kk 5.5 blackboard help!!!

hallo john

dat verklaard een hoop.ik heb zwaardere besteld bij Hk 30 amp.
en een ander motor.ik heb nog een esc liggen,zal die intussen nog even aansluiten om te kijken wat er gebeurd.en mijn eigen nog even verdiepen in de juiste intstellingen.

gr

martin

Ik heb hier nog SS 25-30 liggen, nieuw van HK. Doordat deze steeds bij HK uitverkocht zijn had ik met snel bestellen er wat teveel aangeklikt

John

hallo john

dat verklaard een hoop.ik heb zwaardere besteld bij Hk 30 amp.
en een ander motor.ik heb nog een esc liggen,zal die intussen nog even aansluiten om te kijken wat er gebeurd.en mijn eigen nog even verdiepen in de juiste intstellingen.

gr

martin

John

heb ze al besteld,en de ene die ik nog had inmiddels aangesloten en alles laten draaien(nog niet volgas;-))nog even de goede instellingen zoeken.en dan maar weer proberen.

Hey,

Sorry dat ik het hier post;

Blijkbaar hebben ze de binnenkant van de HK gyro's verandert en het is nog niet gelukt om ze bruikbaar te maken. Hier een voorbeeld van een post op RCG:
RC Groups - View Single Post - Build KapteinKUKs Simple and Low Part Count Quad, Hex and Tricopter Flight Controller

Dat is al de tweede post die ik tegenkwam, verder heb ik er niet naar gezocht. Er is geen algemeen topic voor de KK dus post ik het maar even hier.

EDIT: Blijbaar zijn er mensen die het werkend hebben gekregen. (Ik weet niet hoe.)

Groeten,

Laatst bewerkt:
Heheh ok dan. Ik was toch al niet meer vanplan om die zelfbouw bordjes te kopen,
voor hetzelfde geld heb je bij die Li Yanan al een mooie kleine blackboard met 320p chip. :p
Ik denk dat ik hobbyking wel snap, eerst concurrentie uitschakelen, en dan zelf zon bordje op de markt brengen. :lol:

Ik denk dat ik hobbyking wel snap, eerst concurrentie uitschakelen, en dan zelf zon bordje op de markt brengen. :lol:

Tja daar zat ik ook aan te denken, dat vind ik dan toch wel een beetje laag van hun. (maar misschien heeft het een andere reden?)

Grts,

Komt er nu niemand op het idee dat dit zeer vermoedelijk te maken heeft met de onderdelen tekorten die zijn ontstaan door de nucleaire problemen in Japan? De gebruikte gyro modules zijn van Murata en worden in japan gemaakt. Zeer grote kans dat de fabrikant van de gyro is overgegaan op een alternatief. HK en de fabrikamt houden echt geen rekening met de KK bordjes. Het gaat ze om de verkoop van de gyro als product en dat die uit elkaar kan om gebruikt te worden in een KK bordje...dat is dan leuk maar niet hun core business.

Tja daar zat ik ook aan te denken, dat vind ik dan toch wel een beetje laag van hun. (maar misschien heeft het een andere reden?)

Grts,

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn BB 5.5 gesloopt..
De opstaande gyro dus. Had het al aan zien komen eigenlijk. ;)
MAAR, ik heb hem nog kunnen repareren met een lekker staaltje ghetto solderen.

Bekijk et maar:

miniquad-010.jpg

miniquad-011.jpg

miniquad-012.jpg

miniquad-013.jpg

Wat ik dus gedaan heb, is met een felle lamp de baantjes op de print gezocht een bloot geschraapt met een mesje, daarna vertind en een klein stukje servodraad erop gesoldeerd. Daarna met een stuk draad zoveel mogenlijk tin van de gyro af gesnoept zodat hij weer in zijn gleufje paste, en heel zuinig het draadje hierop gesoldeerd. Toen de hele hap weer terug in de gleuf geplakt met een flinke klets bison epoxy. Straks als het droog is nog een laagje epoxy op de draden en gyro print, en dan testen en hopen dat hij het nog doet. ;) Ik was blij met mijn airco en soldeer handje, anders had het zaakje al in de tuin gelegen denk ik. :lol:

iig weer een les geleerd, ALTIJD een dakje op je multicopter knutselen, anders krijg je dit.

