ja klopt ,
ja klopt.
maar echt controleren is eigelijk niet wat je mee kan doen , ,maar goed
moet uit eindelijk toch een soort aanwijs naald maken die vastr zit op de krukas, en mee draai.
dan zoek ik het bovenste punt op, ,
daar is altijd wat spelling ,daar van pak ik het midden, en 23 graden terug draaien , en dat is punt dat hij moet vonken .
toch ?
zo doe ik het dan.
maar de ngh heeft een kruk as met 2 vlake kanten waar d prop meenemer , over heen past,
nu met de klembus die op d nitro zit,
ben vandaag bezig geweest met de prop adaptor , teborgen , want toen ik hem op tijd gezet had ( bert hij stond te laat ,klopt)
maar nu was de klap, bij aan slaan zo sterk dat hij hem door de klem bus heen draaide,
dus m3 in geboord die de bus harder aan drukt,
En nu heb ik hem dat hij op 360 rpm loop, en pakt gelijk op ,
ik heb verschilende dempers ,en heb nu een open pijp er op, een trompet vorm, maar een leege pijp , en hij start met de hand ,
maar toeren tal , krijg ik niet mer dan de 9000rpm, nog niet.
Maar zucht ik zag dat de carb langs 1 van de 2 boutjes lekte ,(bekende OS carb montage2 schroefjes waarmee hij op de motor vast zit)
dus morgen even dicht maken.
de motor was nu 110 graden , na ongeveer3 min op 9000rpm te hebben gelopen .
en al hij rustig loop was dat 90 ,
en nu siste het wel als ik spuugde haha.
hij rookte nog even veel, maar minder zwart onverbrande oli troep uit de uit laat,
,ik wilde eerst de carb, dicht maken , en als dat niet de toeren verhoog , dan kleinere prop? 10x7
oja hij maakte nu wel het bekende 4takt geluid, en hij slog ook best aardig ?ik kreeg dat 4 takt geluid niet weg ,
met armer te zetten.
zal filmpje maken ,want dat hij zo goed start , en ook op pakt is wel apart .gezien de ngh gt9 motor dat niet eens zo goed deed, .
oja het was de irvine die 310 graden werd, en de ngh toen indie tijd , ook , de kop die was blauw nu roodbruin, maar de os max h is niet warmer geworden dan 110, tot nu toe, ,