Verpichte familie bezoekjes weer achter de rug, vannavond weer eens in de hobby schuur gedoken. (Beste wensen trouwens allemaal......

) Beide GR180's hadden hun issues de laatste testdag, we zullen maar eens één voor één beginnen anders gaan we van alles door elkaar halen. De nieuwe tor liep op zich best goed, alleen bij hoge toeren boven 110.000 ging de vlam er in, hoge temperaturen en niet gelijke temperaturen rondom. Ik heb twee mogelijke oorzaken die ik nu aan ga pakken. De eerste is de verbrandingskamer. Heb wat contact gehad met Martin en het bleek dat ik de binnen en buitenring wellicht verkeerd uitgelijnd heb gehad. Je hebt de langsgaten van voor naar achter, zowel in de binnen als buitenring. Ik was altijd van mening dat deze tegenover elkaar moest zijn zodat je een soort luchtkamers er tussen krijgt waar de sticks tussen hangen. Bijna al mijn motoren hebben dit. Martin zegt precies omgekeerd, ze moeten elkaar af wisselen. Aangezien hij véul meer motoren open heefd gezien dan ik geloof ik dat meteen en hoop ik hiermee een fout in m'n kamer gevonden te hebben.
Gelijk de oude kamer de buitenring verwijderd, de gaten waren door het geexperimenteer tóch té groot geworden.
Het zaakje in de voor/achter ringfelsmal geschroefd en zo de vooring schoon gedraait:
Nieuwe ring klaar gestoomd, ik had nog een aangeboorde plaat liggen dus dat was zo klaar:
Die heb ik intussen er al op gepuntlast dus dat is weer klaar, later foto's.
Tweede mogelijke oorzaak van on-even verbranding bij hoog toeren is de brandstofring. Ik gebruik voor de injectie naalden messing buizen van 1mm buitendiameter, vrij groot en om een mooie, gelijke brandstof druk te krijgen in de hele ring maak ik de naalden 70mm lang wat perfect werkt. Dat doe ik al jaren maar nu had ik de naalden in lengte gehalveerd om minder weerstand proberen te krijgen met als doel dat de pomp minder hard hoeft te werken en dus minder stroom verbruikt. (Nóg kleinere, lichtere accu benodigd...

) Nu denk ik dat de kortere leidingen een onstabiele druk verhouding in de ring veroorzaakt, de ring gaan we toch maar weer voorzien van langere naalden. Heb ze inmiddels al op maat gemaakt, morgen solderen.
Ben benieuwd wat het effect van deze twee middelen gaat zijn, we zien het later.
Groetjes,
Gerald