koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Nieuwe 10R5.1

Vond dit net op het net.
Was al wel geinformeerd dat hij er aan zat te komen maar nu met beeld.

mvg Roy

Ahhh... Je bent me net voor Roy haha... Wilde hem net posten LOL... Ziet er echt supergoed uit!!! :D Me wanna have...

Wat bedoel je martin? Voor 1s kun je de hobbywing of wat dan ook zo te zien gedraaid achter de lipo plaatsen? Exacte maatvoering van dat stukje is even navragen.

Met die korte draden zoals in de foto vraag ik me af of de pod wel vrij kan bewegen.

2s lipo regelaar aan de zijkant of bedoel je dat met onvriendelijk?

Met die korte draden zoals in de foto vraag ik me af of de pod wel vrij kan bewegen.

Draden lopen over het draaipunt / midden, daar is nauwelijks beweging :-)

Ik vind de twee 'topdecks' die links en rechts van de lipo over bijna heel de lengte van de auto lopen wel erg boeiend.

Groet Robert

Ik vind de twee 'topdecks' die links en rechts van de lipo over bijna heel de lengte van de auto lopen wel erg boeiend.

Trok ook gelijk mijn aandacht, slim bedacht, de accu ligt goed vast, de tape hoeft niet meer onder de auto door en het geeft extra stijfheid.
Erg mooie auto en Asso weet hoe ze de juiste foto's moeten maken.

Wie meer details wil zien; de manual staat al op de TeamAssociated site.

Wat bedoel je martin? Voor 1s kun je de hobbywing of wat dan ook zo te zien gedraaid achter de lipo plaatsen? Exacte maatvoering van dat stukje is even navragen.

2s lipo regelaar aan de zijkant of bedoel je dat met onvriendelijk?

Inderdaad, wat je op de foto ziet is een 1S accu, met 2S, moet je regelaar aan de zijkant. Met een iets grotere regelaar, zoals de Hobbywing, of Speedpassion GT, wordt het zo op het oog wat krapjes.

Je kan er een 2S shorty lipo in leggen en dan kan nog steeds de ESC erachter. Met een fullsize 2S lipo zal inderdaad de ESC naar de zijkant moeten ja.

Maar de capaciteiten van de shorty's worden steeds beter dus dat gaat prima.

Inderdaad, wat je op de foto ziet is een 1S accu, met 2S, moet je regelaar aan de zijkant. Met een iets grotere regelaar, zoals de Hobbywing, of Speedpassion GT, wordt het zo op het oog wat krapjes.

GT2.0 Fits perfect inline ;-)

527518_10151095754647921_279317233_n.jpg

Guys, gaat er nog iemand een voorstel doen binnen het NK, om het minimum gewicht van 1200 naar 1100 te brengen?
Dan hoeven mensen die wellicht eens met shorty lipo's willen gaan rijden ook niet zoveel bij te plakken, en ook kunnen de moderne auto's dan zonder veel bijplakken meedoen.

Is misschien wel een idee.
1200 gram stamt uit het Nicad tijdperk en is wat uit de tijd.
Heb je interesse om volgend jaar Pro10 NK mee te rijden, Martin?

Wat let je? Je kan toch zelf dat voorstel doen? :D

Volgens mij alleen met een licentie voor het EC NK en M7H rijdt 1:8.
Kan wel via de club overigens ;-)

@Martin: als je een wensenlijstje hebt (met reële voorstellen) voor de Pro10 laat maar weten. Dan kunnen we dat eventueel meenemen in een voorstel namens de MACH. Dan verwachten we natuurlijk wel dat je volgend jaar meerijdt ;-)

Persoonlijk vind ik de 1200 gram ok, ik vind het met al die gewichtsreducties in andere klasses juist wel wat hebben dat we nog steeds hetzelfde gewicht aanhouden als 20 jaar geleden maar als we daardoor meer rijders krijgen vind ik het prima. 1100 gram lijkt me wat weinig en zou meer heil zien in 1150.

Shorties hebben op een 1/8 circuit niet genoeg mAh om 7 minuten uit te rijden met boosted 10.5t lijkt me. Tenminste ik red het niet.:cool:

Laatst bewerkt:
Mij zal het ook niet echt uitmaken. Ik heb de auto zoals hij is en met de accu's waarmee we nu rijden. Inderdaad, zoals Alexander al zegt zal je met een shorty 4200 en 10.5 boosted waarschijnlijk de 7 minuten niet halen maar als er daardoor meer rijders zouden komen, uiteraard! Doen!

Ik hoop volgend jaar ondanks de kleine toch wel wat tijd te hebben om wat NK's mee te pakken. Of dat nu op 1100, 1150 of 1200gr. is maakt niet zo veel uit denk ik. Gaan we gewoon een lichtere servo plaatsen en weer terug naar titanium schroeven LOL :D

Is misschien wel een idee.
1200 gram stamt uit het Nicad tijdperk en is wat uit de tijd.
Heb je interesse om volgend jaar Pro10 NK mee te rijden, Martin?

Afgelopen seizoen wilde ik er al 2 meedoen, maar uiteindelijk is me dat niet gelukt, werd wat druk met de 1/8 te combineren en prive.

Volgens mij alleen met een licentie voor het EC NK en M7H rijdt 1:8.
Kan wel via de club overigens ;-)

@Martin: als je een wensenlijstje hebt (met reële voorstellen) voor de Pro10 laat maar weten. Dan kunnen we dat eventueel meenemen in een voorstel namens de MACH. Dan verwachten we natuurlijk wel dat je volgend jaar meerijdt ;-)
Daaruit kan ik halen dat jij NK's gaat rijden? :p

Maar nee, ik heb geen wensenlijstje, behalve dat de 1100g me wel verstandig lijkt om te doen.

Tenminste ik red het niet.:cool:

[inkoppertje]
logisch met dat gewicht!
[/inkoppertje]

Martin uit nieuwschierigheid, hoeveel weegt jou serpent zonder lipo's, kap of banden oid?

Mijn chassis zonder wielen, lipo's en kap weegt 695gram.

Back