Hallo Plantjes, Dank voor de uitleg. Ik vlieg al een tijdje FP en nu wordt het tijd voor wat groters . Ik heb voornamelijk binnen gevlogen, behalve met de HM 4, daarmee vloog ik met windstil weer ook buiten maar ik wil niet verder met Walkera. Ik heb in deze thread eigenlijk alleen maar goede berichten gelezen over KDS en wil er dan ook eentje aanschaffen. Nou ben ik zo van groot is leuk maar als het groter kan (vandaar mijn gedachte naar de KDS 500) als ik de KDS 500 zelf moet samenstellen zal dat geen probleem zijn, zelf bouwen zal ook nog wel lukken (heeft als voordeel dat je je heli wel goed kent) Ik heb nog eventjes om erover na te denken, een 450C met Air wolf romp is ook erg mooi om te zien, moet eerlijk bekennen dat ik een beetje uitgekeken ben op de gestroomlijnde canopies Groeten, Henk
Doe je zelf een lol en ga eerst leren vliegen met een CP heli zonder mooie body's. Pas als je een beetje controlle hebt en de heli goed overal weet te krijgen en uitgespeeld bent met de verschillende electronica mogelijkheden bouw je de zaak in een romp. Ik heb ooit een romp gekregen en daar een eenvoudige heli bij gezocht. heeft wel gevlogen maar door dat ik nog niet goed kon vliegen was de zaak zo kapot. Een kale heli is zo weer hersteld. Een gecrashde romp is een heel ander verhaal. Groter is wel mooier maar ook exponentieel duurder. En een 500 is niet direct eenvoudiger te vliegen als een 450. Ga je voor 500 size in een romp kies dan een bewezen concept als een t-rex. Maar goed. Je mag netzo eigenwijs zijn als ik en gewoon je eigen weg gaan. Zie graag de foto's en ervaringen tegemoed. Benno ps He brutes, terug in het land.. Moet gauw weer eens wat afspreken..
Hee Benno, Yep, alweer een paar weken. Drukke weken, heb in die korte tijd vijf heli's van anderen onder handen gehad danwel ingevlogen, De Cobra gerepareerd (haarscheuren in het frame door trillingen) en de Bell 47G die sinds een crash al vijf jaar in de hoek gelegen had ook weer luchtwaardig gemaakt. Heb nu nog een T-rex 700 N om in te vliegen voor iemand, en een Vario SkyFox Evo die nieuw vanuit de doos opgebouwd moet worden vanwege een totaalcrash twee weken terug. En tegen dat dat af is, zal er vast wel weer een volgende zich aandienen. Errug druk dus, maar meestal wel leuk. Inderdaad, weer eens wat afspreken. En je bent ook van harte welkom in Ter Idzard.... Groet, Bert
Hallo Benno, Eigenwijs ben ik zeker maar ik lees en luister ook naar goede raad en het is natuurlijk zonde van het geld om een romp om een KDS te bouwen en die dan kapot te vliegen. Dus eerst maar met de canopy erop, romp komt dan later wel. Verder ben ik van plan om Real Flight aan te schaffen om thuis te oefen, ik heb nu FMS met een simpele zender maar die beheers ik al redelijk goed. Heb laatst bij een collega met Real Flight gevlogen en dat is toch wel even wat anders. Verder vlieg met fp heli's, de meeste in huis en een HM 4 buiten, als het windstil is. En ik heb de tijd om het te leren, het mooie weer is begonnen en genoeg ruimte in de buurt. Zit eraan te denken om lid te worden van de lokale vliegclub. En daar komt bij dat het repareren ook leuk is (ondanks dat het soms wat geld kost) Groeten, Henk
Net weer even wat accu's leeggefladderd. (vliegen wil ik het nog niet noemen) Nog steeds bezig om te proberen beheerst een figuur 8 te vliegen. Het nosi-in hoveren laat ik nog even wachten. Ik heb de headspeed vrij laag gehouden en de stuuruitslag flink beperkt met dual rate. Hierdoor is de heli niet zo gigantisch fel en kan ik hem iets beter onder controle houden. Toch is langzaam vliegen niet zo eenvoudig, zo'n 450 is wel erg snel. Als ik rustig wil weg vliegen maakt hij vaak te veel snelheid en als ik hem dan iets af wil remmen dan hangt hij meteen vrijwel stil. Het veldje waar ik bezig was is omringd door bomen die nu allemaal witte pluisjes loslaten. De grond lag helemaal vol met die bende. Lekker laag over de grond heen scheren is een prachtig gezicht, enorme wolken worden er opgeworpen door de heli. Ik heb nu wel even wat schoon te maken.
