland zijn sowieso 2 foutieve mini-traps geconstateerd, mogelijk zijn er dus veel meer mini-traps die niet goed zijn afgeleverd.
Controleer dit voor je volgende vlucht!
-----------------------------------------------------------------------
WARNING Intairco mini-trap 'old version' users.
If you have an 'old version' Intairco mini-trap built into the model (or are still on the shelf), check whether the hole has been glued by Intairco.
If not, the mini-Trap will suck in air faster, resulting in a flame out.
See attached photo.
In the Netherlands, 2 incorrect mini-traps have been found, so there may be many more mini-traps that have not been delivered properly.
Check this before next flight!

mini-trap.jpg
 
Ik heb er zo ook twee. Eentje komt via Remote Jets en eentje heb ik ooit bij Final-Modelbau besteld.

In de Intairco fuel FILTER zit ook zo'n gaatje. Maar volgens sommigen zou dat daar wél in thuishoren om de filter te 'purgen'. Heeft iemand daar een idee over of dat normaal is?
 
Helaas heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb er de laatste 2 vluchten geen last van gehad wel een luchtbel maar geen flame out.

Rob.
 

Bijlagen

  • 20201224_143221.jpg
    20201224_143221.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 224
  • 20201227_131318.jpg
    20201227_131318.jpg
    244,9 KB · Weergaven: 221
Helaas heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb er de laatste 2 vluchten geen last van gehad wel een luchtbel maar geen flame out.

Rob.
Er lijkt niet heel veel lucht in te zitten dit kan hij nog wel hebben waarschijnlijk.
Vind ze prachtig qua maat maar wel heel klein.
Ze zijn tot een turbine van 6kg geschikt.
Maar heb wel het idee dat een grotere meer lucht kan hebben dus minder risico geven.
Maar een hopper is ook een stuk dood gewicht natuurlijk en dat wil je niet teveel.
Of zit ik er helemaal naast.
En had zelf ook altijd wel wat lucht in de hopper ligt ook aan je manier van vliegen.
Mijn vliegmaatje zei altijd van pas op maak niet teveel duik vluchten in de laatste paar min van je vliegtijd.
Je hebt dan meer risico op lucht omdat je tank leeg raakt.
 
Back
Top