KONA VTPR project

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Benny Wachtelaer, 22 feb 2012.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Mooi hoor, maar voor het echt uitnutten van je 180° heb je denk ik wat meer lucht onder je toestel nodig, in de alpen b.v. of de Cap wanneer de wind echt goed is.

    Maar zo vliegt het ook super.

    Rick
     
  2. is toch aardig gelukt hoor, in de namiddag was de wind 5-6 getrokken maar had geen cameraman meer, iedereen was ferm aan het genieten ;-)
    Heb reeds; positieve en negatieve snaps getest, elevator voor wingflips op lage snelheid. Allemaal, tot een goed einde gebracht ;-)
     
  3. Zeker weten Dennis, echt iets voor jou, de Kona vliegt enorm strak man ;-)
     
  4. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik heb altijd veel zin gehad om aan de madslide van benoit paysant le roux te beginnen, maar wegens tijdgebrek is het er nooit van gekomen :)
    maar als ik dit zie, dan is deze zeker even goed (beter) uitgewerkt

    doe zo verder zou ik zeggen, en tegen de tijd dat ik tijd heb, heb je de Kona al lang geoptimaliseerd ;)

    Grt Dennis
     
  5. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Mooi Benny! Ziet er goed uit!
     
  6. Bedankt jongens ;-)
     
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Het is aan ons jou te bedanken voor je bijdrage,

    Rick
     
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    VTPR bij zonsopgang, Laurac, ZW Frankrijk

    Bij Pierre Rondel gevonden, maar zooo... mooi.



    Rick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Schitterend hé ;-), gezien de risicofactor vrij hoog ligt bij vtpr voor 'total damage' zou ik het alleen maar aanraden voor schuimkisten ;-(

    knap gedaan !
    greetings.
    Benny
     
  10. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Ziet er inderdaad heel erg leuk uit. De Maasvlakte lonkt al weer met de nieuwe mogelijkheden daar.
    Met welke windsnelheden vliegen dit soort kistjes dit soort dingen (vliegbeeld). Concreter: vanaf hoeveel Bf tot hoeveel Bf kanje met dit type tuigjes vliegen.
    Met het oer Schuimpje vloog ik het liefst vanaf 4 of 5 Bf. Maar dat waait het niet altijd.

    groet,

    Erik
     
  11. Beste Eric,

    als je het over de Kona hebt, kan je reeds vliegen vanaf 3Bft, de SB96V-SB96VS is echt een zeer goed dragend profiel ! Bij weinig wind, ailerons 1-3mm naar beneden geeft enorme lift.
    Bij 5-6 Bft is het echt uithalen ;-)

    greetings,
    Benny
     
  12. Voor de liefhebbende scratchbuilders,...
    KONA tekeningen staan online schaal 1/1 in pdf,...
    SlopeManiacs: KONA
    onderaan de pagina.

    Vragen,... shoot ;-)

    Benny
     
  13. smarivoet

    smarivoet

    Lid geworden:
    28 okt 2008
    Berichten:
    251
    Locatie:
    Hakendover(BE)
    sweet! vooral grappig dat je dezelfde filler gebruikt :)
    naar mijn mening zowel één van de goedkopere en lichtere die ik al ben tegengekomen!
     
  14. héhé, goedkoop, jazeker, en wat jezelf doet, doe je meestal beter niet?
    Echt een super bak.

    Gr,
    Benny
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Benny, zou een dit eens uitvoeriger willen uitleggen? Ik heb in een ander draadje gezien dat dit uitgevoerd werd door glasvezel en houtlijm?
     
  16. Ja joor, inderdaad, de flexhinge kan je makkelijk maken met 2x 80g/m² en houtlijm. Lijm je je vleugel met epoxy, zorg er dan voor dat je wat ruimte overlaat om de houtlijm te smeren op de plaats waar de scharnier moet komen. Gewoon aftekenen op fineer werkt perfect. Ga je met epoxy werken , breekt de glasvezel, bij houtlijm heeft dat geen effect. Heb zo al een paar vleugels gemaakt en werkt perfekt. Wil je toch met epoxy werken , leg je er best scheurweefsel (peelply) tussen. Een soort nylon weefsel dat gebruikt wordt bij epoxy laminaten dat je nadien kan verwijderen en blijft er een mat oppervlak achter en hoef je dus niet meer te schuren.

    succes ;-)
    Benny
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Duidelijk, ik wil het idee gaan toepassen op mijn 4m Salto. Je schrijft 2x 80g/m², bedoel je daarmee 2 lagen glasweefsel op elkaar?
     
  18. jaja, 2 lagen op elkaar of 1 van 160g/m² zal ook wel ok zijn. Bij de foto's van de Kona kan je zien, welk gereedschap ik gemaakt heb om de groef te maken ,...
    SlopeManiacs: KONA
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Dank voor de info Benny, ik ga dit toepassen op mijn nieuwe Salto vleugels.
     
  20. jaja, zeker doen ,werkt perfect ;-)
     

Deel Deze Pagina