Kleine Kruiser S.M.S. Undine in karton van HMV

Image1611393059.367275.jpg
Image1611393076.173875.jpg

Niet mijn beste prestatie. En dat glimmen staat me tegen.

Image1611423142.080982.jpg

Ik kon er niet tegen: ik maakte de ventilatie opnieuw maar nu met iets dunnere omtrek zodat er papier om kan. De bovenkant blijft even het realistische 3d opschep motief [emoji6]

Image1611503283.097786.jpg

De gesneden boothouders. Op de achtergrond de loopbrug, alvast met railing want dat gaat later vast erg lastig.

Al die kruisers hebben die rare bovenover loopplank. Scheelde de kapitein twee trappen!

Ik ben geen marine man.
Maar voor mij zijn deze loopplanken ervoor, dat het personeel bij een evacuatie snel in de reddingsboten konden stappen.
Of anders, daar dit nogal "natte" schepen waren een soort van kippenbrug om droog van de ene kant naar de andere te komen, ook toegepst op diverse tankers.
Dus indien correct, dan moet je ergens nog een aansluiting maken op het dek, of anders op dekhuis.
Henk.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen marine man.
Maar voor mij zijn deze loopplanken ervoor, dat het personeel bij een evacuatie snel in de reddingsboten konden stappen.
Of anders, daar dit nogal "natte" schepen waren een soort van kippenbrug om droog van de ene kant naar de andere te komen, ook toegepst op diverse tankers.
Dus indien correct, dan moet je ergens nog een aansluiting maken op het dek, of anders op dekhuis.
Henk.

Dank je Henk. Wie weet! Dat het met wateroverlast te maken heeft zou best eens kunnen! De loopplank zit inderdaad ook naast de boten, dus dit is ook een manier om in de sloepen te komen, los van de ladder nemen. Dus als kapitein als eerste het zinkende schip wilde verlaten ...... hmmm dat was vast geen erecode in de keizerlijke marine!

Een trap halverwege naar beneden is er niet. Misschien was hij er wel, hoe perfect zon modelbis weet ik niet, alhoewel hmv volgens mij behoorlijk in de archieven is gedoken.

Image1612002234.332067.jpg

3d geprinte machinegeweren met driepoot, klampen en bolders, of hoe die dingen ook heten. Wel een beetje erg zwart, maar dat ligt ik nog wel wat op. De railing zit ook.

Idem voor
Image1612002347.366933.jpg

Back