Knuffel

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 6 okt 2004.

  1. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    nee,

    veranderingen zijn niet nodig
    goed opletten dat je de tekening 1 op 1 uitprint
    .... alhoewel,
    er zijn mensen die hen groter en of kleiner gemaakt hebben
    kleiner zou ik niet doen, of je moet heel lichte apparatuur gebruiken
    groter kan wel makkelijk, nou ja ietsjes dan

    maar verder de Knuffel gewoon bouwen volgens plan
    en je hebt er een giga leuk kistje, wat best nog wel wat hebben kan
     
  2. MDM1FOX

    MDM1FOX

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Ede
    NEE :p
    veranderingen die door de ontwerper zelf zijn gemaakt hij heeft namelijk de ailerons enzo vergroot (heeft hij op Harsewinkel gezegd) :wink:
    In die richting bedoel ik het dus (Ik heb in de afgelopen tijd al meerdere knuffels versleten :roll: )

    m.v.g Dennis
     
  3. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    als je het zo bedoelt,....

    ja maak dan grote ailerons, als het niet bevalt,
    mes er in.
     
  4. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Ik heb een vraagje over de BEC belastbaarheid van een regelaar voor mijn knuffel.

    Ik heb de keuze voor een:
    17 Amps Brushless Speed Controller
    BEC Belastbaar tot: 1,5 Ampere
    en:
    25 Amps Brushless Speed Controller
    BEC Belastbaar tot: 1 Ampere

    Wat zijn de voordelen en nadelen van 1 of 1.5 Ampere voor een knuffel :?:
     
  5. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    1 Amp moet ruim voldoende zijn voor de 3 micro servo's in een Knuffel, vooral omdat de regelaar gewoon in de koelwind van de prop staat.

    17 Amp regelaar is al behoorlijk overkill en nodeloos zwaar voor een Knuffel.....(10 Amp is ruim voldoende.)
     
  6. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    maar wat is hetvoordeel of nadeel van 1.5 Ampere tov 1 Ampere :?:
     
  7. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Regelaars met een bec tot 1,5 A zijn zwaarder. Voor een licht model als een Knuffel vaak te zwaar.

    Regelaars met een bec tot 1A kun je niet meer gebruiken bij een groter model met veel krachtige servo's, vooral als je voor het maximum aantal cellen van de regelaar kiest.
     
  8. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Duidelijk

    Bedankt voor de uitleg :thumbsup:
     
  9. sjors

    sjors

    Lid geworden:
    27 jun 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    N.gein
    Vraagje,

    Heeft imand van jullie ervaring met bestellingen bij Manuel Nubel?
    Voorlopig is mijn ervaring niet echt positief.
    Nog steeds niks binnen op 27 dagen na bestelling, en 12 dagen nadat hij gisteren het materiaal zou opsturen..........
    Aangezien hij het geld al binnen heeft begin ik nu toch wel ongerust te worden.

    Groet, Sjors

    Blijkbaar wat administratieve misverstanden. Knuffel is binnen en vliegt inderdaad echt goed. Nu moet de piloot alleen nog "even" leren hoveren
    Mijn modelletje weegt 143 g exclusief landingsgestel. ik had blijkbaar voorzichtiger met verf moeten zijn.....

    Sjors.
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zo,ik ga ook maar eens aan de knuffel :D.
    Veel gekeken naar de knuffel van "robinio" van mijn vliegclub.
    Ik ga hem ook een close-loop/Pull-Pull systeem geven.

    Er komt een leuk cd-rom motortje op met 15 windingen in ster.
    Met 2s 880 lipo, 3 5,4gram's servo's, Jeti Rex5, tsunami 10 :cry: (liever CC10).

    Is ie blauw?
    [​IMG]
    Is ie rood?
    [​IMG]
    Hij is allebij 8)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij weegt 78 gram met motor en 3mm ronde voorlijst, verder geen koolstof nog.

    Vliegklaar moet ie zijn zodra de accu en magneten binnenkomen.
    Maar in ieder geval voor het nationaal modelvlieg kamp.
    En omdat het weer een "eerste" is na een lange tijd niet te hebben ge 3d't heeft ie niet de langste levens verwachting, vandaar de simpele beschildering.

    Nando.
     
  11. riechert

    riechert Guest

    Hoi,

    Ben momenteel ook een knuffel aan het bouwen,
    Maar zit het zwaartepunt eigenlijk ? :? :oops:

    groeten Riechert
     
  12. MrDepron

    MrDepron Guest

    zwaartepunt is per vlieger verschillend
    de een wil graag zwaar in de neus
    de ander wil niks dan hooveren en heeft
    hem licht in de neus

    maw zwaartepunt is heel persoonlijk,

    bij een knuffel is het ongeveer waar de "cockpit" begint
     
  13. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Op 6 cm gaf het bij mij het beste resultaat.
     
  14. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Die 6 cm moet ik dan ook maar even proberen. Afgelopen woensdag in Veendam wat verschillende setups geprobeerd en zocht verbetering door het zwaartepunt naar achteren te leggen. Vloog lekker traag maar verder was het 10 keer niks.

    Mijn axi 2204 in combinatie met een CC10 regelaar bevalt ook niet. Maar weer terug naar de tsunami regelaar.
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    cc10 naar tsunamie ik nooit meer
    cc10 is 10000x vind ik
     
  16. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Welke bedoel je nou Raymon?

    @Theo

    Ligt het aan de timing? Ik hoor juist meer dat de CC10 meer gewild is als de Tsunami 10, hoewel de mijne super presteert. Als je maar niet te veel A vraagt. Ik vlieg hem op mijn python, heb echter nog nooit gehad dat de motor ermee stopte! Door teveel hitte. Met de 5/3D heb ik dit meerderen keren gehad. Vrij irritant
     
  17. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik vind de cc10 beter
    die tsunamie pakt niet lekker op als ik gas geef loopt hij niet in een x
    en als je een tijdje op de zelfde gasstand vliegt stopt hij er 0,5 sec mee
    en heb vaak dat hij te warm word
     
  18. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    :offtopic:

    Ok,maar met welke motor vlieg jij dan? En op 3s? Bij de 8 amp gaat ie soms wel even haperen. Maar als hij echt stop...dan zit je echt tever boven het limit. Of dat hij te weinig koeling had. Nando had dit op het kamp van 2004 met zijn ultimate. Snapte er geen bal van ! toen de neus schade had(en er een gaatje in zat. Kreeg de regelaar dus koellucht en had hij eropeens veel minder last van.

    Maar ik vlieg op 2S ,en krijg het nog niet voormekaar om hem te laten haperen...
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik vlieg op 2s met een 8x4,3 op een python 60 6A
     
  20. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Lang geleden dat ik zo'n schade gevlogen heb.
    Had ik net weer de Tsunami regelaar op de axi gezet. Scheelt toch een stuk ondanks vershillende setups geprobeerd te hebben met de CC10. Meer powerrrrrrrrrr. CG op 6 cm gezet en het ging weer lekker totdat...... klap vleugeltje dubbel in de lucht. In een sierlijke duik naar beneden en ook nog even het neusje eraf. Dan ben ik direkt flauw en in staat om de heleboel in de kliko te donderen om vervolgens een nieuwe te bouwen. Uiteindelijk staat alles momenteel toch weer in de nodige lijm en hoop ik dat de schade niet teveel meer op zal vallen.

    Ik had alles voor mijn gevoel voldoende stevig verlijmd. Carbon een eindje in het depron gedrukt en een redelijke dot pu-lijm er omheen. Voorkant van de vleugel voorzien van carbonstrips.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina