koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Martin uit nieuwschierigheid, hoeveel weegt jou serpent zonder lipo's, kap of banden oid?

Mijn chassis zonder wielen, lipo's en kap weegt 695gram.
Geen idee!...
Nooit gewogen, als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens kijken.

Stephan, we wegen nu alleen het chassis met electronica (servo, ESC en motor). Zonder lipo, wielen en kap dus... ;)

Martin uit nieuwschierigheid, hoeveel weegt jou serpent zonder lipo's, kap of banden oid?

Mijn chassis zonder wielen, lipo's en kap weegt 695gram.

IMG_0482.jpg

Ok, 37-40 gram verschil valt mee.

ps:
Ik had trouwens nog ca. 15 gram gewicht op mijn chassis om links/rechts te balanceren.

Laatst bewerkt:
15 gram om te balanceren?
Alex, geloof me, op asfalt ga je een heel klein beetje onbalans niet merken....

PS, zie je wat voor een rare kleur mijn LRP X12 heeft gekregen? :p

Is vooral voor mijn eigen gemoedstoestand wetende dat er links / rechts in ieder geval weinig verschil in zit. Mocht er iets zijn dan weet ik dat ik het daar iig niet moet zoeken. Die extra 15 gram merk ik niet dus kan ik het beter gebruiken om balans te optimaliseren. Is met de muntjestest bepaald dus helemaal 100% accuraat is het eigenlijk ook niet.:rolleyes:

Overigens rij ik met een auto waarvan de motor ca 0,5 centimeter uit het midden zit dus ja....balans is ver te zoeken bij mij :)

ps:
Dat je een hobbywing motor had wist ik al, nu de rest nog blauw ga je nog sneller ;)

Laatst bewerkt:
Stephan,
Het zijn beide erg goede auto's, beide hoge kwaliteit van onderdelen, voor beide auto's zijn de onderdelen (redelijk) goed te verkrijgen. Enige verschil is dat de Serpent uit eigen huis een 235mm set heeft en de Xray niet. Net wat je wil dus... :D

Ik zou zelf voor de Serpent gaan. Door het feit dat er dus uit eigen huis een 235mm set te krijgen is en ik vind de voorophanging van de Serpent beter dan die van Xray.

Ga ik jullie nog meer in verwarring brengen wbt de X-ray;)
Krijg morgen foto's binnen van een mooie niet Nitrosisters verbreding naar 235.
Deze maakt gebruik van een brede achterpod met een IRS as, brede rear chassis brace en voowielophanging's plate met verstijving er tussen.
Had al wel foto's gezien van de onderdelen maar nog niet van de complete auto.

mvg Roy

@Alex.....idd.
Vind die er toch wel beter uit zien als die van Nitrosisters met de extension hubs op de achteras.

Mvg Roy

Mij zal het ook niet echt uitmaken. Ik heb de auto zoals hij is en met de accu's waarmee we nu rijden. Inderdaad, zoals Alexander al zegt zal je met een shorty 4200 en 10.5 boosted waarschijnlijk de 7 minuten niet halen maar als er daardoor meer rijders zouden komen, uiteraard! Doen!

Ik hoop volgend jaar ondanks de kleine toch wel wat tijd te hebben om wat NK's mee te pakken. Of dat nu op 1100, 1150 of 1200gr. is maakt niet zo veel uit denk ik. Gaan we gewoon een lichtere servo plaatsen en weer terug naar titanium schroeven LOL :D

1.100 Gram? Ik zeg doen. ff een shorty oppikken.
Is een minuutje korter een optie?

Hmmmmmm.... Waarom zou een standaard 200MM auto het niet goed doen in 235 configuratie??
Vraag het M7H.
Hij rijd met een "200MM" Serpent WGT die met de originele Serpent kit is omgebouwd naar 235MM en gaat daar zeer snel mee rond.
Ik denk dat het een fabel is dat een omgebouwde 200MM niet goed rond zou komen.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat het goed gebeurd.
Zolang X-ray,CRC,ASSO en andere merken niet standaard uitkomen met een 235MM auto zullen er ombouw kits aangeboden worden.
Indien juist gemaakt zullen deze zeker mee kunnen komen met de originele 235MM auto's
Indien je een 2e hands Xray koopt en dan de verbredingskit er bij koopt ben je niet super duur uit en heb je de keuze om s'winters 200MM binnen te gaan rijden en zomers 200 of 235MM buiten te gaan rijden.
Tis dus een win win situatie:cool:;)
Wil je alleen 235MM gaan rijden, dan is de keuze beperkt helaas of je moet zelf gaan bouwen.
Reken er op als je zelf gaat bouwen het aardig in de papieren kan gaan lopen.
Ik heb het plezier mogen hebben dat ik met een ontwerp van Joost heb mogen rijden.
Deze auto gaat ook zeer goed rond en het ligt alleen aan mijn eigen kunnen dat het mij nog niet lukt;)
Ik ga denk ik dit winter seizoen nog een aantal keer binnen rijden, mits tijd en geld het toe laat en anders volgend buiten seizoen vol aan de slag om mijn skills te verbeteren.

mvg Roy

Ik zou het sommetje eens maken wat een X10 kost als je alles van Lajf erop zet om hem Pro10 te maken.
Ga je schrikken!
Daar komt nog bij dat de auto nooit bedoeld was als 235mm racer maar als WGT-auto waar de belasting van onderdelen beduidend minder is.

En de Corally 10SL? 235 mm "uit of de box" met een super dif.

Back