Mocht je er een paar over hebben Edwin. zou er graag een paar over nemen gr Gerrit Jan
Gerrit Jan, je hebt PB.
MVG
Edwin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mocht je er een paar over hebben Edwin. zou er graag een paar over nemen gr Gerrit Jan
Inderdaad, precies wat je zegt Gerrit Jan. Mijn motor zou ik nooit durven te (laten) produceren, weet zéker dat ik meer dan de helft frot gedraait terug krijg. Deze zelfbouw motoren hebben over het algemeen ook net effe iets meer aandacht nodig dan commerciele turbines. Maar goed, daarom betaal ik ook geen 3500,- euries voor een 18kg turbine, lekker zelf doen maar wel iets meer onderhoud maar dat kost me eigenlijk alleen maar tijd en dat kost mij weer nietsOf een motor waar er misschien wel een paar duizend van gemaakt worden, die lang mee moet gaan en hufter proef moet zijn.
Nou ik heb gisteren wat op rcu gezien , phoe , ik wist niet dat een AMT de vlam zover naar achter had.
de ngv doorgebrand , en daar betaal je dan de hoofd prijs voor.
En daar heb je gelijk in.
En we hebben plezier in het lekker klooien met turbine,s en daar gaat het toch om.
gr Gerrit Jan
Ja mooi he?Zonet even je balanceer techniek geprobeerd op een 66mm kkk compressor. Met lagers van een 10 uur draaitijd gaat het lastig. 1 van de 10 pogingen spoelen en draaien leek te werken. Hij kwam een paar keer op hetzelfde punt terug. Daarna geprobeerd op de oude manier met stukjes plakband en voelen. Daar bereikte ik een duidelijk punt mee. Tot mijn verbazing zat het plakband op exact hetzelfde punt dat naar bovenkwam. Het werkte dus wel.
Ben nu de F16 GR180 aan het reviseren/jaar onderhoud. Zal later wat foto's posten.
Groetjessss,
mooi, zoals jij je turbines maakt en onderhoudt.
groetjes
Daar wil ik me graag bij aansluiten! Echt super dat je zo uitgebreid en diepgaand alles laatzien en uitlegd. Als ik de foto's zo bekijk denk ik bijna gevalletje MAYDAY MAYDAY. Eventjes schoot die reclame van een tijdje terug door mijn hoofd. Je moet er toch niet aan denken dat je met zo een prachtige kist hierop naar beneden kom..........
Inconel is duur, mee eens. Maar als je bedenk wat het kost als je naar beneden kom.
Ik heb een prijs opgevraagd voor een project en kwam op een plaat inconel afmeting 2000x1000mm dik 0,5mm op 700 euro. (salomons)
Plaat RVS in deze afmetingen kost een kleine 100 euro ex.
Is best veel geld maar als je het omsla naar een verbrandingskamer vind ik het peanuts.
Gr. Rob