Knuffel

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 6 okt 2004.

  1. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Ahhj

    Jammer Theo, was toch net knuffeltje. Mar hoe kwam het dat de vleugel brak? Is mij eigenlijk nog niet gebeurt.

    IJsbrand
     
  2. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Geen rare figuren gevlogen waarbij de vleugel erg belast werd. Het waaide wel ietsje maar met windkracht 2 hield het wel op.
    En dan gewoon op een stukje rechtuit vliegen begaf hij het.
     
  3. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hoi Theo,

    Volgens mij is je kruisversteviging gewoon uit het depron geschuurd.
    Ik denk dat je beter bij je volgende model de kruisversteviging onder de vleugel door kunt trekken tot aan de carbon latjes die je voor en achter op je vleugel hebt zitten. Dit kun je dan eventueel met een beetje epoxy lijmen. Eerst de te lijmen carbondelen een beetje opschuren geeft ook een beter resultaat.

    Groeten Jeroen.
     
  4. riechert

    riechert Guest

    Hoi,

    Zo, na mijn yak (die onderhand gaar is) heb ik een knuffel gebouwd.
    Voor een beginnend bouwer/vlieger vind ik hem best grappig ! :D

    [​IMG]


    [​IMG]|


    Grtn Riechert :D
     
  5. Ik ga ook samen met een vriend een knuffel bouwen, hij wil aan het modelvliegen gaan beginnen. Nu gaan we de neus van epp maken. Ik vraag mij alleen af f dat nog stevig genoeg om de motor direct op te maken. Depron is namelijk echt veel stijver.

    EDIT:

    Nog een vraagje, raden jullie het aan om op de rand van de vleugel ook nog een carbon randje te plakken?
     
  6. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    hoi, ik laat het koolsot door lopen tot aan de aileron, met de vleugeltip mee, maakt de vleugel veel sterker.

    een neusje van EPP is een goed plan, als je 6mm neemt is het sterk genoeg, Manuel verkoopt ze zelf ook met epp-nase
     
  7. Tsja, het zelf kopen is geen uitdaging he, dat vind hij ook totaal niet leuk.

    En epp-platen zijn bij www.fly-epp.de ook niet echt bepaald dat je zegt duur.
     
  8. Ik heb het bouwplan gister even geplakt.

    Maar je hebt daar boven zo'n soort van balk staan met het voorste deel epp, maar waar moet je die in godsnaam plakken?

    In de bouwbeschrijving staan die delen ook helemaal niet genoemd. Maar ik neem aan dat die onderdelen er niet voor niets bij zitten.

    (misschien is het een domme vraag, maarja...)
     
  9. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    ik denk dat je de "versteveging" bedoelt

    deze komt schuin onder tegen de onderkant van de rompdelen
    en andere manier van verstevegen is met stukjes koolstof, zoals bij andere Shockflyers
     
  10. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    kan ik de knuffel ook van 5 mm depron maken?
    word hij dan niet te zwaar en kan die versteviging langs de romp met carbom staafjes gedaan worden?
     
  11. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ik bedoelde in de vorige post crabon (geen carbom :p )
    maar ik heb nog een vraag :oops:,
    Hoe maak ik het schanier voor de achterste recht op staande stuurflap?
     
  12. MrDepron

    MrDepron Guest

    Hoi,

    je kan de gehele knuffel wel uit 5mm Depron maken, denk dat je de versteving niet nodig bent, gewoon eerst zonder proberen.

    het "rudder of richtingsroer" gaat op de zelfde manier als het hoogteroer en de rolroeren/ailerons.
    schuin schuren of snijden ongeveer 45graden, pplakband en klaar
     
  13. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ik heb hem toch maar verstevigt met 1.26 mm dik carbon onder de vleugels :lol:

    Maar ik had een vraag,
    Je bent toch maar 3 servo`s nodig voor de knuffel?
    (heb er nog drie liggen van 5 gram :lol: .)
    en geeft deze motor genoeg power?
    omdat ik al een lipo heb van 7.4 volt en 8a.

    deze motor: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1403
     
  14. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    oja
    weet iemand hoeveel gram thrust hij geeft?
     
  15. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
  16. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ik heb m`n knuffel (inmiddels men twede) ook af
    Ik heb hem maar een beetje met stift bewerkt :p
    en is de versteviging zo wel genoeg?
    en als je goed kijkt is de hele romp een heel klein beetje scheef volgens mij?
    maakt dat wat uit? zo erg scheef is hij niet maar toch en de staart zit volgens mij ook niet
    waterpas met de vleugels:(kan eventueel wel met carbon iets veranderen)
     
  17. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    dubbel
     
  18. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    sorry de foto`s gingen mis em ik weet niet hoe je foto`s post dus maar zo:
    http://img329.imageshack.us/img329/5508/afbeelding001xc7.jpg
    http://img384.imageshack.us/img384/2987/afbeelding009bu4.jpg

    de motor bevestiging (zij de man van de modelbouw winkel mij om het zo te doen) en het zit muurvast :D :

    http://img329.imageshack.us/img329/8338/afbeelding015qw5.jpg

    de elektronica:
    http://img329.imageshack.us/img329/2049/afbeelding028zh5.jpg

    en de versteviging:
    http://img391.imageshack.us/img391/581/afbeelding030wy5.jpg
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Die bouten van je motor ga je zeker toch nog inkorten? Dat scheelt zo weer wat grammen...

    Grt.
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Of vervangen door enkele koolstof staafjes die je in het motorhoudertje vastlijmt en dan op het depron vastlijmt.
     

Deel Deze Pagina