hallo ik heb net een kds450s met een k-7x remote gekocht maar een vriend had de trim setings op 0 gezet als ik mijn heli op stijg gaat hij naar voren en links nu moet ik hem bij trimmen maar ik heb 7 opsties om te trimmen R1 tot R7 nou mij vraag welk nummer doet wat ik wil, ik wil niet gaan kutten in iets als ik niet weet wat ik verander
Bedoel je deze uitleg? 1__________AIL_______Aileron------> Rolroer 2__________ELE_______Elevator----> Hoogteroer 3__________THR_______Throttle----> Gas 4__________RUD_______Rudder -----> Richtingsroer 5__________GY________Gyro-------> Gyro 6__________PIT_______Pitch-------> Bladhoek 7__________Aux_______Auxiliary----> Extra Staat ook gewoon al in een ander topic.
Blijft nu wel een belangrijke opmerking vergeten.. Je moet eigenlijk alleen maar de trim gebruiken tijdens de vlucht om bepaalde omgevingsvariabelen uit te trimmen.. Eigenlijk moet je alle foutjes eerst in de heli zelf afstellen. Dus drijft de heli naar links voor dan stel je de link van de servo links voor iets langer af.. Drijft hij naar links achter dan maak je de rechter link iets korter enz... Benno
Waar ergens woon je? want het heeft denk ik meer zin om hulp in de buurt te zoeken. Als de heli om zijn as draait heb je je gyro en linkage niet goed afgesteld en heeft niet met trimmen te maken. Met een gyro in heading hold mag je zelfs niet trimmen.
De bovenste 2 zinnen zou ik laten... Stel dat er wind is(omgevingsvariabel) dan trekt die naar links, trim je dat rechts weg, draai je de heli, staat de wind ook vanaf rechts op de heli, waait die helemaaaal de verkeerde kant op. een heli trimmen doe je alleen als de swash niet level staat. swash level, CG vd heli goed=goed getrimde heli. de swash level maken doe je niet door ''even te gaan testvliegen'' maar door een swash leveling tool op de swash te plaatsen.
bovenste 2 zinnen? btw het om me as heen draaien is verholpen ik heb nu alleen een afwijking naar links als ik net van de grond af kom iemand een idee hij staat voor de rest goed
Ik vlieg nu sinds een tijdje met een Big Lama. Erg leuk echter wil nu wel over naar meer uitdaging. Wil wel de FP overslaan en direct naar de CP gaan. Nu is mij aangeraden dat de iets grotere modellen niet zo nerveus zijn en iets rustiger echter veel duurder. Wie heeft er tips? Ik kom op de forums verschillende keren de HK450 of KDS-450s tegen. Dit lijken mij zelf goede opties. Wat zijn hiervan de verschillen? waar zijn deze te koop? Kom enkel op buitenlandse site's hoor graag van iemand.
KDS450 Helicopter Kits : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby! KDS / GULANG Helicopters - rchellevoet.nl HK450 HobbyKing Duitsland http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13079 Succes
Hallo Ik ga volgende week een KDS 450s kopen. Bedankt voor deze thread, scheelt een hoop tijd en wellicht geld