Kds-450s

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Mustang64, 1 aug 2009.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    He Willemsoord, das bij Steenwijk in de buurt dus ga ik je vast nog wel eens tegenkomen op ons vliegveld..
    Als je budget het toelaat kijk dan of je de 450SV of C kunt betalen..
    Die alu kop ga je zeker binnen 1 jaar nodig hebben.
    De C is weer beter dan de SV..
    Maar ook van een S kun je zeker veel plezier hebben..

    Tot ziens
    Benno
     
  2. McNessie

    McNessie Guest

    Zooooow!!

    Hallo allemaal, deze thread lijkt wat stilletjes te worden, en omdat ik zeer binnenkort een 450s ga kopen, zou ik weer wat leven in de brouwerij willen blazen. Kom op: als je wat nieuws te vertellen heb over de KDS 450s, laat het ff weten.....
     
  3. McNessie

    McNessie Guest

    Tof, en "ons vliegveld", waar is dat?

    Ik zou wel een c willen maar mijn budget dwingt mij om eerst een s te kopen en langzaam op te bouwen...
     
  4. wdj

    wdj

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Heerenveen
    Ik heb eerst ook een s gekocht. En later ge-upgrade naar carbon frame en alu onderdelen. Het is nu bijna een sv. Vooral de rotorkop is later een goede upgrade. Je kan dan kiezen voor de originele of eentje via ebay. Via ebay scheelt uiteraard wat geld. Ook de fiberglass bladen zijn daar veel goedkoper te krijgen dan in nederland. Al zou ik eerst gewoon de goedkope houten gebruiken. In het begin heb je nl. wat meer kans om ze kapot te maken.

    Werner
     
  5. McNessie

    McNessie Guest

    Bedankt voor de tip. Ka ik ga bij de aanschaf meteen extra bladen meenemen.
     
  6. Tiptop

    Tiptop Guest

    Ik zit erover te denken om een KDS 450C RTF te kopen.

    Zijn de onderdelen die erbij zitten van goede kwaliteit of kan dan meteen al wat dingen gaan vervangen? (motor, servo's, gyro, zender)

    Ik zag ook dat er een 7-kanaals zender bij zit (meestal zie ik 6-kanaals). Kun je hier ook echt iets extra's mee? en is de zender van goede kwaliteit??

    De reden dat ik naar een RTF kijk is omdat ik nu niet zo heel veel verstand heb van de losse onderdelen (ben daarom wel veel aan het lezen hier, maar een goede set-up maken is nog erg moeilijk voor mij)
    Bovendien pakt zo'n RTF wat goedkoper uit als ik me niet vergis.

    Ik zie trouwens ook een versie KDS 450 met Flymentor 3D, is een beetje duurder, maar is hij veel beter? Wat is eigenlijk het verschil?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2010
  7. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Een rtf is wel een aardige keuze als je zelf geen geschikte zender en andere spullen heb.
    De Accu en lader is meestal het eerste wat je gaat vervangen en uitbreiden..
    Na een jaartje is de zender ook wel vervangen.
    De rest is te vervangen bij schades en nadat je meer ervaringen opdoet en daarbij je wensen aan je vlieg kwaliteiten gaat aanpassen.
    De Flymentor is een handig apparaat die je de gelegenheid geeft om naar de WC te gaan tijdens je vlucht.
    Verder is het een onnodig duur gadget en erg lastig af te stellen als je eens de zaak crashed..
    Besteed je geld liever aan extra accu's en nieuwe onderdelen..
    Overigens geloof ik ook niet in RTF..
    Bijna elke RTF kit moet opnieuw afgesteld worden door een ervaren vlieger om hem lekker te laten vliegen..
    Zoek dus een hulp in je omgeving (en dus zet je woonplaats in je inlog gegevens).

    Benno
     
  8. EricSw

    EricSw

    Lid geworden:
    17 dec 2009
    Berichten:
    93
    Ik heb ook de kds 450c rtf gekocht en vind het wel meevallen.
    Inderdaad moet je niet zo uit de doos gaan vliegen maar alles even nalopen.
    Diverse schroefjes waren slecht of niet geborgt, de ondersteuning stangetjes van de staartbuis waren los in de busjes gestoken en lagen bij de eerste landing al los.

