KMP/Esm fw-190

Ik hoop dit jaar nog te vliegen maar ben er bang voor.....

Hoe heb jij die piloot besteld? Stel je hem samen? Ik zag zo geen volledig pilotenfiguur.

Volkert

De piloot kan je het best "naakt" bestellen en de gewenste kleding erbij zoeken.
Als je goed zoekt op ebay dan vind je nog meer aanbieders waar je kleding en accessoires kunt kopen.
Complete poppen van de luftwaffe zijn niet of nauwelijks te vinden.

589f6597-6671-4e62.jpg

Foto van de afgewerkte wielkast. Ik heb geen gebruik gemaakt van de meegeleverde plastic inlay. Was lelijk en paste niet goed. Na passend maken zodat het onderstel goed inklapt wit gespoten en daarna afgewerkt met matte blanke lak. Routing voor kabeltje voor electrische retract wat aangepast. Nu echt verder met de romp!

Volkert

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
589f6597-8078-39ae.jpg

Ik weet niet of deze afbeelding goed overkomt maar zo moet hij worden. Het overspuiten van de "11" is niet goed gelukt (soort lichtblauw vierkant )-: ) maar met wat weathering en straks de nieuwe "13" erop goed genoeg denk ik. Hij zal er niet minder om vliegen.

Volkert

HD

589f6597-b398-756b.jpg

Zeg, dat werkt wel heel leuk, die graphics op deze manier! Hier een detail van het richtingsroer.

Volkert

HD

Stickers. In principe breng je de stickers in drie keer op waarbij je de "sticker" opbrengt en daarna de doorzichtige zijde er weer vanaf trekt. Alleen wat je ziet blijft achter als sticker, dus je hebt geen doorzichtige stukken.

Daarna heb ik het afgespoten (2x) met blanke lak.

Bovenste voorbeeld breng je eerst de groene stickers op, dan de zwarte en als laatste de rode.

Volkert

589f6597-6671-4e62.jpg

Foto van de afgewerkte wielkast. Ik heb geen gebruik gemaakt van de meegeleverde plastic inlay. Was lelijk en paste niet goed. Na passend maken zodat het onderstel goed inklapt wit gespoten en daarna afgewerkt met matte blanke lak. Routing voor kabeltje voor electrische retract wat aangepast. Nu echt verder met de romp!

Volkert

HD

Wat heb je aan je wielkast gedaan?
Ik heb namelijk hetzelfde die inlay past niet mooi maar gebruik ik hem niet dan zit er erg veel ruimte om het wiel heen.

Zoals je in de foto ziet is ook hoe de wielkast is. Zoals geschreven verder afgeplakt, wit gespoten en daarna met blanke lak tegen brandstof die in kan werken. Als je bij jou veel ruimte hebt kun je bijv met 1 mm balsa een inlay om het wiel maken. Even kijken hoe groot je deze wilt maken zodat hij ruim om het wiel valt en dan iets vinden (plastic fles van de juiste maat) waar je de balsa omheen kan buigen. Als het balsa wat hard is even insoppen met een mengsel van water en ammonia. In die vorm laten drogen en daarna pas maken zodat het er mooi inpast.

Voor nu laat ik het zo maar je hebt me wel aan het denken gezet, misschien pruts ik er ook nog wel zoiets in aan de middenzijde.

Volkert

589f6597-3f74-a765.jpg

589f6597-3fa9-37e4.jpg

589f6597-3fbf-a464.jpg

Nou, het eindresultaat op de romp. Het valt mij 300% mee. Op de laatste foto van de "13" zie je nog het "blauwe vierkant" waarmee ik de gele 11 heb overgespoten. Daarna met twee kleuren Revell verf dat een beetje weggepoetst en nu de nieuwe cijfers erover. Als de kist straks verder klaar is nog wat weatheren en dan komt het best wel goed.

Volkert

HD

Die 13 valt best mee.

En zo zuiver geschilderd zijn die toestellen van die tijd ook niet hoor.
Was ook nog veel met een borstel of roller gedaan ipv. met een spuitpistool.

Johan.

589f6594-cbab-a8ac.jpg

589f6594-cbb6-a259.jpg

589f6594-cbc0-8ad0.jpg

Zo, staart zit erop! Nog behoorlijke tijd aan het prutsen geweest voordat de aansturing van het staartwiel naar mijn zin zat. Voor nu wel oorspronkelijke opzet gevolgd. Ik had liever met een losse mini-servo gewerkt zodat de aansturing binnen de kist blijft.

Mooi, nu verder met de motor! :-)

HD

Vraagje: ik heb de motor opgemeten en de achterplaat moet 46 mm van de firewall komen. Enige reden waarom ik niet van die stand-offs kan gebruiken zoals ook bij benzine motoren gebruikelijk is?

Andere suggesties overigens ook welkom!

Volkert

Laatst bewerkt:
3ure8u8e.jpg

uma3y6av.jpg

Hierbij nog een foto van de achterzijde van de Laser motor ter verduidelijking. Ook een foto van de romp met cockpitkap (welke ik pas zal monteren als alles verder klaar is).

Volkert

HD

Back