kennismaking: ik & mijn vliegtuig !

met les krijg dat bijna als eerste te horen

Ja ongetwijfeld dat ze dat verteld hadden bij les, maar ik kan het mij prima zelf leren! het kostje een extra vliegtuig maar dat is goedkoper dan jaar lid worden van vliegclub met les en dan moet je ook je eigen vliegtuig kopen.

En het vliegen heb ik nu toch wel aardig onder ontrollen nu, mijn eerste vliegtuig vliegt nog steeds :cool:

En met een goede tips van de aardige forum leden van hier kom je ook een end:rolling:

Even vraagje, hoe zet ik een nieuwe complete ducted fan unit in een vliegtuig. Het origineel was kapot(gesmolten) en dus heb ik een nieuwe set gekocht (hier onder), maar is dit kwestie van lijmen? Ik vind lijmen zo definitief.

8adfc38bf45eff59.jpg

bc20c5fd52cde51b.jpg

Ja ongetwijfeld dat ze dat verteld hadden bij les, maar ik kan het mij prima zelf leren! het kostje een extra vliegtuig maar dat is goedkoper dan jaar lid worden van vliegclub met les en dan moet je ook je eigen vliegtuig kopen......

Nou een "extra" vliegtuig zal +- even duur zijn denk ik. Les is gratis op een club..... en met les is normaal 1 vliegtuig genoeg. maar buiten dat, lid bij een club is heel wat meer dan bovenstaande natuurlijk.

(ik heb ook mezelf leren vliegen ergens achteraf)
Maar een club is 10x leuker.

(ik heb ook mezelf leren vliegen ergens achteraf)
Maar een club is 10x leuker.

en
* veel gezelliger
* altijd vragen kunnen stellen
* veel gezelliger
* hulp met bouwen
* veel gezelliger
* met les worden de aangeleerde foutjes er uit gehaald
* veel gezelliger
* en ga zo maar door
* en veel gezelliger

en
* veel gezelliger
* altijd vragen kunnen stellen
* veel gezelliger
* hulp met bouwen
* veel gezelliger
* met les worden de aangeleerde foutjes er uit gehaald
* veel gezelliger
* en ga zo maar door
* en veel gezelliger

Ik geloof dat ook graag dat het gezellig, leuk, fun en leerzaam is zo'n vliegclub, de enige vliegclub(s) zitten bij mij allemaal op voormalig Marine vliegveld valkenburg, waar ik toevallig naast woon :) (mooie vlieg geledenheid dat wel) maar daar gelden veel strikte spelregels.

Ik heb verder geen behoefte om verplicht een vliegbrevet te halen om dan pas zelf standig met een foamy (EDF) te mogen vliegen. Dat maakt naar mijn idee zo'n club toch minder aantrekkelijk voor beginners en vooral voor mensen die het bij electro vliegtuigen houden.

Daarbij zijn er strikte vliegtijden wanneer er gevlogen mag worden, en ik vlieger liever wanneer het mij uit komt en zin heb, verder is gewoon wild vliegen ook heerlijk zo in de duinen!

Laatst bewerkt:
Zoo ben de afgelopen maanden lekker veel aan het vliegen geweest en dit zonder ernstige schades. Vlieg zo 3 accu's met mooie hand launches en graslandingen!

Ook ben ik bezig geweest met klein camaratje van hobbyking, die beelden zijn hier te vinden:

filmpjes

Gister was het nog aardig weer en heb ik even voor de buien nog twee accu-tjes leeg gevlogen hier wat mid-air foto's

Helaas het is een trieste dag vandaag.

R.I.P. lanyu Hawk!

Het was mijn eerste vliegtuig en heb ermee leren vliegen en echt heel wat vlieguurtjes plezier van gehad, heb hem voorzien van snelle hop-ups en dergelijk diverse kleuren maar, vandaag kreeg ik hem niet meer uitgetrimt met als resultaat dat ik met volle snelheid zijn neus de aardkorst in boorde :( en als negerzoen uit elkaar spatte.

Gelukkig elektronica heel, die gaan we ergens anders in stoppen, nog aan zoeken voor foam kit donor!

Maar oorzaak, ik vlieg nog met 1 zender met meerdere vliegtuigen en elk vliegtuig is apart getrimt. Ik moest deze dus nu ook weer op nieuw trimmen, maar om 1 of andere vage reden bleef die maar afwijken en kreeg ik hem niet recht (gedeelte van de oorzaak is ook dat het vliegtuig door alle fysieke mishandelingen en crashes en lijmbeurten krom is geworden). Daardoor was ik te veel bezig met trimmen en daardoor verloor ik controle over het vliegtuig, met alle gevolgen van dien.

Gelukkig, heb ik mijn moed kunnen verzamelen, en ben ik direct daarna verder gaan vliegen met mijn nieuwe parkzone corsair en nieuwe zender DX6I, en wat is dat een verademing. Wat een stabiel en fijn vliegtuig en wat een relaxte zender.

Maar als iemand nog een lege schuimachtige vliegtuig zonder elektronica heeft liggen en deze voor klein bedrag wilt verkopen, hou ik mij aanbevolen.

Laatst bewerkt:
Back