    De pinion zat ook niet goed op het motorasje. Hij zat wel muurvast gedraaid en geborgt maar op de ronde kant van het asje ipv het platte stukje.
    Bij de 2e vlucht kwam ik hier achter doordat de rotor niet op toeren wilde komen omdat de pinion slipte op het asje. Gelukkig gebeurde dit bij het optoeren op de grond en niet tijdens een vlucht.

    Op mijn gemak met de videos van finless bob de afstelling gecontroleerd.
    Het is goed te doen, ik vind dat het hier wel eens wordt voorgesteld als "rocket science" maar met een klein beetje technisch inzicht en lezen over de materie is het niet zo moeilijk.

    Je zal wel even een pitchgauge moeten kopen, zonder kan ook maar voor die paar euro is het een makkelijk hulpmiddel.

    Ik heb de pitch en throttle curves iets veranderd om hem voor een beginner iets gemoedelijker te laten vliegen, ook daarover is volop info te vinden op dit forum.

    Een beginner zal voor de eerste vliegpoging wel de zelfbeheersing moeten hebben om eerst alle in's en out's van het helivliegen te willen leren.

    Tja, als je het type persoon bent die na aanschaf van een nieuw apparaat meteen ermee aan de gang gaat zonder eerst de gebruiksaanwijzing door te nemen dan kan je beter maar geheel niet aan modelbouw beginnen.:rolling:

    Ik ben (nog) geen lid van een vliegclub en ben dus een "wildvlieger".
    Ik zie hier heel vaak aanbevelingen om lid te worden van een club of tenminste een ervaren vlieger te raadplegen.
    Ik heb mijzelf bekend gemaakt met de materie door veel erover te lezen en zonder problemen heb ik leren hoveren. Het kan dus wel. (ik gebruik wel een flightsim op de pc)

    Ik denk wel dat ik met hulp van ervaren piloten nu al verder was in het vliegen, veel meer als diverse hover oefeningen en een beetje heen en weer vliegen kan (durf) ik nog niet.


    Ook lees ik hier heel vaak: "Je gaat gegarandeerd crashen!"
    Die kans is inderdaad aanwezig maar ook weer geheel afhankelijk van het geduld van de piloot.
    Als hij voor het vliegen wat leest op de vele helisite's met lessen hoe je moet beginnen met leren hoveren dan valt het wel mee.

    Ik heb met mijn kds maar 1 keer schade gevlogen, een lantarenpaal die niet opzij ging.
    Tandwiel stuk, hoofdas krom,bladen kapot, flybar krom en een servo kapot.
    Gelijk alle servo's vervangen voor metalen tandwiel servo's, ik had niet veel vertrouwen in de originele servo's.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  9. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Tuurlijk kan het RTF thuis in je eentje en tuurlijk zal het dan ook wel lukken afhankelijk van je piloot eigenschappen.
    Er zijn ook wonder kinderen die op 7 jaar de heli al volledig na 3 weken 3D laten vliegen..
    Echter zie ik ook veel enthousiasme afknappen op de eerste crash en dan de schuld geven aan de heli.
    Met enig technisch inzicht is een heli idd helemaal niet moeilijk.
    Maar een heli goed afstellen is wel een vaardigheid die je niet zelf eenvoudig ontdekt.
    De filmpjes van finless en verdere tips op youtube kunnen je ook goed helpen..
    Maar toen ik begon was ik na 3 maand nog niet zo veel geleerd als ik op 1 middagje op een meeting had mee kreeg..

    Benno
     
  10. McNessie

    McNessie Guest

    Eindelijk...!

    Ik ga morgen mijn kds ophalen, eindelijk. Ik kijk er erg naar uit om met jullie mijn ervaringen te delen en Benno, ik kom zeker even advies halen....
     
  11. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    KDS 450S afstellen!

    Hoi Allemaal,
    Is er iemand in de buurt van Zoetermeer die mij eens kan helpen met het goed afstellen van de heli?
    Alvast bedankt,
    Ronald.
     
