Kratos I, 127mm gasturbine (eigen ontwerp)

Het zou het mooiste zijn om het turbinewiel te frezen met een 4- of 5-assige cnc freesmachine. Deze heb ik helaas niet in mijn garage staan en om dit door een bedrijf te laten doen zal redelijk wat kosten. Doordat ik het met een 'studenten'-budget moet doen is uitbesteden eigenlijk al geen optie meer.
De diffuser is destijds op een 3-assige cnc-freesmachine gemaakt op school.
 
Doordat ik het met een 'studenten'-budget moet doen is uitbesteden eigenlijk al geen optie meer.
Dus dan lekker met het handje werken, noeste arbeid ha ha ha!:D Is hoop werk maar kost bijna niets. Misschien beter om eerst een RVS versie te maken, iets makkelijker te bewerken, kost geen drol en kun je kijken of werkings graad voldoende is tot 40% van je max toerental, kun je altijd nog een aangepaste versie maken. Een inconel versie van dit formaat kost redelijk wat en is ook erg arbeids intensief dus een fout wielletje kost je een hoop ergenis.

Groetjes,
Gerald
 
Oke Ton, bedankt voor de info. Het komt er op neer dat ik dus gewoon moet glasparelen.

Dit weekend heb ik een paar kleine dingen kunnen doen.
Tussen de diffuser en de verbrandingskamer zitten nu mooie afstandsbusjes. Deze busjes kunnen in principe niet los raken doordat ze dan tegen de verbrandingskamer komen, toch vind ik een stukje borgdraad wel een veilig idee;).

20130420_183617.jpg


Ik zie dat je de borgdraadjes tegen het metaal aan hebt gebogen en dit is dus juist niet de bedoeling heb ik geleerd, het gaat hier om het krassen waardoor roest ontstaat en een potentiaal verschil van de soorten metalen als ik het goed heb, als het in de manual van een echt vliegtuig zal staan zal het vast een goede reden hebben ;-)

Wel nette borging gemaakt! Helemaal met het handje?
 
@ Gerald,
Goed idee! Binnenkort ga ik even wat nieuw RVS halen.

@Robert,
Het borgdraad is net als de afstandsbusjes van RVS. Er is dus geen sprake van een potentiaalverschil.
Maar als het in een manual staat zal er wel een goede rede voor zijn en de draadjes iets terug buigen is een kleine moeite;).

Het borgdraad heb ik niet met het handje gedaan maar met een borgdraadtang.
 
tekening

Patrick, ik zal tekening naar tekenkamer brengen en dan in de juiste machinetaal laten tekenen.

heb wel vraagje , is het verstandig het central gat iets kleiner te laseren dan 10 mm?
kun je later nog na draaien.
Sleuven van het 66mm wieltje op foto zijn 0.3mm maar op een andere laserbank gesneden.

Ik ga het gewoon proberen!

img0188ph.jpg



Groetjes Rene.


ps gelijk maar meer maken?
 
Laatst bewerkt:
wat wel verstandig is om te doen, en ik weet niet of je dit nog kunt doen
onderaan de sneetjes , gaatjes boren
dan is de snede aan de onderkant rond en scheurt niet meer in
heb ik ervaring mee , eigenlijk te veel hahaha
helaas weer een nieuw power wiel moeten maken voor de kj66 uit inconel 625
hij had het 9 jaar vol gehouden
 
Het gat is op de tekening is al ondermaats. Op de tekening staat 10 mm en moet later uitgedraaid worden tot 12mm. De kleine gaatjes onderaan de sneedjes is inderdaad een goede tip!
 
och ja , het zou zonde zijn dat ze inscheuren
en zo houden ze het wat langer vol
alles rondmaken van onder is het beste
 
ja ,dat klopt Rene
precies daar
ook niet te groot want dat kost weer oppervakte van de bladen
ik doe altijd 1 mm
 
Back
Top