KMP/Esm fw-190

full

Ik heb deze kist niet zelf, maar vloog in formatie met deze kist.
De Mustang van mijn avatar samen met de ESM FW190. Op de FW zit een OS160 en die doet het voortreffelijk.
Omdat ASP niet onderdoet voor OS van die generatie zal dat ook een prima combi zijn.
Ik denk dat je er veel plezier van zult hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
in de plaats van alle servo's appart aan te moeten te bevestigen, wanneer je de vleugel wilt monteren, zou je beter mpx connectors gebruiken.Daar zitten 6 pinnen op, als je er 2 van gebruikt voor de +en-, dan heb je er nog 4 over voor de signalen door te sturen van 4 servo's.Zo hoef je slechts 1 connector te pluggen, en je hebt direct 4 servo's JUIST aangesloten.....! een tip....
de foto hieronder is een kant en klaar systeem die je kan kopen, maar je kan dit eenvoudig, zelf maken...

1 stekker ipv 4?
Reken eens uit welke factor aan redundancy je verliest!
Die 20 seconden extra om de stekkers te verbinden geven veeeeel meer zekerheid tov 1 "makkelijke" stekker.
Je maakt met het op deze manier gebruiken van een MPX stekker maar 2 verbindingen voor de spanning, bij 4 stekkers zijn dat er al 8.
1 probleem in een stroomdraad bij op deze manier de MPX gebruiken is einde oefening. 1 stroomdaad fout bij 4 stekkers is maar 1/4 van de vleugel uit, en dat is nooit een probleem.
Waarom hang je de hele kist letterlijk aan 1 draadje? Een kist met 1 aileron landen merk je vaak niet eens (heb het gedaan, zonder flaps landen is ook prima te doen.)

Moraal,
Gebruik op zijn minst 2 MPX stekkers, dan heb je alle verbindingen dubbel.
Het kost slechts een stekker extra en soldeerwerk is er toch al.
Natuurlijk zijn alle dubbele systemen net zo goed als de test die je regelmatig uitvoert of ze beide werken!!!

Ik doe het liever op de manier van de foto, een foute verbinding komt er gelijk uit, en super redundancy in de verbindingen.
Een tip....

Laatst bewerkt:
Denk ook in de richting van Rob. Stekkeren is geen probleem en ik heb ze duidelijk gemarkeerd met gekleurde tie-wraps om fouten te voorkomen.
Ik maak me meer zorgen om de routing. Als de vleugel is gemonteerd zit alles wel heel dicht op de servo's/pullpull kabels. Moet ik nog even over nadenken.

Volkert

asa7u4yz.jpg

Laatste aanpassing gedaan welke ik nodig vond voor de eerste vlucht. Een afdekplaatje van de pull-pull van het hoogteroer. Ben anders bang dat de servokabeltjes van de vleugel ertussen komen.

Nu nog het laatste mais rond het veld weg en dan de eerste vlucht!

Volkert

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Volkert,

In verhouding met schaal 1:5,83
1/6 is een iets kleinere piloot (wat de mannen algemeen toen waren, we zijn sindsdien flink gegroeid), een 1/5 is een erg grote piloot voor die tijd.

Zou dus voor een 1/6 gaan. Voordeel hierbij is dat er veel 1/6 piloten, kleding en accessoires te vinden zijn.

Groeten, Ramses

1:6 piloot.
die liggen vaak in het bereik van pak um beet: 73mm-75mm breed * 75mm-80mm hoog.
Je kan altijd later zeggen dat "jouw" luftwaffe piloot een uit de kluiten gewassen kerel is..

1crash2often,

Hoe bevallen jouw lado retracts?
Welk type heb jij? ik ben ooit een x van plan om een ESM kist te kopen van rond max 1.8m (jaja de FW is een hele mooie..)

zat een x op de site van behotec, maar daar wordt ik echt niet wijzer van..

Tot nu werkt het prima, wat meer is dan ik van de ESM retracts kan zeggen... Ik wacht nu nog op de eerste vlucht dus kan voorlopig verder er nog weinig over zeggen.

Ik heb de ESM retracts geupgrade met RS666.

Volkert

Back