  12. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Dus zal je hem nu binnen hebben??
    Ik heb net weer de laatste hand aan mijn GL gelegd.
    De GL450Ct is de voorloper van de KDS450C titanium.
    Had laatst hem wel heel hard de grond in gejaagd want beide frame zijdes waren kapot en dat was voor mij echt de eerste keer.
    Dus de hele heli kon uit elkaar..
    Kwam daardor ook nog wat andere versleten onderdelen tegen die ik hellaas niet allemaal bij me heb dus die komen binnenkort tijdens de volgende onderhouds beurt.
    Die heli heeft dan ook ondertussen ook al heel veel mee gemaakt en dus heeft die ook geen schuld meer..
    Morgen maar effe tijd zoeken voor de eerste afstel vlucht en dan kan ik misschien hier nog effe een leuke opname maken met de flycam boven de ardesch (frankrijk) want daar zit ik dus nu..

    Volgende week zou ik het leuk vinden om elkaar effe tegen te komen en misschien kan ik je dan nog wat pointers doen..

    benno

    En ja zoetermeer das net effe uit de beurt..
    Op het andere forum zitten wel wat gasten uit die buurt..
    Wil je meer info dan via de PB.
     
  13. McNessie

    McNessie Guest

    Heb em!

    Ik ben eindelijk de gelukkige bezitter van een KDS 450s. Ging via romatoys.nl en ging allemaal erg soepel. Was erg behulpzaam met advies en zo. Ben nu nog op de grond aan het optoeren en voorzichtig de lucht in mbv een trainingskruis. Ik had eerst de throttle en pitch curves op resp. 0, 50, 80, 90, 100 en 40, 45, 50, 75, 100 (van Finless Bob) maar dit vond ik een beetje springerig en niet geleidelijk genoeg. Ik heb ze nu allebei weer liniaire. De pitch zit nu op 65.
     
  14. ettepet

    ettepet

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Den Helder
    kdsjes

    Ja in het begin wil je dat hij heel geleidelijk de lucht in gaat maar als je wat zekerder ben en de hoover onder controle hebt is dat van de grond los komen geen probleem meer en let je daar niet meer op gaat gewoon automatische. Want met het langzaam opstijgen zit je dus midden in de turbulentie van de lucht die via de grond weer omhoog komt en dat maakt het extra moeilijk in het begin en met langzaam bedoel ik heel geleidelijk.
    Op ongeveer 30 cm boven de grond is dat effect verdwenen. Maar niks overhaasten kleine stapjes en veel oefenen ook met een sim gewoon om het gevoel aan te leren. Op gegeven moment hoef je er niet meer bij na te denken en "weet" je lichaam als het ware zelf net als met auto rijden en fietsen wat hij moet doen.

    ik heb zelf een KDS SV die heb ik als ARF gekocht en de servo's en gyro apart uitgezocht want mijn eerdere ervaringen met de goedkope plastic servo's die het wel goed doen maar bij elke crash van mijn toen hk450 stuk waren en dan ben je op gegeven moment net zoveel geld kwijt als een servo met metalen tand wielen en brushless motor dus heb ik voor wat duurdere gekozen en tot nu toe gaat het goed. Ook had ik veel gyro problemen ik had een esky heading hold op de hk 450 maar die kreeg ik niet goed (was ook te wijten aan nog wat onkunde) dus als gyro een spartan quark super ding maar dat mag ook wel voor die centen maar ik ben heel tevreden met de heli.

    Ik wens je veel plezier met je heli en hoop dat je het snel oppikt.

    grt Ed
     
  15. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja over die curves zijn er veel menings verschillen..
    Ik raad je toch aan de pitch wat meer lineair te zetten..
    Dus iets van 20,40,60,80,100 of 30,45,60,75,90.
    De Throttle curve is wat meer naar je wens rustiger in te stellen.
    Iets van 0,50,55,60,65 of zelfs 0,40,45,50,55..
    Wat je daarmee bereikt is dat de heli rustiger wordt.
    Je moet proberen dat de heliop het gehoor dezelfde toeren blijft houden gedurende je hele hoover..
    Dus vlak voor het opstijgen moet je al je max toeren bereikt hebben..
    Verder de pitch zo hoog zetten dat je op ongeveer 60% van je stick hooverd en op 50% dus nog op de grond staat..

