koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Daar komt nog bij dat de auto nooit bedoeld was als 235mm racer maar als WGT-auto waar de belasting van onderdelen beduidend minder is.

En de Corally 10SL? 235 mm "uit of de box" met een super dif.

En dan zeg je de laatste zin eronder over de 10SL vlak nadat je claimed dat een WGT niet bedoeld is om breed te rijden? De 10SL van Corally heeft in de 200mm en de 235mm versie exact dezelfde onderdelen dus... Dat maakt dus echt niks, maar dan ook niks uit.

En het verbreden van deze auto?

Waarom zou je dat willen? Het is een WGT en die zijn toch te slap voor een verbreding? LOL :D ;)

Zonder gekheid, uiteraard kan je deze verbreden alleen is de auto in europa nog niet eens op de markt, sterker nog... Asso moet de kits nog shippen naar de verkopers dus laat staan dat er al iemand naar heeft gekeken met de auto in de handen...

1.100 Gram? Ik zeg doen. ff een shorty oppikken.
Is een minuutje korter een optie?

Wat mij betrefd blijven we gewoon 7 minuten rijden. Iedereen die met een lichtere auto wil rijden en een shorty, be my guest maar de rijtijd mag wat mij betrefd wel evenlang blijven. Is net zo leuk als je die extra tijd hebt om een battle uit te vechten op de baan, zou van mij zelfs wel 8 minuten mogen net als de 1/12...
 
Ik zou het sommetje eens maken wat een X10 kost als je alles van Lajf erop zet om hem Pro10 te maken.
Ga je schrikken!
Daar komt nog bij dat de auto nooit bedoeld was als 235mm racer maar als WGT-auto waar de belasting van onderdelen beduidend minder is.

En de Corally 10SL? 235 mm "uit of de box" met een super dif.
Je bent voor de X-ray X-10 dan 470 euro kwijt, dan heb je ook het sidetubs chassis..

230 voor de x-10
100 voor verbredingsset (Nitro sister).
140 new chassis plaat voor sidetubs (speed marchand ofzo)

Ik heb het namelijk en hij gaat als de brandweer....
 
Even een fotootje gemaakt van de auto met rondom regenbanden... Ziet er toch wel erg gaaf uit. Eigenlijk best jammer dat dit soort banden niet goed werken op een droge asfalt "road coarse".

P1060383.jpg
 
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat we geen rubbere banden gebruiken. Naast het feit dat het minder goed zal werken kwa grip (behalve op stoffige circuits) zit je ook nog met een verloop van grip na een paar runs.

Met foam heb je daar minder last van en ben je nog competitief met 52mm afgesleten banden. Lijkt mij voor het geld dat je er voor betaald een betere investering dan rubber.

Het ziet er wel mooi uit, dat wel.:)
 
Klopt ook, met foam heb je meer rendement uit de banden nadat je een aantal sets hebt liggen.
Ik heb nu een berg banden die ik het afgelopen 1 1/2 buitenseizoen gebruikt heb afgedraaid voor binnen (WGT) dus dat is een goede investering.
Met rubber is het een keer op.

Ja, de looks heeft het wel :D
 
Even voor de WGT rijders onder ons. Wat is een beetje een knappe rollout om mee te starten? Ik begrijp dat op de MACH met een 17.5 2S gereden wordt en op Mol een 13.5 2S.
 
Blijf erbij dat LAJF beter een andere chassis plaat erbij hadden kunnen doen die breder is aan de voorkant ipv die brace erbij te doen. Zo trekt het de hele auto uit zijn verband. Misschien dan iets duurder maar IMHO een veel betere optie...
 
Alleen is het voor mij niet helemaal duidelijk te zien op het filmpje hoe de accu komt en welke accu er in gaat (dan bedoel ik een 2S accu)
 
vraag welke motor regelaar

ben even goed aan het kijken of ik volgend jaar weer pro 10 ga rijden

wat is de regelaar die op dit moment veel word gebruikt samen met welke motor

en waar moet ik op letten bij aanschaf van de accu,s

alvast bedankt voor de reacties
 
Zou gaaf zijn man!

Qua regelaar denk ik nu de Hobbywing V2.1 en de V3 en ook de Orion R10 is een hele goede. Qua motoren doen eigenlijk alle motoren het wel goed. Alleen de X12 van LRP wordt vaker aan de kant geschoven merk ik.

Motoren van Hobbywing, Orion, Trinity, GM en zelfs Hobbyking (Turnigy) gaan allemaal goed. Deze verschillen niet zo heel erg veel van elkaar. De een zal wat meer timing nodig hebben dan de ander maar op de baan zijn ze allemaal aan elkaar gewaagd.
 
en waar moet ik op letten bij aanschaf van de accu,s

alvast bedankt voor de reacties

Welke auto heb je? dit bepaald voor een groot deel welke accu's je kunt gebruiken. saddle pack, baksteen formaat of 2x 1/12 lipo's. Ik neem altijd zo groot mogelijk mAh want hetgeen wat er op staat is vaak niet wat je echt eruit haalt (zal wel aantal mAh zijn bij 0 volt ofzo, meer marketing). Je voltage blijft bij overcapaciteit wat constanter.
 
Back
Top