Sven

heb je op zijn kop gelegen?
zijn geen temperaturen nu om te solderen he!ik heb zelf een fake cam dome gekocht om het geheel af te sluiten.

Ja bij het geringste tikje gaan de plush 6 regelaartjes in de reboot en dan is et klaar met hoveren. ;)
Ik heb binnenkort mijn glasfiber plaat en spacertjes binnen, dus dan ga ik even een fatsoenlijk frame frezen.
Dan is hij meteen een stuk lichter.

Maar even een flinke mop epoxy op dat gyrotje is geen overbodige luxe dus.
Ik heb al een 2e besteld, dus ik kan nog wel even door.

Ik wil ook eens gaan klooien met twinmotor enzo.
Nu hebben ze zelfs vliegtuig firmware voor dat ding zag ik,
heeft iemand daar al mee gespeeld?

He Sven, ik moet ook mijn gyro repareren. Toen ik hem wilde vast zetten kwam ik erachter dat ie wat los zat en dat 1 prinbaantje mee omhoog kwam. Ik dacht dat het wel mee viel maar als mijn copter omhoog gaat dan gaat hij tollen als een gek en dat krijg ik niet goed. Hoe groot zijn die printbaantjes?? Heb je daar nog een betere foto van hoe je dat hebt vastgezet op je print?
Bedankt alvast.

Als je het bordje bij een felle lamp houd kun je de baantjes zien zitten onder de lak laag. Zo heb ik ze kaal kunnen schrapen. Ik heb het met draadjes gedaan, maar je kunt nog beter de pootjes van een resistortje oid gebruiken, en daar L-vormpjes van buigen. De korte kant op je gyro printje solderen, et printje terug op de grote printplaat duwen, de pootjes naar de goede baantjes buigen en daar vast solderen, dan even testen en een goede dot lijm erop.

Bij toekomstige plaatjes gaat er bij mij in ieder geval na een test een flinke lel epoxy op. :yes:

Oke bedankt. Klopt het dat het allerrechter kanaaltje naar een "gaatje" toe loopt?? Rechts is dan gezien vanaf de pijl die de voorkant aangeeft, dus het meest rechtse "kanaaltje" want dat is de enige die ik niet goed kan zien. De linker loopt naar een weerstand en de middelste naar C5.

heb vanavond mijn eerste test gedraaid.heb eerst volgas gedraaid zonder props,en geen rookpluimen ondekt.daarna et props zachtjes omhoog proberen te gaan,ben 3 keer een cm of 5 van de grond geweest,maar wilde gelijk naar voren,wat kan ik het beste afstellen dan om dit tegen te gaan?

gr

martin

@ Nordi: Weet ik niet zeker, en ik kan het ook niet meer zien omdat er een draad overheen zit.

@Martin: Kieperd hij direct al voorover?
Probeer eens het apparaat boven je hoofd te houden met een beetje gas erop.
Controleer dan de werking van je gyro's door een beetje met je quad te wiebelen.
Werkt hij je aan alle richtingen tegen, dan zitten die in ieder geval goed. ;)
Grond effect kan er ook nog mee te maken hebben,
als je te laag hangt blaast hij in zijn eigen propellers via de grond. ;)

test

full

Sven

heb het geprobeerd en gyro's werken goed.heb net met een trainigskruis geprobeerd te hooveren.zat rond de 50 cm,todat er een prop een meter of 2 de lucht in schoot.moest ze nog vastzetten met loctide.zal zo de poten wat lager bij de grond zetten en de props goed vast zetten,en dan proberen we het weer opnieuw.

mvg

martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, ja een propeller die er vandoor gaat is niet echt bevorderlijk voor de vlieg eigenschappen van je quad. :lol: Is alles nog heel?

Back