    Er zijn er die met een Z curve pitchen..
    Dan krijg je dus 20,50,55,60,80..
    Het voordeel is dan dat je heli nog rustiger op de hoover punt is.
    Nadeel is dat je verkeerde dingen aanleert voor als je serieus verder wilt.

    Belangrijk is wel dat je pitch verloop van je heli netjes is afgesteld..
    Dus iets van -10 tot +10 met de 0 netjes op 50%.

    Benno
     
  16. McNessie

    McNessie Guest

    Bedankt Ed voor de advies...

    Benno, ik ga wel met jou samen de curves opnieuw instellen. Heb ze nu gewoon allemaal liniaire. Heb vanavond (geen wind) voor mijn huis weer geprobeerd te hooveren. Je hebt gelijk dat als hij wat hoger komt, hij wat rustiger wordt maar dan kom ik weer ruimte tekort om rustig na te denken hoe ik moet corrigeren en staat hij weer (schadeloos weliswaar) op de grond. Dit is pas mijn 2e serieuze poging dus.... Ik kom er wel, ik moet gewoon veel geduld hebben.
     
  17. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi allen,

    Even een klein filmpje van Wdj en mijzelf waar we tegen de achtergrond van een beginnende onweerswolk aan het vliegen zijn.

    Waarvan ik zeggen kan dat Wdj aan het vliegen is en ik aan het scharrelen:p


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Mooi gedaan daar Jan en Werner,
    En voor jan, Tegen die jeugdige vingervlugheid van Werner kunnen wij oudjes niet op. Je had hem overigens net als werner ook gewoon heel geland..:p
    Gewoon doorgaan en veel oefenen en dan vlieg je volgend jaar ook mooie achtjes en stall turns..
    Werner is goed vooruit gegaan dit jaar. maar die heeft er dan ook genoeg tijd en geld in geïnvesteerd..
    Hoop binnen kort nog met jullie weer eens samen te kunnen vliegen.:cool:

    Benno
     
  19. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Beide toch mooi gevlogen vind ik. Vanaf 3:05 valt me op dat je een tikje hoort, misschien een tand op je maingear beschadigd ofzo?
    Ik vlieg met een tarot 450 sport en vind zelf het 'snel' vooruit vliegen en banken in de bochten, zoals de trex 500 deed, gemakkelijker dan langzaam/hoveren op grote afstand. Door het formaat is ie toch lastig te zien en door vlot door te vliegen is de heli stabieler en kun je meer een bepaalde lijn aanhouden; meer vliegen dan corrigeren zegmaar.
    Die 500 heeft gewoon de voordelen van groter, stabieler(op zich ook lomper/trager in de bewegingen) en minder last van de wind. Ik heb er geen ervaring mee behalve in de sim, maar het zou toch gemakkelijker vliegen dan een 450 :)
    edit: Ik heb enkel onboard video met een keychain camera op de heli en dit is m'n hk450 een paar weken geleden [URL=" - hk 450 achtjes vliegen[/URL]
    Intussen verder geoefend, loopings gevlogen en een domme stuurfout gemaakt vanuit hover omdat ik het niet goed zag in de avond-zon. Ik repareer 'm vast wel weer eens maar vlieg intussen verder met de tarot want ik heb niet alle electonica voor twee heli's.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Als je je 450 wat rustiger wilt hebben dan moet je de flybar eens verlengen of in ieder geval verzwaren..

    Mijn GL450Ct vliegt in ieder geval veel rustiger dan mijn CX500se..
    De 500 is veel vlotter in draaien en maakt door zijn vermogen veel sneller de piro's, flips en rollen.
    Terwijl ik de kortste flybar en de lichtste flypads op de 450 gebruik en daar ook een vrij hoge headspeed 3000rpm met carbon bladen heb..

    Maar op de sim heb je gelijk...
    de 500 modellen zijn daar makkelijker dan de 450 modellen..

    Benno
     

Deel Deze Pagina