KMP/Esm fw-190

Nou,..... de eerste problemen met de ESM V3 retract heb ik al te pakken :cry:
Ik dacht,... ik ga eerst m'n retracts even testen voordat ik alles in bouw.
Alles volgens schema aangesloten en gebruik gemaakt van een losse 4,8v pack.
In eerste instantie werkte alles perfect, zeker 5x op en neer zonder problemen. Plotseling werd het zwarte kasje waar je alles op aansluit warm en er kwam rook uit ???
Toen werkte er nog maar 1 retract :confused:

Ik hoop dat dit onder de garantie valt. Inmiddels heb ik het bij Erik van Bigplanes gemeld.
Weet iemand of er replacement parts te koop zijn voor de ESM V3 retracts ?

De mijne houden tot nu toe nog uit, ik stuur ze met 5 volt.
Dit fenomeen met rook uit het zwarte doosje is ook al besproken geweest op rcuniverse...blijkbaar zijn er nog.....

Lijkt me een mooi gevalletje garantie. Laat Erik dat maar oplossen zou ik zeggen!

Volkert

Ik heb het bij Erik neergelegd, ik hoop dat dit inderdaad garantie is.
Bij Troybildmodels hebben ze dit onderdeel op voorraad. Misschien bestel ik er maar één. Dan heb ik er zoieso één extra !

De mijne houden tot nu toe nog uit, ik stuur ze met 5 volt.
Dit fenomeen met rook uit het zwarte doosje is ook al besproken geweest op rcuniverse...blijkbaar zijn er nog.....

Ik ga eens even zoeken op rcuniverse, hopen dat ik kan achterhalen wat er fout gegaan is.
Ik heb mijne ook aangestuurd met 5v, ook al heb ik geen messing onderdelen die kunnen scheuren of breken. (5v voor alle zekerheid)

Brr, ESM en electrisch is tot op heden (en over het algemeen..) niet echt een geweldig huwelijk.. Ik hoop dat het snel opgelost is anders ben ik bang dat Raesi01 ook vrij rap naar Lado of Behotec uitkijkt;)

Brr, ESM en electrisch is tot op heden (en over het algemeen..) niet echt een geweldig huwelijk.. Ik hoop dat het snel opgelost is anders ben ik bang dat Raesi01 ook vrij rap naar Lado of Behotec uitkijkt;)

Ik heb zojuist de kapotte unit teruggestuurd en ik krijg een nieuwe !
Als de nieuwe ook problemen geeft dan wordt het een Lado setje.

muffler ASP FT160

Raesi,

heb jij de standaard dempers gebruikt die bij de ASP 80FS 4-takts zitten of een customer demper?

• Ik weet dat Keleo exhausts een OS ft160 demper heeft, maar dat helemaal moet uit USA komen en dan kan je waarschijnlijk er nog een demper-pot onder hangen ook, omdat de 80 nog steeds niet gehaald wordt...
  • Just engines heeft meerdere varianten van standaard dempers voor ASP motoren. (een standard silencer, quiet silencer, super quit silencer..) enige nadeel is dat je de 2 aparte dempers aan elkaar zou "moeten" vast zetten
Ik moet onder de 80db blijven en tot op heden heb ik het "ongeluk" dat het bij mijn motoren altijd heeeeeel krap is (79,99 dB) ...
ook wil ik geen honderden euro's uitgeven aan een custom_hand_built demper of maanden erop wachten. ook heb ik geen draaibank_freesmachine_lasapp op zolder om lekker met staal ad slag te gaan..

Ik maak al men dempers zelf
en doe ook wel is opdrachten
het enige nadeel is dat ik daarbij het model nodig heb zodat de demper mooi in de kap gebouwd kan worden
eventueel met de uitstroom op de schaal locatie

Raesi,

heb jij de standaard dempers gebruikt die bij de ASP 80FS 4-takts zitten of een customer demper?

• Ik weet dat Keleo exhausts een OS ft160 demper heeft, maar dat helemaal moet uit USA komen en dan kan je waarschijnlijk er nog een demper-pot onder hangen ook, omdat de 80 nog steeds niet gehaald wordt...
  • Just engines heeft meerdere varianten van standaard dempers voor ASP motoren. (een standard silencer, quiet silencer, super quit silencer..) enige nadeel is dat je de 2 aparte dempers aan elkaar zou "moeten" vast zetten
Ik moet onder de 80db blijven en tot op heden heb ik het "ongeluk" dat het bij mijn motoren altijd heeeeeel krap is (79,99 dB) ...
ook wil ik geen honderden euro's uitgeven aan een custom_hand_built demper of maanden erop wachten. ook heb ik geen draaibank_freesmachine_lasapp op zolder om lekker met staal ad slag te gaan..

Ik heb het geluk dat ik me niet aan 80dB hoef te houden. Ik heb de beschikking over een zeer mooie lange prive asvaltweg midden in de polder waar geen bomen en huizen staan.
Dit is ook de reden waarom ik niet meer bij een club vlieg.

mijn bedoeling is om de beide uitlaten te verlengen zonder verdere demping. Ik vermoed dat als je 2 losse dempers ga gebruiken dit ook een stukje vermogen van de motor gaat kosten.
Inmiddels heb ik 2 zeer lichte messing pijpjes gevonden die precies over de originele passen. Alleen kwestie van buigen :)
Zelf heb ik ook gekeken naar de Keleo maar dat wordt nog een duur grapje en je krijgt inderdaad niet de garantie dat je onder de 80dB blijft.
In jou geval had ik denk ik toch voor 2 losse dempers gekozen. Maar dan zou ik ze wel verlengen dat ze naast elkaar uit de cowl komen.
Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat doen.

Tot op heden gaan de mijne nog goed....

SUPER !!! Ik denk ook dat ik een maandagmorgen product had ?
Er zijn ook maar een paar gevallen bekend met dit probleem. 99% is erg tevreden met de V3 serie.
De rest van de retracts(set) zien er super degelijk en sterk uit :p

Cockpit is binnen, effe snel een foto. let even niet op de afwerking

20130510175933.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

SUPER !!! Ik denk ook dat ik een maandagmorgen product had ?
Er zijn ook maar een paar gevallen bekend met dit probleem. 99% is erg tevreden met de V3 serie.
De rest van de retracts(set) zien er super degelijk en sterk uit :p

Controleer in elk geval of de retracts mechanisch echt goed lopen. Bij mij bleek in elk geval eentje dat niet te doen. Met een beetje bijvijlen opgelost. Wellicht dat dit een verklaring is waarom sommigen niet goed zijn. Tevens had wat bedrading beschadigingen, waardoor je kortsluiting kan krijgen. De beschadigingen kwamen door slordige montage van de actuator in de retract.

Volkert

Balen! Vandaag voor de landing bleek een van de flaps niet uit te komen. Toen zonder flaps binnengekomen, maar wel snel. Bij landing sprong de kist wat omhoog en kwam daarna op een poot terecht. Deze is uit de vleugel gebroken. Verder geen schade zo te zien.

Positief was dat de Laser perfect liep, sloeg ook in een keer aan.

Volkert

Back