Aha, tnx! Ik zal ze ook eens een keer proberen. Heb nog rvs borgdraad liggen van 0,6mm waar ik ze mooi van kan maken.
Groetjes,
Gerald
Groetjes,
Gerald
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Verdraaibaar maken zodat je optimum kunt zoeken?... Hier ga ik nu bij wijze van experiment de binnenkern los slijpen, verdraaien en weer vast zetten met een stripje ...
Sticks met grotere diameter ovaal/plaat maken? Platte sticks verkurketrekkeren?... zodat de brandstof erlangs geforceerd wordt en meer contact krijgt.
Zie ook:Verdraaibaar maken zodat je optimum kunt zoeken?
En die had ik dus gevonden, deze kamer moest ook nog aangepast worden.bleek dat ik de binnen en buitenring wellicht verkeerd uitgelijnd heb gehad. Je hebt de langsgaten van voor naar achter, zowel in de binnen als buitenring. Ik was altijd van mening dat deze tegenover elkaar moest zijn zodat je een soort luchtkamers er tussen krijgt waar de sticks tussen hangen. Bijna al mijn motoren hebben dit. Martin zegt precies omgekeerd, ze moeten elkaar af wisselen. Aangezien hij véul meer motoren open heefd gezien dan ik geloof ik dat meteen en hoop ik hiermee een fout in m'n kamer gevonden te hebben.
Zie ook:Sticks met grotere diameter ovaal/plaat maken? Platte sticks verkurketrekkeren?
hallo Gerald proberen sticks uitgeruste met spiraal veren , brandstof
zal dan worden afgeremd , en zal dan beter te late verdampen , het
werekt goed in mijn turbine de temperatur daalt:grin: modeljet
Geen flauw idee....., ik heb het wel eens berekend bij eerdere motoren, in de boeken van Kamps en Schreckling staat hoe je dat kunt doen. Vind ik ook niet echt een belangrijk getal dan wel meer een spectaculair gegeven. Mijn belangrijkste parameters zijn temperatuur, toerental, compressiedruk en uiteindelijk natuurlijk de stuwdruk.Hoeveel lucht gaat er door een dergelijk formaat motor? Luchtsnelheid? Kilogram?
Jawel hoor, het gaat om de interne weerstand van de naalden en die loopt bij hogere druk alleen maar op. Als er een naald met meer weerstand is merk je dat. Ik heb getest bij 3 bar en een flow van 800cl per minuut en dat is ongeveer 130% van wat ik gebruik in de motor. Condities zijn dan wel niet helemaal gelijk, het verschil in interne weerstand kun je zo perfect meten hoor.hoi Gerald.
je kan de brandstofnaalden niet goed testen zoals jij nu doet![]()
Hij gaat er eentje voor mij maken heb ik met hem afgesproken, een kijken wat dat brengt. Maar dat wordt tóch fine-tunen van de GR180, ik heb mijn zinnen nu min of meer gezet op de GR250Gerald,
Is het niets om met de persoon die deze compressor heeft gemaakt te praten over een andere voor jou die wel zou gaan werken?
gert-jan
Tsja, zo zijn we allemaal wel een beetje hé?Die Gerald weet ook maar van geen ophouden hé :nooo:
Ik weet niet of ik het turbinesysteem goed voor ogen heb maar de wet voor communistische vaten geldt alleen in statische systemen, niet in niet wanneer er stroming optreedt. (En voor vloeistoffen, maar het gaat jou hier slechts om een gas-analogie).... De buitenketel van binnen is natuurlijk een open verbinding, net zoiets als wet op communicerende vaten dus elke miniscule hogere druk zal meteen naar de lagere druk vloeien om zo overal een gelijke druk te creeren. ...
Dat klopt inderdaad, het is een vloeistof wet. Het was eigenlijk meer een vergelijk maar misschien gaat die vlieger wel helemaal niet op...Ik weet niet of ik het turbinesysteem goed voor ogen heb maar de wet voor communicerende vaten geldt alleen in statische systemen, niet in dynamische. (En voor vloeistoffen, maar het gaat jou hier slechts om een gas analogie).