KMP/Esm fw-190

Deze week begonnen met het terug plaatsen van de Gunhood.

Ik heb gekozen voor sluiting d.m.v. magneten.

uiteraard eerst de Gunhood zelf eerst verstevigd met polyesterhars en glasmat (80gr/m2)
Waar ik een beetje bang voor was is dat de gunhood iets krom zou trekken door de polyesterhars. Uiteindelijk leek dit nog wel mee te vallen. Wel heb ik gelijk na het bewerken met tape in de goede vorm gehouden.

foto van de voorbereiding
full


Vervolgens de scharnier half in de fuselage verwerkt omdat er anders een grote rand te zien is tussen de gunhood en fuselage.

full


full


Uiteindelijk de scharnier aan de binnenkant vast gemaakt doormiddels van een houten blokje wat ik in de fuselage heb gemaakt. Deze moet nog netjes afgewerkt worden met een glasmat zodat het straks 1 geheel wordt.

full


De sluiting door middels van de magneten wordt verzonken in de fuselage. De magneten op de gunhood vallen geheel in de fuselage en als dit alles straks netjes gespoten is dan zal dit niet meer zo hard opvallen.

full


full




Ik hoop dit weekend het geheel te kunnen spuiten ! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb ik wel aan gedacht maar de magneten zijn dusdanig sterk dat ik deze met de hand al bijna niet open krijg.

Misschien heb je ook wel gelijk,.... ik zal eens nadenken of ik er nog een extra vergrendeling op kan zetten.
 
De voorkant gaat niet meevallen want daar is het rond en aan de voorkant moet je 2 scharnieren hebben (in een ronding, dat valt niet mee)
Ik heb nog niemand gezien die de gunhood aan de voorkant scharniert ? De magneten zijn dusdanig sterk dat in combinatie met een vergrendeling deze echt niet open gaat blazen.
 
hoe heb je de scharnieren bevestigd, met lijm?

op de Gunhood zelf heb ik de scharnier eerst met epoxy vast gezet en daarna met glasvezel en polyesterhars overtrokken. Deze zit ECHT MUURVAST :) Als straks de binnenkant van de gunhood gespoten is zie je de scharnier niet meer zitten.

Op de fuselage heb ik eerst het gat opgevuld met hout en de scharnier hier tegenaan geschroefd. Hier ga ik nog wel een glasvezel mat overheen doen zodat het straks 1 geheel is met de fuselage.
 
Inmiddels begonnen met de cockpit :)

Eerst alles op maat gemaakt en verlijmt

full


Even proefzitten !

full


full


Vervolgens de eerste laag verf erop :)

full

full


Nog een keer passen :lol:

full


En dan begonnen met de afwerking !
Het is nog niet af,.... maar er is een begin :)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7ebutyma.jpg

uvydaze8.jpg

quve3y4a.jpg

9y4a2y8a.jpg


even wat fotos van het uitgebroken landingsgestel. Je ziet dat het eigenlijk maar een fragiele constructie, je kunt goed zien waar het gebroken is. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!!

Volkert


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
even wat fotos van het uitgebroken landingsgestel. Je ziet dat het eigenlijk maar een fragiele constructie, je kunt goed zien waar het gebroken is. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!!

Volkert


HD


Oooh dat meen je :S hmmm nieuwe vleugel bestellen, valt denk ik niet meer te maken of wel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de schade nog wel meevallen, wees blij dat niet de halve vleugel breekt tijdens een verkeerde landing.

Heel veel succes met de reparatie :)
 
tarequma.jpg
e8y6u4e9.jpg
qyna2amu.jpg


Wat voortgangsplaatjes van de reparatie. Doelstelling is vooral om straks weer te kunnen vliegen, niet om de schoonheidsprijs te halen! Heeft iemand trouwens info hoe toendertijd vliegtuigen gerepareerd werden in het veld na schades/kogelgaten e.d.? Werd ergens gewoon een plaatje aluminium overheen gezet en kwast erover? Ben benieuwd.

Ben nu weer aan het lezen over de slag om Engeland en als je ziet hoe die kisten weer opgelapt werden om snel weer te kunnen vliegen kan dat er toch niet allemaal "als nieuw" uitgezien hebben.

Volkert


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7y4usyza.jpg
emute6yg.jpg


Square peg into a round hole zeggen ze in het Engels.... Er zit in elk geval voortgang in!!

Volkert


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top